16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Fred polar encara més intens i neu baixant de cota els primers dies del 2021

Imatge d'unes persones caminant pel carrer en plena onada de fred

El fred serà encara més dur els primers dies de l’any 2021 | Arxiu

 

L’ambient de ple hivern s’ha instal·lat a casa nostra estes festes de Nadal i, no només es mantindrà així els pròxims dies, coincidint amb Cap d’Any i els primers dies del 2021, sinó que, a demés, s’intensificarà el fred i, tot i que no s’esperen moltes precipitacions, la neu baixarà clarament de nota, inclús per baix dels 500 metres. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció.

 

Nit de Cap d’Any més moguda

Pel que fa a la nit de Cap d’Any, el pas d’un nou front polar farà que apareguen arruixons dispersos a pràcticament qualsevol punt fins al matí del primer dia del 2021. Atenció perquè la cota de neu es mourà tan sols entre els 800 i els 1.000 metres. L’ambient serà fred de ple hivern, però potser puja transitòriament la temperatura nocturna.

 

Mapa de previsió a València la matinada de Cap d'Any del 2020

Mapa de previsió en València la matinada de Cap d’Any | Aemet

 

Cada volta més fred i vent, però sense precipitacions

Una volta passe este front, el cel quedarà entre poc i mig ennuvolat a estones per intervals de núvols, tant el dia de Cap d’Any com el cap de setmana.

 

No obstant això, l’absència de precipitacions serà un miratge, ja que el temps estarà marcat per les ventades d’entre ponent i mestral que es deixaran sentir arreu, en conjunt de forma moderada, però amb algunes ràfegues fortes, les més intenses en les comarques de Castelló.

 

Pel que fa a les temperatures, baixaran en general i l’ambient serà de cru hivern, amb màximes que, les més altes, se situaran entre els 8º i 13º a prop de la costa i per baix dels 10º a l’interior.

 

Atenció també a les mínimes, ja que les nits seran gèlides a l’interior, amb glaçades generalitzades, mentres que en punts de la costa es pot baixar en alguns casos dels 5º, sempre que el vent no ho impedisca. Toca abrigar-se el primer cap de setmana de l’any.

 

Pendents de més fred i neu

Atenció de cara a la pròxima setmana, ja que el fred serà encara més dur i arribaran precipitacions amb una cota de neu que, al voltant de Reis, podria situar-se al voltant dels 500 metres tan sols, inclús per baix en alguns casos. Una situació molt incerta i interessant que haurem d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

El Castelló suma 43 de 60 punts amb Pablo Hernández i aferma l’ascens directe

Des de l'arribada de Pablo Hernández, el Castelló ha sumat 43 de 60 punts possibles (71,6%) i s'assentisca en la zona d'ascens directe després de golejar al Valladolid a domicili.

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest amb ratxes de 90 km/h

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per ratxes de 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Detinguda una parella pel furt afectuós d’onze rellotges de luxe i joies per 65.000 euros

Una dona i un home de 30 i 36 anys han sigut detinguts a Benidorm per sostraure onze rellotges d'alta gamma i joies mitjançant el furt afectuós. La víctima, un home d'avançada edat, va ser enganyat per a permetre l'accés a la seua vivenda.

Presó preventiva per a quatre detinguts per un robatori amb violència en una òptica de La Marina d’Elx

Dos dones i dos hòmens, de 22 a 41 anys, han sigut arrestats per assaltar una òptica en La Marina i han ingressat a la presó preventiva. El grup, amb antecedents, va fugir amb cotxe i va ser localitzat en un càmping de Guardamar del Segura.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava fumat

Marcos Benavent, exgerente de Imelsa, ha refusat ratificar el que va dir en instrucció en sostindre que anava 'perjudicat' i 'fumat'. Ha admés que manipulava gravacions i que la seua estratègia va ser implicar a molts i esguitar al PP.

Danjuma defén a Corberán després de la tercera derrota del València

Danjuma va recolzar públicament a Carlos Corberán després de la tercera derrota seguida del València davant el Reial Madrid. El neerlandés va destacar l'esforç del tècnic i del grup.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un afectat els dies 23 i 24, en sessions de matí i vesprada.

Les vivendes turístiques cauen un 23% en la Comunitat Valenciana fins a 48.441

L'INE xifra en 48.441 les vivendes turístiques en la Comunitat Valenciana, un 23% menys que al maig. A Espanya sumen 329.764, el nivell més baix des d'agost de 2023.