12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

El territori valencià supera els 4.000 brots de coronavirus, que superen els 21.200 contagiats

 

El territori valencià ha superat esta setmana la barrera dels quatre mil brots de coronavirus des que a finals de juny es notificara el primer i ha arribat als 4.100, en els que han resultat contagiades unes 21.200 persones, el que suposa una mitjana de 5’17 afectats per brot.

 

Dels 542 municipis valencians, ja són 326 els que han registrat algun brot de Covid-19, cosa que implica el 60,2% del total, segons les dades de la Conselleria de Sanitat recopilats per l’Agència de notícies EFE.

 

Del total de brots registrats en este període de sis mesos en el territori valencià, el 72% s’han produït en l’àmbit social, seguit a gran distància de l’àmbit laboral, a on s’han originat en el 18,7%, i de l’educatiu, a on s’han registrat el 6,5%. El 2,8% restant s’atribuïx a altres àmbits (comunitari, mixt o extracomunitari).

 

Brots per províncies

La província que més brots de Covid-19 ha registrat entre juny i desembre és la de València, a on s’han produït el 63,7% d’ells, mentres que en la d’Alacant s’han registrat el 23,7% i el 12,6% correspon a la província de Castelló.

 

En la província de València s’han confirmat brots de coronavirus en 182 municipis, el que suposa el 68’4% dels 266 que conformen esta província, mentres que en la d’Alacant hi ha hagut brots en 85 dels seus 141 municipis, el que representa el 60,3% del total de municipis de la província.

 

En la de Castelló, els brots de Covid-19 han afectat 59 dels 135 municipis de la província, cosa que implica que el 43,7% de les localitats castellonenques han tingut almenys un brot de coronavirus.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.