Xicotet canvi de temps este cap de setmana en València, a l’espera d’un possible retorn a l’hivern

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols aniran clarament a més al llarg del cap de setmana | Natàlia Torrent

 

El temps d’estes últimes hores ha estat protagonitzat per uns cels radiants acompanyats d’un vent de ponent que ha fet disparar les temperatures fins a valors atípics al llarg d’este dijous, però esta bonança atípica no tindrà continuïtat en jornades posteriors.

 

El temps canviarà en diferents comarques de València al llarg d’este cap de setmana amb núvols que aniran a més, juntament amb l’entrada de vents de llevant que faran caure en picat el termòmetre fins a valors més normals de nou.

 

En este sentit, els núvols que aniran a més a partir del migdia de divendres podrien deixar alguns arruixons fins ben entrada la vesprada. De cara al cap de setmana, dissabte els núvols aniran a més i es produiran de nou alguns arruixons entre el sud de València i el nord d’Alacant, però pel que fa a diumenge, el temps tornarà a millorar clarament amb més estones de sol a tot el territori valencià, excepte al nord de Castelló, a on quedarien algunes precipitacions residuals.

 

El vent de nord-oest anirà guanyant protagonisme pel nord del territori valencià al llarg del cap de setmana. Tot això amb temperatures que aniran baixant progressivament al llarg del cap de setmana, sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on l’ambient serà menys primaveral i més fred. A demés, possiblement arribe entrada d’aire més fred hivernal que podria arribar a partir de mitat de la setmana que ve.

 

Divendres 12 de març

Pel que fa al divendres, 12 de març, les nuvolades aniran a més a partir de mig matí i durant la resta del dia en zones de muntanya. S’esperen alguns arruixons al nord de València, així com al sud de Castelló. Com més a prop de la costa, més tímids seran estos arruixons. En principi, les precipitacions no han d’arribar a la resta del territori i el sol dominarà àmpliament tant en Alacant com al sud de València.

 

Mapa del temps a València pel divendres 12 de març del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i és probable algun arruixó al sud de Castelló al migdia | AEMET

 

La notícia d’este divendres serà l’entrada de vents marítims de llevant pel nord de València que provocaran un descens significatiu de les temperatures, mentres que al sud d’Alacant, encara seguiran dominant els vents terrers i això farà que allà les temperatures seguisquen pujant un poc més. Tot això, esperant un descens més general de les temperatures que arribarà a partir de dissabte.

 

Dissabte 13 de març

De cara al dissabte, 13 de març, els intervals de núvols seran més presents i tindrem un cel més canviant arreu, amb nous núvols baixos i boires matinals. Els arruixons de vesprada aniran a més i afectaran més punts de València i Alacant principalment, tot i que no se’n descarten al sud de Castelló.

 

Com més al nord, més dèbils i dispersos seran. Localment, s’allargaran fins ben entrada la nit. Les temperatures baixaran de forma general, però sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on el descens pot ser de més de 5ºC. La majoria de màximes ja se situaran per baix dels 20ºC arreu del territori valencià.

 

Diumenge 14 de març

Finalment, l’últim dia del cap de setmana, el diumenge 14 de març, pareix que l’entrada dels vents més freds de nord-oest, però també menys humits ajudaran a netejar la nuvolositat i tindrem un dia radiant a gran part de València. Així mateix, comptarem amb unes temperatures diürnes que es recuperarien un poc degut al sol, però ja quedarien ben lluny dels valors conseguits este passat dijous. El vent de nord-oest s’enfortirà en Castelló i l’interior de València.

 

Pareix que la pròxima setmana començaria tranquil·la amb el domini de l’anticicló, però a partir de dimecres, els núvols i els arruixons guanyarien protagonisme, arribant esta volta a la costa. Això farà que l’ambient siga més fresc o fred i gris i tot indica que, podríem tindre un retorn a l’hivern de cara a finals de setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen a Alacant a un home i a una dona amb orde d’expulsió després d’eixir de presó

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a dos persones amb sanció governativa d'expulsió després de complir les seues condemnes; l'home va ser escortat i expulsat. La dona havia complit prop de 20 anys per tràfic de drogues i els dos tenen prohibida l'entrada durant cinc anys

La Comunitat comença el dia este dissabte amb cels nuvolosos, pluges febles i màximes a la baixa

Dissabte amb cels nuvolosos en la Comunitat Valenciana, pluges febles al matí i descens de les màximes. La cota de neu baixarà a 700-900 m al nord, amb vent del nord-oest i ratxes fortes a l'interior.

Un mort en la CV-941 i set ferits en un xoc entre dos cotxes i un autobús a Santa Pola

Set persones van resultar ferides en un xoc entre dos turismes i un autobús en la N-332 al seu pas per Santa Pola. Hores després, un home va morir en la CV-941 a San Miguel de les Salinas.

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta