21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Possible temporal de llevant a la vista, però seguix la bonança atípica este cap de setmana

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent

 

La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els núvols baixos costaners tornaran a ser espessos, però es dissiparan amb el pas de les hores i les temperatures tocaran sostre a tot el territori valencià amb valors màxims que es mouran entre 18ºC i els 23ºC.

 

Dissabte es mantindrà una situació pareguda, tot i que els núvols baixos i les boires poden anar a més al litoral i persistiran més fins al migdia en forma de núvols baixos. A pesar de tot, seguirem amb una bonança atípica en conjunt.

 

De cara a diumenge, serà quan arribe un canvi important de temps a últimes hores. La formació d’una borrasca entre Múrcia i Alacant impulsarà vents de llevant a casa nostra amb augment dels núvols i ventades intenses a la costa i també podrien arribar les primeres precipitacions locals de cara a la vesprada.

 

No seria fins dilluns quan tindríem pluges més importants amb un dia gris, fortes ventades i una baixada de les temperatures que ens portarà cap a un ambient molt més hivernal de nou.  

 

Divendres 19 de febrer

De cara al divendres, 19 de febrer, probablement serà el dia més tranquil i assolellat de la setmana. Els núvols baixos costaners es trencaran amb més ganes al centre de la jornada, sense acabar de desaparèixer entre el litoral de València i Castelló, quan es tornaran a fer més espessos a la vesprada, mentres que pràcticament només hi haurà núvols alts i prims a l’interior a la vesprada. 

 

Mapa del temps a València per aquest divendres 19 de febrer de 2021

El sol dominarà en general, excepte a primeres hores del matí quan hi haurà boires litorals | AEMET

 

El sol dominarà clarament a la majoria d’indrets amb unes temperatures que encara pujaran un poc més arreu amb moltes màximes d’entre 18ºC i 23ºC en conjunt de València i Alacant, mentres que poden quedar lleugerament més curtes a Castelló i sobretot arran de costa, a on farà més fresca en comparació a la suavitat de l’interior de València. Nit molt poc freda i sense glaçades. En definitiva, un dia anticiclònic i tranquil per aprofitar.

 

Dissabte 20 de febrer

Pel que fa a l’inici del cap de setmana, el dissabte, 20 de febrer, arrencarà amb pocs canvis. Els núvols baixos i boires seran abundants al matí a tota la costa valenciana i, de nou, a partir de la vesprada a la costa, essent més trencats amb cel variable al migdia. Sol a la resta amb l’arribada de núvols alts i prims al llarg de la jornada per l’interior. Temperatures sense grans canvis, tot i que començaran a baixar en punts de la costa, a on l’ambient serà més fresc que a l’interior.

 

Diumenge 21 de febrer

El temps començarà a canviar al llarg del dia de diumenge, 21 de febrer. A primeres hores del matí els núvols baixos a la costa i boires matinals aniran a més, però de nou, al migdia dominarà el sol amb núvols prims que aniran a més.

 

Tot això, serà a partir de la vesprada, quan els intervals de núvols aniran a més a causa de l’entrada dels vents més humits de llevant de mar cap a terra, sobretot al litoral. No es descarten les primeres precipitacions a la costa de València i Alacant abans de la vesprada, poca cosa de moment, però les temperatures ja baixaran clarament.

 

Dilluns arribarà el plat fort del canvi de temps, amb un dia plujós en diferents comarques. Pareix que, de moment, les pluges més intenses s’esperen al litoral de València i Alacant, mentres que en Castelló serien més dèbils. Tot i això, un xicotet moviment de la posició final de la borrasca pot fer canviar notablement l’escenari. Per tant, s’haurà d’anar seguint amb atenció com evolucionen les previsions

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.