Possible temporal de llevant a la vista, però seguix la bonança atípica este cap de setmana

Ejemplo de shortcode con estilo
Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent   La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els […]
Imatge d'una sortida de sol ben ennuvolada

Els núvols guanyaran protagonisme al llarg del cap de setmana d’oest a est i a últimes hores de diumenge arribaran les primeres pluges | Natàlia Torrent

 

La presència de l’anticicló afavorirà l’inici d’un cap de setmana amb molta bonança, però amb algunes novetats. La primera de totes serà de cara a este divendres, quan a primeres hores els núvols baixos costaners tornaran a ser espessos, però es dissiparan amb el pas de les hores i les temperatures tocaran sostre a tot el territori valencià amb valors màxims que es mouran entre 18ºC i els 23ºC.

 

Dissabte es mantindrà una situació pareguda, tot i que els núvols baixos i les boires poden anar a més al litoral i persistiran més fins al migdia en forma de núvols baixos. A pesar de tot, seguirem amb una bonança atípica en conjunt.

 

De cara a diumenge, serà quan arribe un canvi important de temps a últimes hores. La formació d’una borrasca entre Múrcia i Alacant impulsarà vents de llevant a casa nostra amb augment dels núvols i ventades intenses a la costa i també podrien arribar les primeres precipitacions locals de cara a la vesprada.

 

No seria fins dilluns quan tindríem pluges més importants amb un dia gris, fortes ventades i una baixada de les temperatures que ens portarà cap a un ambient molt més hivernal de nou.  

 

Divendres 19 de febrer

De cara al divendres, 19 de febrer, probablement serà el dia més tranquil i assolellat de la setmana. Els núvols baixos costaners es trencaran amb més ganes al centre de la jornada, sense acabar de desaparèixer entre el litoral de València i Castelló, quan es tornaran a fer més espessos a la vesprada, mentres que pràcticament només hi haurà núvols alts i prims a l’interior a la vesprada. 

 

Mapa del temps a València per aquest divendres 19 de febrer de 2021

El sol dominarà en general, excepte a primeres hores del matí quan hi haurà boires litorals | AEMET

 

El sol dominarà clarament a la majoria d’indrets amb unes temperatures que encara pujaran un poc més arreu amb moltes màximes d’entre 18ºC i 23ºC en conjunt de València i Alacant, mentres que poden quedar lleugerament més curtes a Castelló i sobretot arran de costa, a on farà més fresca en comparació a la suavitat de l’interior de València. Nit molt poc freda i sense glaçades. En definitiva, un dia anticiclònic i tranquil per aprofitar.

 

Dissabte 20 de febrer

Pel que fa a l’inici del cap de setmana, el dissabte, 20 de febrer, arrencarà amb pocs canvis. Els núvols baixos i boires seran abundants al matí a tota la costa valenciana i, de nou, a partir de la vesprada a la costa, essent més trencats amb cel variable al migdia. Sol a la resta amb l’arribada de núvols alts i prims al llarg de la jornada per l’interior. Temperatures sense grans canvis, tot i que començaran a baixar en punts de la costa, a on l’ambient serà més fresc que a l’interior.

 

Diumenge 21 de febrer

El temps començarà a canviar al llarg del dia de diumenge, 21 de febrer. A primeres hores del matí els núvols baixos a la costa i boires matinals aniran a més, però de nou, al migdia dominarà el sol amb núvols prims que aniran a més.

 

Tot això, serà a partir de la vesprada, quan els intervals de núvols aniran a més a causa de l’entrada dels vents més humits de llevant de mar cap a terra, sobretot al litoral. No es descarten les primeres precipitacions a la costa de València i Alacant abans de la vesprada, poca cosa de moment, però les temperatures ja baixaran clarament.

 

Dilluns arribarà el plat fort del canvi de temps, amb un dia plujós en diferents comarques. Pareix que, de moment, les pluges més intenses s’esperen al litoral de València i Alacant, mentres que en Castelló serien més dèbils. Tot i això, un xicotet moviment de la posició final de la borrasca pot fer canviar notablement l’escenari. Per tant, s’haurà d’anar seguint amb atenció com evolucionen les previsions. 

Últimes notícies

Els hotels valencians apugen un 7 % els preus al setembre

Els preus hotelers a la Comunitat Valenciana han augmentat un 7 % en setembre, per damunt del 6,7 % registrat a Espanya. Les pernoctacions al territori han superat els 3,3 milions durant els nou primers mesos de 2026.

La reconstrucció de la dana suma prop de 10.000 milions d’euros

Zulima Pérez destaca que l’Estat ha invertit prop de 10.000 milions d’euros des de la dana de 2024. A Aldaia, l’obra del barranc de la Saleta suma 150 milions.

Castellar-L’Oliveral recupera el 90 % després de la dana de 2024

Dos anys després de les inundacions d’octubre de 2024, Sol Verdeguer calcula que Castellar-L’Oliveral està recuperat al 90 %. El poble ha millorat infraestructures i reforçat l’atenció emocional.

Jorge Suárez deixarà Emergències i dirigirà Planificació de l’AVSRE

El subdirector general d’Emergències deixarà el càrrec a petició pròpia i ocuparà la nova Subdirecció de Planificació de l’AVSRE. Ha declarat tres vegades com a testimoni en la causa penal sobre la gestió de la dana.

Xàbia assumirà la gestió directa de la dessalinitzadora municipal

El ple de Xàbia ha aprovat per unanimitat recuperar la gestió de la dessalinitzadora a través d’AMJASA. La mesura inclou la subrogació del personal actiu.

Cap de setmana estable a la Comunitat Valenciana, amb ponent diumenge

La Comunitat Valenciana tindrà poca nuvolositat i temperatures estables durant el cap de setmana del canvi d’hora. El ponent farà pujar les màximes diumenge.

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.