9.5 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Fred polar encara més intens i neu baixant de cota els primers dies del 2021

Imatge d'unes persones caminant pel carrer en plena onada de fred

El fred serà encara més dur els primers dies de l’any 2021 | Arxiu

 

L’ambient de ple hivern s’ha instal·lat a casa nostra estes festes de Nadal i, no només es mantindrà així els pròxims dies, coincidint amb Cap d’Any i els primers dies del 2021, sinó que, a demés, s’intensificarà el fred i, tot i que no s’esperen moltes precipitacions, la neu baixarà clarament de nota, inclús per baix dels 500 metres. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció.

 

Nit de Cap d’Any més moguda

Pel que fa a la nit de Cap d’Any, el pas d’un nou front polar farà que apareguen arruixons dispersos a pràcticament qualsevol punt fins al matí del primer dia del 2021. Atenció perquè la cota de neu es mourà tan sols entre els 800 i els 1.000 metres. L’ambient serà fred de ple hivern, però potser puja transitòriament la temperatura nocturna.

 

Mapa de previsió a València la matinada de Cap d'Any del 2020

Mapa de previsió en València la matinada de Cap d’Any | Aemet

 

Cada volta més fred i vent, però sense precipitacions

Una volta passe este front, el cel quedarà entre poc i mig ennuvolat a estones per intervals de núvols, tant el dia de Cap d’Any com el cap de setmana.

 

No obstant això, l’absència de precipitacions serà un miratge, ja que el temps estarà marcat per les ventades d’entre ponent i mestral que es deixaran sentir arreu, en conjunt de forma moderada, però amb algunes ràfegues fortes, les més intenses en les comarques de Castelló.

 

Pel que fa a les temperatures, baixaran en general i l’ambient serà de cru hivern, amb màximes que, les més altes, se situaran entre els 8º i 13º a prop de la costa i per baix dels 10º a l’interior.

 

Atenció també a les mínimes, ja que les nits seran gèlides a l’interior, amb glaçades generalitzades, mentres que en punts de la costa es pot baixar en alguns casos dels 5º, sempre que el vent no ho impedisca. Toca abrigar-se el primer cap de setmana de l’any.

 

Pendents de més fred i neu

Atenció de cara a la pròxima setmana, ja que el fred serà encara més dur i arribaran precipitacions amb una cota de neu que, al voltant de Reis, podria situar-se al voltant dels 500 metres tan sols, inclús per baix en alguns casos. Una situació molt incerta i interessant que haurem d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.