S’acaba el temporal al final del pont, però el temps no acaba de millorar al llarg de la setmana en València

Imatge d'una sortida de sol entre núvols a la costa

El fred anirà desapareixent al llarg del pont, però el temps no millorarà fins a finals de setmana | Mari Cortés

 

Després d’un inici del pont de la Puríssima molt mogut, però en general, amb poques precipitacions en València, tret de l’interior de Castelló, en este tram final del pont, les precipitacions pareix que eixiran de les serralades interiors, sobretot este dilluns, quan una banda de pluges i nevades entrarà al llarg de la vesprada per l’oest deixant nevades que podrien aparèixer a punts de Castelló i interior de València per damunt dels 800 metres.

 

Dimarts també tindríem alguns arruixons, però en general serien més irregulars. Amb tot, al llarg d’estos dos dies festius, seguirà el fred de rigorós hivern al voltant i amb ventades de nord-oest que cada volta seran més destacables, sobretot dimarts. Les temperatures tocaran fons dimecres, quan seria la matinada més freda de la setmana.

 

D’altra banda, la resta de la setmana serà molt diferent i és que a pesar que els núvols alts aniran creuant el cel a molts punts del territori valencià, la majoria d’estos ja no deixaran precipitacions fora de zones interiors de Castelló i les temperatures seran cada dia més elevades, sobretot a partir de dijous, i la cota de neu ja se situarà per damunt dels 1.200 metres.

 

L’anticicló es podria imposar més clarament a partir de divendres i el pròxim cap de setmana amb més sol al voltant i uns termòmetres que es recuperaran clarament fins a valors pròxims als 20ºC en molts punts del litoral sud a causa dels vents terrers. No obstant això, les nits seguiran sent fredes.

 

Dilluns 7 de desembre

El pas d’un front atlàntic molt desgastat portarà, com dèiem, alguns canvis en el temps al llarg d’este dilluns, 7 de desembre. Arribaran més núvols durant la matinada i sobretot al matí que taparan el cel al voltant i tant a l’oest d’Alacant i València com en comarques de Castelló, a on esperem que hi haja precipitacions entre dèbils i moderades.

 

Es podrà vore nevar per damunt dels 800 metres. Tot i això, en general seran nevades anecdòtiques o inferiors als 5 cm. Les ventades aniran a més. A la vesprada seguiran els núvols a la meitat est i s’obriran clarianes a l’interior, però les nuvolades seguiran a molts punts, fins i tot, al litoral i prelitoral. El vent de nord-oest es reforçarà al voltant.

 

Previsió del temps a València per dilluns 7 de desembre del 2020

El sol dominarà a la costa amb més núvols i arruixons a l’interior acompanyats de fortes ventades | AEMET

 

Els núvols, juntament amb les precipitacions dèbils, comportaran que quede un dia molt fred a bona part de l’interior de València amb valors que no passaran dels 10ºC en tot el dia.

 

Possiblement, en alguns casos, serà el dia més fred d’este any 2020 i també de tot l’hivern passat. A causa de les nevades previstes, l’AEMET (Agencia Estatal de Meteorologia) ha activat avisos per acumulacions de 5 cm a cotes de 800 metres al nord-oest del territori i fortes ventades al voltant.

 

Imatge d'avisos de l'AEMET per dilluns 7 de desembre del 2020

Hi ha avisos activats per fort vent i nevades en molts punts per damunt dels 800 metres | AEMET

 

Dimarts 8 de desembre

De cara al dimarts, 8 de desembre i dia de la Puríssima festiu en tota Espanya, un nou front fred tornarà a creuar València i això farà que el temps torne a ser ventós a gran part del país i una nova nevada tornarà a afectar la zona dels Ports i la Ibèrica. 

 

El sol dominarà, tot i que creuaran bandes de núvols alts i prims a la resta de València. Com a novetat, les temperatures es recuperaran un poc durant el dia, respecte als valors de dilluns, però seguirà fent molt fred de nit i màximes de 8ºC a 14ºC. La majoria de mínimes es mouran entre els 3ºC i els 6ºC, més baixes a l’interior i al voltant de 8ºC a la costa.

 

Dimecres 9 de desembre

El temps començarà a fer-se més tranquil i sense pluges a la vista, però seguirà encara el fred de rigorós hivern, el dimecres, 9 de desembre, amb sol que es combinarà amb el pas de núvols alts i prims i encara amb alguns intervals de núvols baixos a prop de lbèrica i el nord de Castelló, especialment a primeres hores.

 

Les temperatures ja començaran a recuperar-se amb un ambient ja no tan fred de dia i amb valors més propis per a l’època.

 

Dijous 10 de desembre

L’arribada d’una nova cua de front atlàntic pel nord implicarà que els núvols siguen de nou més abundants segurament el dijous, 10 de desembre, amb un sol més sufocat, però sense aigua. No obstant això, podrien caure alguns arruixons, però sent en forma de neu ja per damunt dels 1.200 metres.

 

Tot això provocarà una nova entrada de vent del nord que mantindrà les temperatures a ratlla amb un ambient típic per l’època. Les nits continuaran fredes.

 

Divendres 11 de desembre

A partir del divendres, 11 de desembre, és quan l’anticicló podria començar a guanyar més protagonisme, però encara amb alguns núvols prims amb sol en general i temperatures cada vegada més altes, sobretot les diürnes, les nits quedaran tocades.

 

Cap de setmana del 12 i 13 de novembre

El cap de setmana del 12 i 13 de desembre podria ser anticiclònic a tot el territori valencià, això es traduiria amb sol que dominaria a tot el territori valencià sense excepcions i això implicaria que les temperatures durant el dia pugen clarament, però amb nits que quedarien fredes a l’interior.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.