Arriben les TºC més atípiques i primaverals de tot l’hivern al llarg d’esta setmana en València

Imatge d'una sortida de sol rogenca al Delta de l'Ebre

El més destacable d’esta setmana seran les temperatures totalment atípiques que tindrem en un mes de gener | Esteve Fornós

 

Esta última setmana de gener que iniciarem serà especial, ja que tindrem les temperatures més altes de tot l’hivern d’enguany i, a demés, de forma descarada. De cara a finals de setmana, l’anticicló de les Açores es col·locarà de tal manera que ens podria enviar una ventada de ponent que podria deixar rècords de temperatures màximes per un mes de gener en molts indrets de la costa valenciana que superarien àmpliament els 20 o 22ºC.

 

Per tant, haurem d’anar seguint com evolucionen els mapes de cara a esta possible fuetada càlida de finals de setmana. Encara que estos primers dies de la setmana encara seran molt moguts, amb ventades, arruixons i unes temperatures encara hivernals. De fet, fins al pròxim dimarts el termòmetre tornarà a baixar a zones interiors de València i Castelló.

 

Dilluns 25 de gener

Este dilluns, 25 de gener, vindrà marcat per núvols baixos a l’interior de Castelló i València. De fet, en estes dos últimes zones dominaran les boires al matí. Cel més prompte ennuvolat en estos punts. Esta nuvolositat també pot afectar la costa amb alguns arruixons fins a mig matí.

 

Mapa del temps a València el dilluns 25 de gener del 2021

Els arruixons afectaran comarques interiors, però a la vesprada farà més sol | AEMET

 

A la resta, circularan bandes de núvols alts i prims per tot arreu, però amb un cel més assolellat, sobretot al terç sud del territori. No es descarta que alguna gotellada arribe molt local a la mateixa costa de València fins al migdia. Les temperatures baixen, tant de dia com de nit, amb glaçades a l’interior, zones no afectades pels núvols. Màximes de 12ºC a 18ºC en conjunt.

 

A partir del migdia, els núvols del sud aniran a menys i el vent també, però encara bufarà el ponent de forma moderada a l’interior i a últimes hores s’enfortirà de nou el mestral a Castelló.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per ventades fortes previstes pel dilluns 25 de gener del 2021

Avís groc a l’interior de València per ràfegues de vent que encara poden superar els 70 km/h | AEMET

 

Dimarts 26 de gener

De cara al dimarts, 26 de gener, la situació serà molt semblant, amb intervals de núvols baixos a punts de la costa a primeres i últimes hores, sobretot al sector d’Alacant. També hi haurà alguns núvols baixos i boires cap a l’interior. No obstant això, el sol dominarà amb el pas d’algunes bandes de núvols alts i prims, però ja sense arruixons enlloc.

 

Les temperatures màximes seguiran sense quasi canvis amb valors al voltant de només 18ºC a la mateixa línia costanera.

 

Dimecres 27 de gener

Pel que fa al dimecres, 27 de gener, el pas d’un front càlid atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable en conjunt. A partir del migdia i durant la vesprada, arribarien precipitacions a Castelló, però s’escaparan arruixons a més comarques, sobretot de l’interior. Les temperatures començaran a pujar amb ganes, tant màximes com mínimes.

 

Dijous 28 de gener

El temps seguirà amb cels canviants el dijous, 28 de gener, amb la tendència de fronts atlàntics, però que ja no deixaran arruixons enlloc, però la nuvolositat anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa i nord-est al matí. El vent d’entre ponent i garbí anirà a més i serà més intens a la costa amb unes temperatures que pujaran clarament amb un ambient poc fred al centre del dia.

 

Divendres 29 de gener

Atenció de cara al divendres, 29 de gener, ja que el pas d’un front obriria les portes a fortes ventades d’entre ponent i mestral en diferents comarques. Si no hi ha canvis, el vent de ponent es deixarà sentir amb ganes en comarques de Castelló i gran part de València amb ràfegues localment fortes o, al sud del territori, molt fortes.

 

Però el més destacable de la jornada seran els termòmetres, que podrien conseguir valors inusuals en punts de la costa, clarament superiors als 25ºC. Haurem d’acabar veient com es configura la ventada per saber si farem rècords o no en un mes de gener.

 

Cap de setmana del 30 i 31 de gener

Finalment, el cap de setmana del 30 i 31 de gener vindrà marcat per un cel molt canviant i precipitacions a l’interior de Castelló amb una cota que aniria baixant dels 1.800 als 1.000 metres.

 

Per ara, no s’esperen arruixons fora de la Ibèrica, però el vent d’entre ponent i mestral seguiria bufant en moltes comarques de València. Les temperatures tendiran a baixar bruscament de nou amb un ambient molt més hivernal. Una dinàmica de zonal atlàntica i moguda que tindrem durant uns quants dies.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.