Arriben les TºC més atípiques i primaverals de tot l’hivern al llarg d’esta setmana en València

Imatge d'una sortida de sol rogenca al Delta de l'Ebre

El més destacable d’esta setmana seran les temperatures totalment atípiques que tindrem en un mes de gener | Esteve Fornós

 

Esta última setmana de gener que iniciarem serà especial, ja que tindrem les temperatures més altes de tot l’hivern d’enguany i, a demés, de forma descarada. De cara a finals de setmana, l’anticicló de les Açores es col·locarà de tal manera que ens podria enviar una ventada de ponent que podria deixar rècords de temperatures màximes per un mes de gener en molts indrets de la costa valenciana que superarien àmpliament els 20 o 22ºC.

 

Per tant, haurem d’anar seguint com evolucionen els mapes de cara a esta possible fuetada càlida de finals de setmana. Encara que estos primers dies de la setmana encara seran molt moguts, amb ventades, arruixons i unes temperatures encara hivernals. De fet, fins al pròxim dimarts el termòmetre tornarà a baixar a zones interiors de València i Castelló.

 

Dilluns 25 de gener

Este dilluns, 25 de gener, vindrà marcat per núvols baixos a l’interior de Castelló i València. De fet, en estes dos últimes zones dominaran les boires al matí. Cel més prompte ennuvolat en estos punts. Esta nuvolositat també pot afectar la costa amb alguns arruixons fins a mig matí.

 

Mapa del temps a València el dilluns 25 de gener del 2021

Els arruixons afectaran comarques interiors, però a la vesprada farà més sol | AEMET

 

A la resta, circularan bandes de núvols alts i prims per tot arreu, però amb un cel més assolellat, sobretot al terç sud del territori. No es descarta que alguna gotellada arribe molt local a la mateixa costa de València fins al migdia. Les temperatures baixen, tant de dia com de nit, amb glaçades a l’interior, zones no afectades pels núvols. Màximes de 12ºC a 18ºC en conjunt.

 

A partir del migdia, els núvols del sud aniran a menys i el vent també, però encara bufarà el ponent de forma moderada a l’interior i a últimes hores s’enfortirà de nou el mestral a Castelló.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per ventades fortes previstes pel dilluns 25 de gener del 2021

Avís groc a l’interior de València per ràfegues de vent que encara poden superar els 70 km/h | AEMET

 

Dimarts 26 de gener

De cara al dimarts, 26 de gener, la situació serà molt semblant, amb intervals de núvols baixos a punts de la costa a primeres i últimes hores, sobretot al sector d’Alacant. També hi haurà alguns núvols baixos i boires cap a l’interior. No obstant això, el sol dominarà amb el pas d’algunes bandes de núvols alts i prims, però ja sense arruixons enlloc.

 

Les temperatures màximes seguiran sense quasi canvis amb valors al voltant de només 18ºC a la mateixa línia costanera.

 

Dimecres 27 de gener

Pel que fa al dimecres, 27 de gener, el pas d’un front càlid atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable en conjunt. A partir del migdia i durant la vesprada, arribarien precipitacions a Castelló, però s’escaparan arruixons a més comarques, sobretot de l’interior. Les temperatures començaran a pujar amb ganes, tant màximes com mínimes.

 

Dijous 28 de gener

El temps seguirà amb cels canviants el dijous, 28 de gener, amb la tendència de fronts atlàntics, però que ja no deixaran arruixons enlloc, però la nuvolositat anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa i nord-est al matí. El vent d’entre ponent i garbí anirà a més i serà més intens a la costa amb unes temperatures que pujaran clarament amb un ambient poc fred al centre del dia.

 

Divendres 29 de gener

Atenció de cara al divendres, 29 de gener, ja que el pas d’un front obriria les portes a fortes ventades d’entre ponent i mestral en diferents comarques. Si no hi ha canvis, el vent de ponent es deixarà sentir amb ganes en comarques de Castelló i gran part de València amb ràfegues localment fortes o, al sud del territori, molt fortes.

 

Però el més destacable de la jornada seran els termòmetres, que podrien conseguir valors inusuals en punts de la costa, clarament superiors als 25ºC. Haurem d’acabar veient com es configura la ventada per saber si farem rècords o no en un mes de gener.

 

Cap de setmana del 30 i 31 de gener

Finalment, el cap de setmana del 30 i 31 de gener vindrà marcat per un cel molt canviant i precipitacions a l’interior de Castelló amb una cota que aniria baixant dels 1.800 als 1.000 metres.

 

Per ara, no s’esperen arruixons fora de la Ibèrica, però el vent d’entre ponent i mestral seguiria bufant en moltes comarques de València. Les temperatures tendiran a baixar bruscament de nou amb un ambient molt més hivernal. Una dinàmica de zonal atlàntica i moguda que tindrem durant uns quants dies.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.