Possible temporal de llevant a la vista, però seguix la bonança atípica este cap de setmana

Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent

 

La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els núvols baixos costaners tornaran a ser espessos, però es dissiparan amb el pas de les hores i les temperatures tocaran sostre a tot el territori valencià amb valors màxims que es mouran entre 18ºC i els 23ºC.

 

Dissabte es mantindrà una situació pareguda, tot i que els núvols baixos i les boires poden anar a més al litoral i persistiran més fins al migdia en forma de núvols baixos. A pesar de tot, seguirem amb una bonança atípica en conjunt.

 

De cara a diumenge, serà quan arribe un canvi important de temps a últimes hores. La formació d’una borrasca entre Múrcia i Alacant impulsarà vents de llevant a casa nostra amb augment dels núvols i ventades intenses a la costa i també podrien arribar les primeres precipitacions locals de cara a la vesprada.

 

No seria fins dilluns quan tindríem pluges més importants amb un dia gris, fortes ventades i una baixada de les temperatures que ens portarà cap a un ambient molt més hivernal de nou.  

 

Divendres 19 de febrer

De cara al divendres, 19 de febrer, probablement serà el dia més tranquil i assolellat de la setmana. Els núvols baixos costaners es trencaran amb més ganes al centre de la jornada, sense acabar de desaparèixer entre el litoral de València i Castelló, quan es tornaran a fer més espessos a la vesprada, mentres que pràcticament només hi haurà núvols alts i prims a l’interior a la vesprada. 

 

Mapa del temps a València per aquest divendres 19 de febrer de 2021

El sol dominarà en general, excepte a primeres hores del matí quan hi haurà boires litorals | AEMET

 

El sol dominarà clarament a la majoria d’indrets amb unes temperatures que encara pujaran un poc més arreu amb moltes màximes d’entre 18ºC i 23ºC en conjunt de València i Alacant, mentres que poden quedar lleugerament més curtes a Castelló i sobretot arran de costa, a on farà més fresca en comparació a la suavitat de l’interior de València. Nit molt poc freda i sense glaçades. En definitiva, un dia anticiclònic i tranquil per aprofitar.

 

Dissabte 20 de febrer

Pel que fa a l’inici del cap de setmana, el dissabte, 20 de febrer, arrencarà amb pocs canvis. Els núvols baixos i boires seran abundants al matí a tota la costa valenciana i, de nou, a partir de la vesprada a la costa, essent més trencats amb cel variable al migdia. Sol a la resta amb l’arribada de núvols alts i prims al llarg de la jornada per l’interior. Temperatures sense grans canvis, tot i que començaran a baixar en punts de la costa, a on l’ambient serà més fresc que a l’interior.

 

Diumenge 21 de febrer

El temps començarà a canviar al llarg del dia de diumenge, 21 de febrer. A primeres hores del matí els núvols baixos a la costa i boires matinals aniran a més, però de nou, al migdia dominarà el sol amb núvols prims que aniran a més.

 

Tot això, serà a partir de la vesprada, quan els intervals de núvols aniran a més a causa de l’entrada dels vents més humits de llevant de mar cap a terra, sobretot al litoral. No es descarten les primeres precipitacions a la costa de València i Alacant abans de la vesprada, poca cosa de moment, però les temperatures ja baixaran clarament.

 

Dilluns arribarà el plat fort del canvi de temps, amb un dia plujós en diferents comarques. Pareix que, de moment, les pluges més intenses s’esperen al litoral de València i Alacant, mentres que en Castelló serien més dèbils. Tot i això, un xicotet moviment de la posició final de la borrasca pot fer canviar notablement l’escenari. Per tant, s’haurà d’anar seguint amb atenció com evolucionen les previsions. 

Últimes notícies

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.