Ventades fortes i un ambient hivernal que tampoc vol tornar esta setmana a València

Imatge d'unes palmeres sota una forta ventada

El vent serà el clar protagonista d’este inici de setmana amb un ambient poc hivernal | Arxiu

 

Esta setmana els fronts atlàntics seran la dinàmica protagonista els dies vinents amb uns cels molt més canviants entre sol i bandes de núvols, arruixons en diferents comarques, però sobretot tindrem ventades fortes que poden ser notícia a mitjans de setmana.

 

Tot això amb un ambient molt poc hivernal amb temperatures més típiques de març o abril, que no de febrer. Alguns dies, també arribaran arruixons, però preferentment afectaran en zones interiors i difícilment arribarien a les costes de València, a on el vent de ponent ressecarà molt l’ambient durant el dia.

 

Dilluns 8 de febrer

El temps del dilluns, 8 de febrer, vindrà marcat per una vesprada amb molts núvols que aniran creuant el cel d’oest a est de València. De fet, a la vesprada la nuvolositat es farà més abundant a l’interior i no es descarten nous arruixons, però dèbils en principi. Tot això, amb vent de ponent i mestral que anirà a més i serà molt més destacable a partir d’esta vesprada a tota la costa i zones interiors.

 

Mapa del temps a València el dilluns 8 de febrer de 2021

El sol dominarà en general amb una vesprada que hi haurà més intervals de núvols alts i fortes ventades | AEMET

 

Pel que fa a les temperatures, es mantindran sense canvis a l’interior, si bé a la costa pujaran de nou amb molts valors que al llarg de la vesprada s’aproximaran als 20ºC a gran part de la costa valenciana.

 

Tot això serà a causa del vent de ponent que s’enfortirà notablement al llarg de la vesprada. Per este motiu, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha activat avisos grocs per ventades fortes que poden superar els 70 km/h a molts punts de la comunitat.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET pel dilluns 8 de febrer de 2021

Alertes per fortes ventades de ponent que poden superar els 80 km/h a molts punts de València | AEMET

 

Dimarts 9 de febrer

De cara al dimarts, 9 de febrer, la situació serà molt pareguda, amb un matí amb intervals de núvols a ponent i primers arruixons a partir de mig matí viatjant d’oest a est. També hi haurà alguns núvols baixos a la costa de Castelló.

 

A la vesprada, arribaran arruixons i de nou seran més consistents a l’interior de Castelló i València, però també arribaran més dèbils a la costa de cara a la vesprada. Les temperatures es mantindran molt similars, si bé les màximes podrien pujar lleugerament a l’interior, mentres que seguiran sense canvis a la costa, ambient més prompte primaveral.

 

Dimecres 10 de febrer

Pel que fa al dimecres, 10 de febrer, el pas d’un front atlàntic desgastat farà arribar més bandes de núvols d’oest a est de tot el territori amb un cel variable amb algun arruixó a primera hora a l’interior amb neu per damunt dels 1.200 metres a l’interior de Castelló.

 

A partir del migdia, tornarà a fer sol arreu i el més destacable de la jornada serà el vent de ponent que es reforçarà en València, però sobretot el nord-oest a Castelló, a on hi haurà vents forts superiors als 90 km/h a molts punts.

 

Dijous 11 de febrer

El temps és tranquil·litzarà dijous, 11 de febrer, amb la tendència de fronts atlàntics que portaran només nuvolositat de tipus alt que anirà de menys a més al llarg del dia, segurament amb més clarianes com més a la costa de València i Alacant al matí. El vent de ponent tornarà a bufar a l’interior a les hores centrals del dia. Tot això amb unes temperatures que pujaran amb un ambient molt suau al centre del dia.

 

Divendres 12 de febrer

De cara al divendres, 12 de febrer, el temps tornarà a estar més mogut al matí amb nous arruixons, sobretot cap a Castelló, menys probables a la resta. A la vesprada, l‘anticicló guanyarà protagonisme deixant una jornada assolellada en general. Tot i això, les temperatures durant el dia ja no pujaran més. Màximes al voltant dels 18ºC als 22ºC en la majoria de casos.

 

Cap de setmana del 13 i 14 de febrer

Finalment, el cap de setmana del 13 i 14 de febrer, hi ha moltes incògnites encara del que passarà, però si els mapes tenen raó, tot pareix indicar que vindria marcat per una situació de vents de llevant que ens deixarien un cel molt canviant i precipitacions a molts punts de la costa.

 

Pel que fa a l’interior, en funció de l’aire fred que entre, la cota de neu podria baixar notablement en alguns punts de Castelló, igual per baix dels 900 metres, però encara queda lluny per matisar-ho. S’haurà d’anar seguint amb molta atenció els pròxims dies.

Últimes notícies

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.

El turisme nàutic en la Comunitat Valenciana aconseguix una nota de 8,6 i una gran despesa diària

Els destinacions nàutics de la Comunitat Valenciana han aconseguit una valoració mitjana de 8,6 sobre 10 i un gasto diari de 129,9 euros per persona, amb un perfil de visitant majoritàriament internacional, de llargues estades i alt poder adquisitiu.

Castelló obri ajudes de més de 500.000 euros per a rehabilitar vivendes

L'Ajuntament de Castelló ha obert una convocatòria de 501.428 euros per a rehabilitar edificis residencials, amb sol·licituds fins al 31 d'agost de 2026.