Arriben les TºC més atípiques i primaverals de tot l’hivern al llarg d’esta setmana en València

Imatge d'una sortida de sol rogenca al Delta de l'Ebre

El més destacable d’esta setmana seran les temperatures totalment atípiques que tindrem en un mes de gener | Esteve Fornós

 

Esta última setmana de gener que iniciarem serà especial, ja que tindrem les temperatures més altes de tot l’hivern d’enguany i, a demés, de forma descarada. De cara a finals de setmana, l’anticicló de les Açores es col·locarà de tal manera que ens podria enviar una ventada de ponent que podria deixar rècords de temperatures màximes per un mes de gener en molts indrets de la costa valenciana que superarien àmpliament els 20 o 22ºC.

 

Per tant, haurem d’anar seguint com evolucionen els mapes de cara a esta possible fuetada càlida de finals de setmana. Encara que estos primers dies de la setmana encara seran molt moguts, amb ventades, arruixons i unes temperatures encara hivernals. De fet, fins al pròxim dimarts el termòmetre tornarà a baixar a zones interiors de València i Castelló.

 

Dilluns 25 de gener

Este dilluns, 25 de gener, vindrà marcat per núvols baixos a l’interior de Castelló i València. De fet, en estes dos últimes zones dominaran les boires al matí. Cel més prompte ennuvolat en estos punts. Esta nuvolositat també pot afectar la costa amb alguns arruixons fins a mig matí.

 

Mapa del temps a València el dilluns 25 de gener del 2021

Els arruixons afectaran comarques interiors, però a la vesprada farà més sol | AEMET

 

A la resta, circularan bandes de núvols alts i prims per tot arreu, però amb un cel més assolellat, sobretot al terç sud del territori. No es descarta que alguna gotellada arribe molt local a la mateixa costa de València fins al migdia. Les temperatures baixen, tant de dia com de nit, amb glaçades a l’interior, zones no afectades pels núvols. Màximes de 12ºC a 18ºC en conjunt.

 

A partir del migdia, els núvols del sud aniran a menys i el vent també, però encara bufarà el ponent de forma moderada a l’interior i a últimes hores s’enfortirà de nou el mestral a Castelló.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per ventades fortes previstes pel dilluns 25 de gener del 2021

Avís groc a l’interior de València per ràfegues de vent que encara poden superar els 70 km/h | AEMET

 

Dimarts 26 de gener

De cara al dimarts, 26 de gener, la situació serà molt semblant, amb intervals de núvols baixos a punts de la costa a primeres i últimes hores, sobretot al sector d’Alacant. També hi haurà alguns núvols baixos i boires cap a l’interior. No obstant això, el sol dominarà amb el pas d’algunes bandes de núvols alts i prims, però ja sense arruixons enlloc.

 

Les temperatures màximes seguiran sense quasi canvis amb valors al voltant de només 18ºC a la mateixa línia costanera.

 

Dimecres 27 de gener

Pel que fa al dimecres, 27 de gener, el pas d’un front càlid atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable en conjunt. A partir del migdia i durant la vesprada, arribarien precipitacions a Castelló, però s’escaparan arruixons a més comarques, sobretot de l’interior. Les temperatures començaran a pujar amb ganes, tant màximes com mínimes.

 

Dijous 28 de gener

El temps seguirà amb cels canviants el dijous, 28 de gener, amb la tendència de fronts atlàntics, però que ja no deixaran arruixons enlloc, però la nuvolositat anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa i nord-est al matí. El vent d’entre ponent i garbí anirà a més i serà més intens a la costa amb unes temperatures que pujaran clarament amb un ambient poc fred al centre del dia.

 

Divendres 29 de gener

Atenció de cara al divendres, 29 de gener, ja que el pas d’un front obriria les portes a fortes ventades d’entre ponent i mestral en diferents comarques. Si no hi ha canvis, el vent de ponent es deixarà sentir amb ganes en comarques de Castelló i gran part de València amb ràfegues localment fortes o, al sud del territori, molt fortes.

 

Però el més destacable de la jornada seran els termòmetres, que podrien conseguir valors inusuals en punts de la costa, clarament superiors als 25ºC. Haurem d’acabar veient com es configura la ventada per saber si farem rècords o no en un mes de gener.

 

Cap de setmana del 30 i 31 de gener

Finalment, el cap de setmana del 30 i 31 de gener vindrà marcat per un cel molt canviant i precipitacions a l’interior de Castelló amb una cota que aniria baixant dels 1.800 als 1.000 metres.

 

Per ara, no s’esperen arruixons fora de la Ibèrica, però el vent d’entre ponent i mestral seguiria bufant en moltes comarques de València. Les temperatures tendiran a baixar bruscament de nou amb un ambient molt més hivernal. Una dinàmica de zonal atlàntica i moguda que tindrem durant uns quants dies.

Últimes notícies

La Fiscalia admet un error i rebaixa a 2 anys i mig la petició de presó per als activistes de Greenpeace

La Fiscalia ha reconegut un error en aplicar un Codi Penal no vigent i ha reduït de cinc a dos anys i mig la petició de presó per a onze activistes de Greenpeace jutjats per desordes públics pel bloqueig d’un gaser al port de Sagunt en 2021. La defensa sosté que va ser una protesta pacífica protegida pels drets humans i reclama l’absolució.

Mor als 84 anys Manuel Boix, referent internacional de l’art valencià

L’artiste plàstic Manuel Boix, nascut a l’Alcúdia en 1942 i Premi Nacional d’Arts Plàstiques, ha mort als 84 anys. La vetla tindrà lloc este dijous a la casa familiar abans de la seua incineració en un acte íntim.

Sergio García torna a l’Obert d’Espanya de golf a Madrid

Sergio García ha confirmat que tornarà a disputar l’Obert d’Espanya, que es jugarà del 8 a l’11 d’octubre al Club de Campo Villa de Madrid, on coincidirà amb figures com Jon Rahm i Shane Lowry.

Hábitat València convertix la fira en un gran aparador del millor disseny espanyol

Hábitat València i les fires Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama ocuparan 112.000 m² a Feria Valencia amb 1.221 marques de producte de gamma mitjana-alta i una previsió de 40.000 professionals visitants.

La covid es dispara un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana

La incidència d’infeccions respiratòries per covid-19 ha augmentat un 125 % en una setmana a la Comunitat Valenciana, fins als 117,2 casos per cada 100.000 habitants, mentres la grip baixa i el VRS es manté a zero.

Els testimonis defenen que la protesta de Greenpeace a Sagunt no va causar danys

Agents de la Guàrdia Civil, responsables portuaris i periodistes han coincidit en el juí que l’acció de Greenpeace a Sagunt en 2021 va ser pacífica, sense danys materials ni risc materialitzat per al trànsit marítim.

El Suprem confirma 4 anys de presó a Santi Mina per abusos sexuals

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a quatre anys de presó al futbolista i exjugador del València Santi Mina per un delicte d’abusos sexuals comesos en 2017 a Mojácar, i ha mantingut la indemnització de 25.000 euros fixada pel TSJA.

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.