17.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Últimes precipitacions del temporal i canvi radical de temps esta setmana en València

Imatge d'un ruixat caient a Catalunya

Els arruixons van a menys, però no desapareixen del tot este dimarts | Josep Petitbò
 
 

Després d’estar setmanes amb molt poques estones de sol i amb una pols en suspensió que no ens l’hem treta de damunt des de pràcticament finals de febrer. Al llarg d’este inici de setmana, pareix que amb el temporal de pluges que hem tingut posarem punt final a una situació que ja s’allargava des de fa moltes setmanes.

 

Per tant, després de l’últim dia de temporal de pluges que seguiran afectant gran part de València al llarg de la vesprada d’este dilluns, este pròxim dimarts, 9 de març, tornarem a vore un cel més blau i el sol durant el matí, excepte al sud de València i Alacant.

 

Ara bé, no en tot el territori valencià, ni tot el dia farà sol. A partir del migdia, el temps tornarà a ser més mogut, quan el sol acompanyat d’un ambient més càlid farà disparar les nuvolades, que deixaran arruixons de vesprada en molts sectors de l’interior de València, Alacant i sud de Castelló. A demés, acompanyats d’aigua neta, sense fang.

 

L’altra novetat serà l’entrada del vent del nord-oest pel nord de Castelló que ajudarà a netejar la nuvolositat.  A finals de setmana, els núvols tornaran a ser més protagonistes, amb l’arribada de nous fronts, però pareix que deixarem darrere definitivament la pols en suspensió.

 

Dimarts, 9 de març

Amb més detalls, este dimarts, 9 de març, el dia començarà més fresc que en jornades anteriors al voltant i amb un sol brillant i ja sense pols en suspensió que dominarà en general tot i alguns núvols que no acabaran d’anar-se’n del sud de València i Alacant, a on encara podria plovisquejar. Tot i això, deixaran al llarg del matí i donaran pas a més estones de sol.

 

Mapa del temps a València per aquest dimarts, 9 de març del 2021

Les restes del temporal de pluges encara deixaran arruixons en alguns indrets | AEMET

 

Tot i això, a partir del migdia, com que encara hi haurà força aire fred en alçada, les nuvolades creixeran amb força i deixaran arruixons primaverals de vesprada. La majoria d’ells seran de curta durada, però podrien ser especialment intensos entre el sud de Castelló i el nord de València, a demés, també podrien arribar a la mateixa línia de la costa dels tarongers. 

 

Pel que fa a les temperatures, amb més estones de sol este matí de dimarts pujaran clarament durant el dia, tot i que a primeres hores seran més baixes. La majoria de màximes es mouran entre els 12-14ºC de l’interior i els 16-18ºC de punts costaners amb un migdia molt més suau arreu. Tan sols quedaran més curtes en punts elevats de les muntanyes interiors.

 

Dimecres, 10 de març

De cara al dimecres, tindrem una jornada radiant i de cel blau com feia setmanes que no teníem en tot el territori, pràcticament sense ni un núvol en tot el dia en València. El sol dominarà al voltant amb temperatures que seguiran pujant i amb nits més fredes, però sense excessos.

 

Dijous 11 de març

De cara al dijous, 11 de març, pocs canvis esperem, amb sol i noves boires sobretot al matí, més trencats a partir del migdia, sense pluges i temperatures que seguiran pujant amb un ambient ja més primaveral de nou. La novetat serà que, de cara a la vesprada, poden créixer nuvolades a l’interior de Castelló que poden deixar alguns arruixons.

 

Divendres 12 de març

Els núvols i estos arruixons de vesprada podrien anar a més de cara al divendres, 12 de març, i afectar més zones fora de l’interior de València, com ara el nord de Castelló, però s’haurà d’anar confirmant al llarg dels següents dies, ja que els mapes no s’acaben de posar d’acord en el temps de cara a finals de setmana. Temperatures paregudes amb molta bonança diürna.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de març

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de març, dissabte pareix que podria estar marcat per més inestabilitat, amb nous arruixons de vesprada a l’interior de Castelló i València, mentres que diumenge l’anticicló s’imposaria amb predomini del sol en molts indrets de nou.

 

Tot això amb temperatures que seguirien per la banda alta i per damunt del que tocaria per a l’època. No obstant això, s’hauran de vore com evolucionen els mapes i s’haurà d’anar confirmant, ja que poden haver-hi canvis.

Últimes notícies

El Vila-real recupera la inspiració i goleja a un Espanyol bloquejat (4-1)

El Vila-real va tallar la seua mala ratxa amb un 4-1 que va desarborar a un Espanyol bloquejat. Mikautadze, un autogol de Salinas i les urpades de Pépé i Moleiro van decidir.

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.