Xicotet canvi de temps este cap de setmana en València, a l’espera d’un possible retorn a l’hivern

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols aniran clarament a més al llarg del cap de setmana | Natàlia Torrent

 

El temps d’estes últimes hores ha estat protagonitzat per uns cels radiants acompanyats d’un vent de ponent que ha fet disparar les temperatures fins a valors atípics al llarg d’este dijous, però esta bonança atípica no tindrà continuïtat en jornades posteriors.

 

El temps canviarà en diferents comarques de València al llarg d’este cap de setmana amb núvols que aniran a més, juntament amb l’entrada de vents de llevant que faran caure en picat el termòmetre fins a valors més normals de nou.

 

En este sentit, els núvols que aniran a més a partir del migdia de divendres podrien deixar alguns arruixons fins ben entrada la vesprada. De cara al cap de setmana, dissabte els núvols aniran a més i es produiran de nou alguns arruixons entre el sud de València i el nord d’Alacant, però pel que fa a diumenge, el temps tornarà a millorar clarament amb més estones de sol a tot el territori valencià, excepte al nord de Castelló, a on quedarien algunes precipitacions residuals.

 

El vent de nord-oest anirà guanyant protagonisme pel nord del territori valencià al llarg del cap de setmana. Tot això amb temperatures que aniran baixant progressivament al llarg del cap de setmana, sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on l’ambient serà menys primaveral i més fred. A demés, possiblement arribe entrada d’aire més fred hivernal que podria arribar a partir de mitat de la setmana que ve.

 

Divendres 12 de març

Pel que fa al divendres, 12 de març, les nuvolades aniran a més a partir de mig matí i durant la resta del dia en zones de muntanya. S’esperen alguns arruixons al nord de València, així com al sud de Castelló. Com més a prop de la costa, més tímids seran estos arruixons. En principi, les precipitacions no han d’arribar a la resta del territori i el sol dominarà àmpliament tant en Alacant com al sud de València.

 

Mapa del temps a València pel divendres 12 de març del 2021

Els núvols aniran a més al llarg de la jornada i és probable algun arruixó al sud de Castelló al migdia | AEMET

 

La notícia d’este divendres serà l’entrada de vents marítims de llevant pel nord de València que provocaran un descens significatiu de les temperatures, mentres que al sud d’Alacant, encara seguiran dominant els vents terrers i això farà que allà les temperatures seguisquen pujant un poc més. Tot això, esperant un descens més general de les temperatures que arribarà a partir de dissabte.

 

Dissabte 13 de març

De cara al dissabte, 13 de març, els intervals de núvols seran més presents i tindrem un cel més canviant arreu, amb nous núvols baixos i boires matinals. Els arruixons de vesprada aniran a més i afectaran més punts de València i Alacant principalment, tot i que no se’n descarten al sud de Castelló.

 

Com més al nord, més dèbils i dispersos seran. Localment, s’allargaran fins ben entrada la nit. Les temperatures baixaran de forma general, però sobretot a les zones afectades pels arruixons, a on el descens pot ser de més de 5ºC. La majoria de màximes ja se situaran per baix dels 20ºC arreu del territori valencià.

 

Diumenge 14 de març

Finalment, l’últim dia del cap de setmana, el diumenge 14 de març, pareix que l’entrada dels vents més freds de nord-oest, però també menys humits ajudaran a netejar la nuvolositat i tindrem un dia radiant a gran part de València. Així mateix, comptarem amb unes temperatures diürnes que es recuperarien un poc degut al sol, però ja quedarien ben lluny dels valors conseguits este passat dijous. El vent de nord-oest s’enfortirà en Castelló i l’interior de València.

 

Pareix que la pròxima setmana començaria tranquil·la amb el domini de l’anticicló, però a partir de dimecres, els núvols i els arruixons guanyarien protagonisme, arribant esta volta a la costa. Això farà que l’ambient siga més fresc o fred i gris i tot indica que, podríem tindre un retorn a l’hivern de cara a finals de setmana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé critica que València torne als telenotícies per falta de transparència i rigor

Pilar Bernabé lamenta que València torne a estar en el focus mediàtic per una investigació d'Anticorrupció sobre presumpta prevaricació i tràfic d'influències en el Consorci València 2007.

La Guàrdia Civil desmantella tres clíniques estètiques clandestines de bòtox barat a Tarragona, València i Alacant

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines a Tarragona, València i Alacant que oferien bòtox i farciments a 150 euros sense control sanitari, i ha intervingut un centre d'emmagatzematge clandestí que distribuïa fàrmacs a Espanya i altres països europeus.

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.