Arriben les TºC més atípiques i primaverals de tot l’hivern al llarg d’esta setmana en València

Imatge d'una sortida de sol rogenca al Delta de l'Ebre

El més destacable d’esta setmana seran les temperatures totalment atípiques que tindrem en un mes de gener | Esteve Fornós

 

Esta última setmana de gener que iniciarem serà especial, ja que tindrem les temperatures més altes de tot l’hivern d’enguany i, a demés, de forma descarada. De cara a finals de setmana, l’anticicló de les Açores es col·locarà de tal manera que ens podria enviar una ventada de ponent que podria deixar rècords de temperatures màximes per un mes de gener en molts indrets de la costa valenciana que superarien àmpliament els 20 o 22ºC.

 

Per tant, haurem d’anar seguint com evolucionen els mapes de cara a esta possible fuetada càlida de finals de setmana. Encara que estos primers dies de la setmana encara seran molt moguts, amb ventades, arruixons i unes temperatures encara hivernals. De fet, fins al pròxim dimarts el termòmetre tornarà a baixar a zones interiors de València i Castelló.

 

Dilluns 25 de gener

Este dilluns, 25 de gener, vindrà marcat per núvols baixos a l’interior de Castelló i València. De fet, en estes dos últimes zones dominaran les boires al matí. Cel més prompte ennuvolat en estos punts. Esta nuvolositat també pot afectar la costa amb alguns arruixons fins a mig matí.

 

Mapa del temps a València el dilluns 25 de gener del 2021

Els arruixons afectaran comarques interiors, però a la vesprada farà més sol | AEMET

 

A la resta, circularan bandes de núvols alts i prims per tot arreu, però amb un cel més assolellat, sobretot al terç sud del territori. No es descarta que alguna gotellada arribe molt local a la mateixa costa de València fins al migdia. Les temperatures baixen, tant de dia com de nit, amb glaçades a l’interior, zones no afectades pels núvols. Màximes de 12ºC a 18ºC en conjunt.

 

A partir del migdia, els núvols del sud aniran a menys i el vent també, però encara bufarà el ponent de forma moderada a l’interior i a últimes hores s’enfortirà de nou el mestral a Castelló.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per ventades fortes previstes pel dilluns 25 de gener del 2021

Avís groc a l’interior de València per ràfegues de vent que encara poden superar els 70 km/h | AEMET

 

Dimarts 26 de gener

De cara al dimarts, 26 de gener, la situació serà molt semblant, amb intervals de núvols baixos a punts de la costa a primeres i últimes hores, sobretot al sector d’Alacant. També hi haurà alguns núvols baixos i boires cap a l’interior. No obstant això, el sol dominarà amb el pas d’algunes bandes de núvols alts i prims, però ja sense arruixons enlloc.

 

Les temperatures màximes seguiran sense quasi canvis amb valors al voltant de només 18ºC a la mateixa línia costanera.

 

Dimecres 27 de gener

Pel que fa al dimecres, 27 de gener, el pas d’un front càlid atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable en conjunt. A partir del migdia i durant la vesprada, arribarien precipitacions a Castelló, però s’escaparan arruixons a més comarques, sobretot de l’interior. Les temperatures començaran a pujar amb ganes, tant màximes com mínimes.

 

Dijous 28 de gener

El temps seguirà amb cels canviants el dijous, 28 de gener, amb la tendència de fronts atlàntics, però que ja no deixaran arruixons enlloc, però la nuvolositat anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa i nord-est al matí. El vent d’entre ponent i garbí anirà a més i serà més intens a la costa amb unes temperatures que pujaran clarament amb un ambient poc fred al centre del dia.

 

Divendres 29 de gener

Atenció de cara al divendres, 29 de gener, ja que el pas d’un front obriria les portes a fortes ventades d’entre ponent i mestral en diferents comarques. Si no hi ha canvis, el vent de ponent es deixarà sentir amb ganes en comarques de Castelló i gran part de València amb ràfegues localment fortes o, al sud del territori, molt fortes.

 

Però el més destacable de la jornada seran els termòmetres, que podrien conseguir valors inusuals en punts de la costa, clarament superiors als 25ºC. Haurem d’acabar veient com es configura la ventada per saber si farem rècords o no en un mes de gener.

 

Cap de setmana del 30 i 31 de gener

Finalment, el cap de setmana del 30 i 31 de gener vindrà marcat per un cel molt canviant i precipitacions a l’interior de Castelló amb una cota que aniria baixant dels 1.800 als 1.000 metres.

 

Per ara, no s’esperen arruixons fora de la Ibèrica, però el vent d’entre ponent i mestral seguiria bufant en moltes comarques de València. Les temperatures tendiran a baixar bruscament de nou amb un ambient molt més hivernal. Una dinàmica de zonal atlàntica i moguda que tindrem durant uns quants dies.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.