Anuncios

Fred polar encara més intens i neu baixant de cota els primers dies del 2021

Imatge d'unes persones caminant pel carrer en plena onada de fred

El fred serà encara més dur els primers dies de l’any 2021 | Arxiu

 

L’ambient de ple hivern s’ha instal·lat a casa nostra estes festes de Nadal i, no només es mantindrà així els pròxims dies, coincidint amb Cap d’Any i els primers dies del 2021, sinó que, a demés, s’intensificarà el fred i, tot i que no s’esperen moltes precipitacions, la neu baixarà clarament de nota, inclús per baix dels 500 metres. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció.

 

Nit de Cap d’Any més moguda

Pel que fa a la nit de Cap d’Any, el pas d’un nou front polar farà que apareguen arruixons dispersos a pràcticament qualsevol punt fins al matí del primer dia del 2021. Atenció perquè la cota de neu es mourà tan sols entre els 800 i els 1.000 metres. L’ambient serà fred de ple hivern, però potser puja transitòriament la temperatura nocturna.

 

Mapa de previsió a València la matinada de Cap d'Any del 2020

Mapa de previsió en València la matinada de Cap d’Any | Aemet

 

Cada volta més fred i vent, però sense precipitacions

Una volta passe este front, el cel quedarà entre poc i mig ennuvolat a estones per intervals de núvols, tant el dia de Cap d’Any com el cap de setmana.

 

No obstant això, l’absència de precipitacions serà un miratge, ja que el temps estarà marcat per les ventades d’entre ponent i mestral que es deixaran sentir arreu, en conjunt de forma moderada, però amb algunes ràfegues fortes, les més intenses en les comarques de Castelló.

 

Pel que fa a les temperatures, baixaran en general i l’ambient serà de cru hivern, amb màximes que, les més altes, se situaran entre els 8º i 13º a prop de la costa i per baix dels 10º a l’interior.

 

Atenció també a les mínimes, ja que les nits seran gèlides a l’interior, amb glaçades generalitzades, mentres que en punts de la costa es pot baixar en alguns casos dels 5º, sempre que el vent no ho impedisca. Toca abrigar-se el primer cap de setmana de l’any.

 

Pendents de més fred i neu

Atenció de cara a la pròxima setmana, ja que el fred serà encara més dur i arribaran precipitacions amb una cota de neu que, al voltant de Reis, podria situar-se al voltant dels 500 metres tan sols, inclús per baix en alguns casos. Una situació molt incerta i interessant que haurem d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Alacant mou fitxa per a mantindre l’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'Ajuntament d'Alacant ha iniciat les negociacions perquè The Ocean Race continue eixint des del seu port després de 2027, secundat per la Generalitat i la Diputació, i reforçant la seua aposta per la innovació i la sostenibilitat marina.

Morant acusa el Consell d’ocultar dades sobre derivacions sanitàries a la privada

Diana Morant critica la falta de transparència del Consell sobre els diners destinats a derivar pacients a la sanitat privada i sosté que eixos recursos millorarien la sanitat pública.

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.