22 C
València
Dilluns, 2 juny, 2025

El territori valencià estudia limitar les reunions socials i familiars a un grup de convivència

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Generalitat estudia la possibilitat de limitar les reunions socials i familiars a un únic grup de convivència, excepte excepcions de cures, criança i parelles que no visquen juntes, en funció de la flexibilització de l’estat d’alarma en  Espanya que plantegen este dimecres el territori valencià i altres regions en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

 

Segons han confirmat a Europa Press fonts de Presidència, esta nova restricció requerix d’una modificació de l’estat d’alarma perquè afecta drets fonamentals, amb el que està condicionada al fet que l’aprove el Govern i «no és previsible a curt termini». De moment hi ha una «predisposició» a valorar-ho i que vaja acompanyat de l’avançament del toc de queda a les 20.00 hores de la vesprada.

 

La possibilitat d’aplicar esta mesura va ser avançada anit en Twitter la vicepresidenta portaveu, Mónica Oltra, que va assegurar que s’havia «acordat» en la taula interdepartamental COVID de la Generalitat, a on també es va decidir el tancament total de l’hostaleria i el dels comerços a les 18.00 hores de la vesprada a partir d’este dijous.

 

Possible avançament del toc de queda

Oltra, en declaracions als mitjans este dimecres, ha remarcat que és «normal» que la limitació de reunions no fora anunciada al costat de la resta de mesures «per prudència segurament» i perquè deriva de l’estat d’alarma en introduir una situació extraordinària, a demés d’excedir de les competències de la Conselleria de Sanitat.

 

«Ha d’aprovar-se per decret del president, Ximo Puig», ha precisat, i ha assegurat que es va valorar incloure-ho pròximament en la mateixa ordre del possible avançament del toc de queda per a «no traure hui un decret i despús-demà un altre; té tota la lògica».

 

Com a norma general, ha plantejat que només puga reunir-se un únic grup de convivència amb l’excepció de la criança i les cures, sobretot a majors i dependents, i tenint en compte situacions com «un germà que recull al teu fill del col·legi perquè estàs treballant». També ha garantit que, si s’aplica, es tindran en compte els nuclis familiars de progenitors no convivents i «les persones que conviuen en soledat».

Últimes notícies

L’Elx assegura el seu retorn a LaLiga Santander després de contundent victòria davant Esportiu de La Corunya

L'Elx aconseguix l'ascens directe a LaLiga Santander dos anys després després de véncer 0-4 a l'Esportiu de La Corunya en Riazor. Luis Suárez, màxim golejador amb 27 punts.

El Llevant renova a Rober Brugué fins a 2028 en la celebració de l’ascens a Primera Divisió

El Llevant prolonga el contracte de Rober Brugué fins a 2028 durant la festa per l'ascens a Primera Divisió i el títol de campió de Segona Divisió.

L’Elx confirma el seu ascens a Primera després de golejada en Riazor i ressorgir en LaLiga EA Sports

L'Elx aconseguix l'ascens directe a LaLiga EA Sports després de véncer clarament a l'Esportiu de La Corunya 0-4 en Riazor, segellant el seu retorn a Primera després de dos anys.

Eder Sarabia i l’Elx celebren un històric ascens a Primera Divisió

L'Elx aconseguix l'ascens a Primera Divisió després d'una contundent victòria en Riazor, amb Eder Sarabia emocionat i la ciutat preparada per a celebrar amb una rúa i actes oficials.

Louzán lliurament al Llevant la copa de campió després del seu ascens a Primera Divisió

El Llevant rep la copa de campió de Segona Divisió després de véncer 1-0 a l'Eibar i assegurar-se l'ascens a Primera Divisió en una emotiva cerimònia a València.

Eder Sarabia i l’Elx celebren un ascens històric a Primera Divisió

L'entrenador Eder Sarabia expressa la seua satisfacció per l'ascens de l'Elx a Primera després d'una victòria contundent en Riazor. Elx festeja amb rúa i actes oficials.

Louzán entrega la copa al Llevant després de coronar-se campió de Segona Divisió

El Llevant celebra el seu ascens a Primera Divisió després de véncer 1-0 a l'Eibar i rebre la copa de campió de Segona Divisió entregada pel president de la RFEF, Rafael Louzán.

Llevant es corona campió de Segona Divisió amb victòria clau sobre Eibar

Llevant tanca temporada amb títol de Segona i ascens a Primera després de véncer 1-0 a l'Eibar en un estadi ple i celebracions massives.