Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Ejemplo de shortcode con estilo
Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

La Comunitat Valenciana ha viscut este dilluns una jornada de calor de ple estiu, amb 35,3 graus a Orihuela com a màxima del dia, més de 34 graus en diversos municipis de l’interior de la província de València i tempestes seques a l’interior que han incrementat el risc d’incendis forestals.

Segons ha informat Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, el municipi alacantí d’Orihuela ha sigut el punt més càlid, amb 35,3 graus registrats. Són valors pròpis de l’estiu més avançat, tot i que encara és mitat de juny.

Xàtiva ha sigut el segon municipi amb la temperatura més alta de la Comunitat, amb 34,6 graus. A continuació s’han situat Bicorp, amb 34,3 graus, i Llíria, amb 34,1 graus, totes dues localitats de l’interior de la província de València.

Ontinyent també ha patit el calor, amb una màxima de 33,7 graus. Estes xifres, tant en comarques de València com d’Alacant, corresponen a registres típics de ple estiu.

Pel que fa a les capitals de província, Aemet ha detallat que Castellón de la Plana ha arribat als 32 graus. A València ciutat s’han registrat 30,5 graus, mentres que a Alacant la màxima ha sigut de 30,2 graus.

Tempestes seques a l’interior i risc d’incendis

Aemet ha assenyalat també que s’estan registrant tempestes en l’interior nord de la província de València. A més, s’han produït tronades en serralades de l’interior nord d’Alacant, en una franja entre Castalla, Villena i Beneixama.

Segons la mateixa font, estes tempestes estan deixant molt poca pluja. Este tipus de fenomen es coneix com a tempesta seca i sol comportar més risc d’incendis, ja que es combina la descàrrega elèctrica amb la manca d’aigua.

L’aire molt calent i sec afavorix que la vegetació estiga més resseca. Per tant, qualsevol llamp que impacte en zones de bosc o muntanya pot iniciar un foc amb facilitat.

Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha destacat que este risc és especialment preocupant en les zones afectades per les tempestes d’este dilluns. Són àrees amb molta massa forestal i terreny irregular, factors que compliquen l’extinció si es declara un incendi.

Setmana molt càlida i calor en augment

L’Agència Estatal de Meteorologia ha informat també que la setmana serà molt càlida en el conjunt de la Comunitat Valenciana. Les temperatures es mantindran en valors de ple estiu i no s’espera una refrescada important a curt termini.

La previsió indica que la calor s’intensificarà especialment durant el cap de setmana. Aemet calcula que les temperatures poden situar-se més de 5 graus per damunt del valor mitjà habitual per a estes dates de juny.

Això vol dir que moltes localitats, tant de l’interior com de la costa, podrien superar fàcilment els 30 graus. En punts de l’interior, com ja ha passat hui a Orihuela o Xàtiva, es podrien tornar a registrar valors pròxims o superiors als 35 graus.

Esta situació reforça la sensació de començar l’estiu amb anticipació. A més, implica un increment del consum d’aigua i d’energia per la necessitat de refrescar vivendes i espais de faena.

Davant estes previsions, és previsible que les administracions mantinguen la vigilància per calor i risc d’incendis. A més, es recomana extremar la prudència en zones forestals i seguir els avisos oficials d’Aemet, que es poden consultar actualitzats en la seua pàgina web oficial (https://www.aemet.es).

Últimes notícies

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.

Nicolaes i Camino brillen en un ICAN Triathlon Gandia de rècord malgrat l’amenaça de pluja

L’ICAN Triathlon Gandia 2026 ha batut rècords de participació en mitja i llarga distància, amb victòries de Julian Nicolaes i Ana Camino en la prova Full i una jornada condicionada per la incertesa meteorològica.

El Vila-real busca trencar vint anys sense guanyar en Anglaterra en Champions

El Vila-real visita el Liverpool en la tercera jornada de la Lliga de Campions amb el repte de posar fi a vint anys sense guanyar en Anglaterra en competició europea.

Dituro reivindica la seua reacció en el pitjor moment a l’Elx

El porter argentí de l’Elx, Matías Dituro, admet els seus errors d’inici de temporada, reivindica la seua resposta en moments difícils i confia a eixir prompte de la zona baixa de LaLiga.

Rafelcofer registra 230 litres en poques hores amb el temporal de pluja

El temporal de pluja i vent ha deixat fins a 230 l/m² a Rafelcofer i més de 200 litres en altres punts de la Safor, amb més de 200 incidents lleus gestionats a la Comunitat Valenciana.

Les pluges torrencials continuen demà en la Comunitat Valenciana i Balears

La dana Adam mantindrà demà la inestabilitat en la Comunitat Valenciana i Balears, amb tronades molt fortes i acumulats de fins a 400 litres. Les temperatures mínimes baixaran en tot el país i el vent bufarà amb ratxes molt fortes al litoral valencià.