Les temperatures màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos municipis del sud de la província de València i en la comarca alacantina de la Marina Alta, amb un registre màxim de 41,6 graus a Ontinyent i 41,3 graus a Carcaixent, valors que s’han situat entre els deu més alts de tot l’Estat.
Onada de calor a la Comunitat Valenciana
Segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), l’onada de calor ha deixat altres valors molt elevats a l’interior i al litoral sud de la Comunitat Valenciana, amb nombrosos observatoris per damunt dels 38 i 39 graus durant les hores centrals del dia.
Altres registres significatius han sigut els 41,1 graus de Jalance, que també ha superat clarament el llindar dels 40 graus, mentres que a Pego el termòmetre ha pujat fins als 40,8 graus, consolidant la Marina Alta com una de les zones més càlides de la jornada.
En el litoral i prelitoral sud de València, Barx ha arribat als 40,2 graus, mentres que Miramar ha registrat 39,9 graus i Xàtiva 39,7 graus, valors molt pròxims als 40 graus que confirmen un ambient extremadament càlid en bona part de la Ribera i la Costera.
Altres municipis costaners, com Oliva, han marcat 39,4 graus, i en el Baix Vinalopó, Elche ha arribat als 39,3 graus, la qual cosa reflectix que la calor intensa també ha afectat de ple el sud de la província d’Alacant.
En zones d’interior, Bicorp ha registrat 38,4 graus, mentres que a Fontanars dels Alforins s’han assolit 37,9 graus i a Ademuz 37,8 graus, valors que, encara que lleugerament inferiors, mantenen la tònica general d’un dia molt calorós en pràcticament tot el territori.
Les capitals de província també han patit temperatures altes, encara que lleugerament més moderades que en l’interior i algunes comarques del sud. A Alacant s’han registrat 35,6 graus de màxima, a Castelló de la Plana 33,6 graus i a València ciutat 32,5 graus, valors que, tot i ser inferiors als rècords de l’interior, han deixat una sensació de calor intensa en zones urbanes i costaneres.
Estos registres constaten un dia de calor extrema a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en les comarques interiors i del sud, on els termòmetres han escalat fins a valors que es troben entre els més alts de tot el país, segons les dades d’Aemet.












