21 carreteres tallades i en altres 69 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

 

Actualització 10/01/2021 a les 17.00 hores. Este diumenge es reprén la circulació ferroviària amb Madrid, així ho ha anunciat el ministre de Transport, José Luis Ábalos. D’esta forma, el primer AVE amb destinació València ha eixit esta vesprada.

 

D’altra banda, l’aeroport de Madrid Barajas Adolfo Suárez preveu reobrir els vols al llarg de la vesprada, encara que de forma gradual.

 

Per la seua part, Aemet ha informat de l’arribada d’una onada de fred a Espanya, després del temporal de neu i pluja ocasionat per la borrasca Filomena. Estes precipitacions deixaran una situació més greu, ja que als treballadors de retirada de neu en les carreteres, s’unirà el de llevar el gel que es forme a les vies.

 

A hores d’ara, la Generalitat ha confirmat que s’ha posat fi a la situació declarada de Preemergència nivell roig a l’interior de Castelló i en València, encara que continuen en situació 0 16 comarques valencianes.

 

En Castelló es troben en situació d’emergència 0 les comarques de ‘els Ports’, Baix Maestrat, Alt Maestrat, l’Alcalatén, Alt Millars i l’Alt Palància. En València, continuen en situació d’emergència 0 el racó d’Ademús, Utiel-Requena, els Serrans, Aiora, Cofrents, Foia de Bunyol i l’interior de la Costera i Vall d’Albaida. 

 

En Alacant seguixen en emergència 0 per nevades la comarca de l’Alcoià, Alt Vinalopó i l’interior de la comarca de l’Alacantí. 

 

Quant a la situació actual de les carreteres, 21 carreteres continuen tallades. En 69 vies és necessari l’ús de les cadenes, 77 estan condicionades i 7 presenten incidències. 

 

Actualització 10/01/2021 a les 16.00 hores. El ‘112 Comunitat Valenciana’ ha advertit este diumenge que s’han produït cues de cotxes en diferents carreteres pròximes a municipis a on ha nevat en les últimes hores a causa de la borrasca ‘Filomena‘.

 

El ‘112’ ha recordat que estes situacions obstaculitzen els treballs de neteja de vies i la resta de servicis d’emergències. En concret, en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter, ha alertat de la situació en la N-232 a l’altura de Catí (Castelló), a on dos files de cotxes, una a cada costat de la carretera, dificulten la circulació i els treballs de les màquines llevaneu.

 

A demés, el 112 ha recordat que pot haver-hi algú en risc o perill que necessite d’estos servicis.

 

33 carreteres tallades i en altres 52 és necessari l’ús de cadenes a causa del temporal ‘Filomena’

Este diumenge, 10 de gener, la borrasca Filomena comença a perdre força en el territori valencià i viurem les últimes hores del temporal que ha deixat nevat l’interior de la Comunitat este cap de setmana. 

 

En les comarques d’interior de la província de Castelló la neu continuarà caient per damunt de 500 o 600 metres i es mantenen els avisos taronja i groc per nevades fins a les 14.00 hores.

 

Segons ha informat la delegació del govern espanyol en el territori valencià, a les 10.00 hores d’este matí ja no quedava cap camió atrapat en les carreteres valencianes, després que a les 07.00 hores s’ha reprès la circulació cap a Conca.

 

175 cotxes bloquejats en Segorbe

No obstant això, en la localitat de Segorbe continuen bloquejats 175 vehicles articulats, i altres 30 en el terme municipal d’Altura. Afortunadament, tots han sigut atesos durant la nit pels servicis de Creu Roja i la Guàrdia Civil. 

 

Respecte a la xarxa viària, els principals problemes estan en la carretera N-223, en la comarca dels Ports, amb alguns trams tallats, així com a l’A-23, a l’altura de Barraques. A hores d’ara, les màquines llevaneu continuen treballant. 

 

En la província d’Alacant, continua tallada al trànsit la carretera CV-800 en Xixona i a Ibi, per a evitar l’afluència de vehicles al port de la Carrasqueta, ja que en el dia d’ahir es va col·lapsar esta zona d’Alacant.

 

Avís roig per nevades

L’avís roig per nevades ha estat actiu en tot el territori valencià fins a les 06.00 hores d’este matí de diumenge. Aemet ha informat que ha parat de nevar a les 04.00 hores d’esta matinada. No obstant això, fins al moment, continuen actius els avisos taronja i groc a l’interior de Castelló fins a les 14.00 hores. L’avís groc continua per fenòmens costaners en tot el litoral valencià excepte el sud d’Alacant.

 

Per la seua part, a causa de la borrasca ‘Filomena’, el servici ferroviari continua suspés amb origen i destinació Madrid, al menys fins a este migdia. La circulació de trens de mitjana distància amb destinació a Saragossa, Albacete també es troba suspesa. 

 

33 carreteres tallades

Un total de 33 carreteres romanen tallades en la Comunitat a causa de la neu caiguda per la borrasca ‘Filomena’, mentres que en altres 52 vies és necessari l’ús de cadenes, segons l’actualització de les 10.30 hores d’este diumenge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

 

Així, estan tancades la CV-109 en l’accés al Boixar i Coratxà; la CV-119, entre Villores i el límit de la província; la CV-12, entre la Torreta i Morella; la CV-120, entre Forcall i Mirambell per la Mata; la CV-121, entre Mirambell i Bordón per Olocau del Rey; la CV-124, entre Forcall i Ares del Maestrat; la CV-125, entre Molí dels Capellans i Portell de Morella; la CV-128, entre Catí i Vilar de Canes; la CV-14, entre Morella i Zorita, i la CV-15, entre la Montallbana i Vilafranca del Cid.

 

El trànsit està interromput així mateix en la CV-154, entre Torre d’en Doménech i Serratella; la CV-155, entre Benlloc i Rosildos; la CV-166, en el tram entre els Ivarsos i Benassal per la CV-15; la CV-168, en Vilar de Canes; la CV-169, entre Cabrera i Coll de Vidre per Benafigos; la CV-170, entre Atzeneta del Maestrat i Vistabella; la CV-173, entre la Pobla del Ballestar i Mosquerola; la CV-190, entre Llucena i Cortes de Arenoso; la CV-193, entre Llucena i Argelita, i la CV-200 entre Segorbe i Aín, en el tram entre esta última i Almedíjar.

 

A demés, és necessari l’ús de cadenes en 52 vies, altres 81 carreteres estan condicionades i sis tenen incidències, entre elles l’A-3 i l’A-23.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU