S’acaba la bonança este cap de setmana en València, però seguix sense tornar el fred de rigorós hivern

Imatge de la sortida de sol des de l'Olleria, València

El sol dominarà fins dissabte, diumenge hi haurà molts més núvols i alguns arruixons en el nord de la costa de València i Castelló | Maria Nieves Sánchez

 

El temps ha sigut molt plàcid estos últims dies en casa nostra amb ambient atípicament primaveral, però té les hores comptades, ja que durant el tram final d’este pròxim cap de setmana arriba un canvi de temps que ens farà recordar que encara estem en hivern, ja que les temperatures baixaran entre 4ºC i 6ºC en general amb un gir de vents a llevant. Tot serà conseqüència d’un moviment de l’anticicló cap al nord que obrirà la porta a una entrada d’aire més fred a partir de les últimes hores de dissabte i, especialment, de cara al diumenge. Abans, però, divendres seguirem sense canvis amb màximes suaus i nous intervals de núvols que deixaran més eixides i postes de sol espectaculars. 

 

Divendres 12 de febrer

Pel que fa al divendres, 12 de febrer, el dia començarà amb molts núvols i alguns arruixons en el nord de València i Castelló, però a partir de migdia, ràpidament es trencarà el cel i s’obriran grans clarianes. Durant la vesprada, el sol dominarà, només amb més núvols i algun arruixó residual en zones interiors de Castelló, a on podrà seguir un cel ennuvolat. A partir de la vesprada ja no s’esperen precipitacions. Pel que fa a les temperatures, pujaran notablement amb bonança atípica altra volta i un ambient càlid i molt suau per a l’època al migdia, màximes de 18ºC a 24ºC, sempre més altes en la costa.

 

Mapa del temps a València el divendres 12 de febrer del 2021

Els núvols del matí deixaran alguns arruixons pel nord, però per la vesprada farà sol | AEMET

 

L’altre factor a destacar de la jornada serà el vent en el nord de València i especialment en les comarques de Castelló a on bufarà fort durant bona part del dia de nord-oest. En este sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat alertes pels forts vents en les comarques del nord de Castelló.  

 

Avisos de l'AEMET a Castelló pel divendres, 12 de febrer del 2021

Avís groc en el nord de Castelló per vents de nord-oest que encara poden superar els 80 km/h | AEMET

 

Dissabte 13 de febrer

De cara al dissabte, 13 de febrer, començarem a notar el primer canvi de temps en un canvi de la direcció dels vents de ponent a llevant a últimes hores, però encara durant el dia farà sol amb moltes clarianes com més al nord, mentres que començaran a aparéixer els primers núvols baixos en les costes d’Alacant.

 

Si ens fixem en les temperatures, es mantindran paregudes fins al migdia, però a partir d’este moment quedaran més curtes en la costa, inclús amb un descens destacat de 2 o 3ºC inferiors a les de divendres. De fet, la majoria de mínimes es donaran al final del dia. Moltes màximes encara de 18ºC a 22ºC, més baixes en zones elevades de l’interior. El vent de llevant anirà a més i serà localment moderat en la costa valenciana durant la nit.

 

Diumenge 14 de febrer

El canvi més radical de temps l’esperem de cara al diumenge, 14 de febrer, quan les pluges febles afectaran gran part de les comarques de València i Castelló, mentres que Alacant podria quedar al marge d’esta situació amb més clarianes i bonança. No s’esperen arruixons, però en estes zones es poden acumular entre 1 i 10 litres/m². Un dia gris, plujós i més fred.  Les temperatures patiran una forta baixada amb màximes que, comparades amb les d’abans del cap de setmana, seran entre 4ºC i 6ºC més baixes en general, especialment en la mitat nord de Castelló. Màximes entre 12ºC i 16ºC en gran part de l’interior, comarques de Castelló i València. En definitiva, un dia més hivernal com feia dies que no teníem, però sense excessos.

 

La setmana que ve serà clarament més freda que esta i amb un ambient més hivernal, però sense excessos de fred, res a vore amb les temperatures de principis de gener. Pel que fa al cel, els primers dies, junt amb el pas d’alguns fronts que deixarien nous arruixons, sobretot dijous.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca exigix un nou model de finançament autonòmic i un fons d’anivellament per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca reclama al Ministeri d'Hisenda un nou model de finançament autonòmic i un fons d'anivellament transitori com a gest clar cap a la Comunitat Valenciana.

El PP s’alinea amb Vox per a blindar escuts i símbols franquistes en la Comunitat Valenciana

El PP anuncia que recolzarà en Les Corts la proposta de Vox per a evitar la retirada d'escuts, creus i plaques vinculades al franquisme en la Comunitat Valenciana, al·legant la protecció del patrimoni històric enfront de la llei de memòria democràtica.

Anticorrupció posa sota la lupa a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta xarxa de col·locació

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables municipals per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la suposada col·locació dirigida de personal públic.

Pérez Llorca recolza a Catalá i defén el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció i mostra la seua confiança total en l'alcaldessa de València, María José Catalá, i en la gestió en el Port.

Les Corts avalen prolongar fins a 2026 els avantatges fiscals per l’incendi de Campanar

Les Corts Valencianes preveuen aprovar per unanimitat l'ampliació fins a 2026 de les ajudes fiscals per a la compra de vivenda dels afectats per l'incendi de Campanar i una bonificació del 100% en transmissions de ramaderia extensiva.

Istobal impulsa la seua expansió internacional i eleva un 14% la seua facturació en 2025

Istobal eleva la seua facturació fins a 199 milions en 2025, un 14% més que l'any anterior, i obté un benefici net de 9,7 milions gràcies a l'impuls internacional i als servicis i químics.

Pérez Llorca recolza a Catalá i confia en el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

El president de la Generalitat expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció però mostra plena confiança en la gestió de l'alcaldessa de València, María José Catalá.

Controlat l’incendi forestal en la serra d’Orihuela després d’una nit de treball

L'incendi declarat anit en la zona de la Creu del Queixal, en la serra d'Orihuela, queda controlat a mitjan matí després d'una intervenció continuada de bombers i brigades forestals.