Últimes precipitacions del temporal i canvi radical de temps esta setmana en València

Imatge d'un ruixat caient a Catalunya

Els arruixons van a menys, però no desapareixen del tot este dimarts | Josep Petitbò
 
 

Després d’estar setmanes amb molt poques estones de sol i amb una pols en suspensió que no ens l’hem treta de damunt des de pràcticament finals de febrer. Al llarg d’este inici de setmana, pareix que amb el temporal de pluges que hem tingut posarem punt final a una situació que ja s’allargava des de fa moltes setmanes.

 

Per tant, després de l’últim dia de temporal de pluges que seguiran afectant gran part de València al llarg de la vesprada d’este dilluns, este pròxim dimarts, 9 de març, tornarem a vore un cel més blau i el sol durant el matí, excepte al sud de València i Alacant.

 

Ara bé, no en tot el territori valencià, ni tot el dia farà sol. A partir del migdia, el temps tornarà a ser més mogut, quan el sol acompanyat d’un ambient més càlid farà disparar les nuvolades, que deixaran arruixons de vesprada en molts sectors de l’interior de València, Alacant i sud de Castelló. A demés, acompanyats d’aigua neta, sense fang.

 

L’altra novetat serà l’entrada del vent del nord-oest pel nord de Castelló que ajudarà a netejar la nuvolositat.  A finals de setmana, els núvols tornaran a ser més protagonistes, amb l’arribada de nous fronts, però pareix que deixarem darrere definitivament la pols en suspensió.

 

Dimarts, 9 de març

Amb més detalls, este dimarts, 9 de març, el dia començarà més fresc que en jornades anteriors al voltant i amb un sol brillant i ja sense pols en suspensió que dominarà en general tot i alguns núvols que no acabaran d’anar-se’n del sud de València i Alacant, a on encara podria plovisquejar. Tot i això, deixaran al llarg del matí i donaran pas a més estones de sol.

 

Mapa del temps a València per aquest dimarts, 9 de març del 2021

Les restes del temporal de pluges encara deixaran arruixons en alguns indrets | AEMET

 

Tot i això, a partir del migdia, com que encara hi haurà força aire fred en alçada, les nuvolades creixeran amb força i deixaran arruixons primaverals de vesprada. La majoria d’ells seran de curta durada, però podrien ser especialment intensos entre el sud de Castelló i el nord de València, a demés, també podrien arribar a la mateixa línia de la costa dels tarongers. 

 

Pel que fa a les temperatures, amb més estones de sol este matí de dimarts pujaran clarament durant el dia, tot i que a primeres hores seran més baixes. La majoria de màximes es mouran entre els 12-14ºC de l’interior i els 16-18ºC de punts costaners amb un migdia molt més suau arreu. Tan sols quedaran més curtes en punts elevats de les muntanyes interiors.

 

Dimecres, 10 de març

De cara al dimecres, tindrem una jornada radiant i de cel blau com feia setmanes que no teníem en tot el territori, pràcticament sense ni un núvol en tot el dia en València. El sol dominarà al voltant amb temperatures que seguiran pujant i amb nits més fredes, però sense excessos.

 

Dijous 11 de març

De cara al dijous, 11 de març, pocs canvis esperem, amb sol i noves boires sobretot al matí, més trencats a partir del migdia, sense pluges i temperatures que seguiran pujant amb un ambient ja més primaveral de nou. La novetat serà que, de cara a la vesprada, poden créixer nuvolades a l’interior de Castelló que poden deixar alguns arruixons.

 

Divendres 12 de març

Els núvols i estos arruixons de vesprada podrien anar a més de cara al divendres, 12 de març, i afectar més zones fora de l’interior de València, com ara el nord de Castelló, però s’haurà d’anar confirmant al llarg dels següents dies, ja que els mapes no s’acaben de posar d’acord en el temps de cara a finals de setmana. Temperatures paregudes amb molta bonança diürna.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de març

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de març, dissabte pareix que podria estar marcat per més inestabilitat, amb nous arruixons de vesprada a l’interior de Castelló i València, mentres que diumenge l’anticicló s’imposaria amb predomini del sol en molts indrets de nou.

 

Tot això amb temperatures que seguirien per la banda alta i per damunt del que tocaria per a l’època. No obstant això, s’hauran de vore com evolucionen els mapes i s’haurà d’anar confirmant, ja que poden haver-hi canvis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.