Cinc detinguts per tràfic de drogues a Gandia i Ròtova

La Guàrdia Civil de València deté a 5 persones i investiga a altres 2 per diversos delictes: 2 contra la salut pública, 2 de defraudació de fluid elèctric, 1 de falsedat documental, 1 d’usurpació d’estat civil i un altre de pertinença a organització criminal.

L’operació ‘SERVANA’ es va iniciar el mes de novembre del passat any, quan els agents van tenir notícies de la comissió d’una sèrie de conductes delictives, que van portar els mateixos a posar sobre la pista d’un grup criminal assentat en diferents punts de les províncies de València. Els investigadors van esbrinar que es tractava d’una organització perfectament estructurada d’origen albanés, amb una metodologia criminal ben definida.

L’organització comptava amb naus industrials de grans dimensions, les quals aparentment mancaven de qualsevol mena d’activitat, si bé en el seu interior, vivien i pernoctaven persones, que s’encarregaven d’assegurar, custodiar i optimitzar les labors de producció del cultiu intensiu de cànnabis sativa que s’amagava a l’interior. Els seus cuidadors romanien a l’interior, encarregant-se altres graons de l’organització a aprovisionar-los d’aliments, material per a les instal·lacions i/o qualsevol altra cosa que els anés necessària.

Per a accelerar el creixement de les plantes comptaven amb material lumínic d’última generació. Per a evitar ser detectats, tenien múltiples aires condicionats industrials que evacuaven l’olor de les substàncies. Donat el volum d’energia que necessitaven, havien creat instal·lacions de llum trifàsica, a la qual connectarien a la xarxa elèctrica de manera fraudulenta, generant unes grans pèrdues energètiques que superiors els 900 amperes.

El passat 28 de febrer, es va procedir a l’explotació de l’operació en una primera fase, duent-se a terme 2 registres, un d’ells en una nau industrial a Xeresa, i un altre en un apartament de la platja de Gandia. El dia 25 de març, en una segona fase, s’executaria un altre registre en una altra nau industrial en la localitat de Ròtova.

Els integrants de l’organització havien preparat un entramat per a llogar les naus on va ser portada les operacions policials, ja que per a això, van usurpar la identitat d’un ciutadà i van utilitzar documentació falsa, amb l’única fi d’eludir les hipotètiques responsabilitats penals que pogueren derivar-se.

De totes dues actuacions, s’ha aconseguit aprehendre gairebé una tona de cànnabis sativa, destacant-se d’esta quantitat, l’aprehensió de 308 quilograms de cabdell en procés d’assecament. A més, s’ha procedit a l’aprehensió el següent:

Material intervingut nau (1800 metres quadrats) a Xeresa

7 Aparells d’aire condicionat industrials, filtres de carboni, ventiladors, extractors, dipòsits, lluminàries, focus, pantalles, etc., amb un valor estimat de 170.000 euros.

Material intervingut apartament a Gandia

Diversos dispositius mòbils, 2000 euros en efectiu, una furgoneta i un turisme.

Material intervingut nau (2500 metres quadrats de nau) a Ròtova
Divers material elèctric usat per a instal·lacions d’assecament i cultiu indoor, filtres, aparells d’aire condicionat industrials, transformadors de mitjana tensió, instal·lacions portàtils de cultiu i assecat de marihuana. Tot això valorat en una quantitat molt superior als 250.000 euros.

El valor total del material existent en totes dues naus ronda la xifra de 420.000 euros.

Conseqüència d’estos registres es va procedir a la detenció de 5 persones, entre elles el cap de la citada organització, per a 3 de les quals l’Autoritat Judicial ha decretat l’ingrés a la presó. Tenen edats compreses entre els 29 i els 43 anys i tenen nacionalitats albaneses i cubanes.

A més, s’estan investigant a altres 2 persones, un home i una dona, de 57 i 43 anys i de nacionalitat espanyola. Se’ls atribueixen els següents delictes: 2 delictes de contra la salut pública (cultiu i/o elaboració de droga), 2 defraudacions de fluid elèctric, 1 falsedat documental, 1 usurpació d’estat civil i 1 delicte de pertinença, finançament i/o integració en organització criminal.

La recerca ha estat desenvolupada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de Gandia, pertanyent a la Unitat Orgànica de Policia Judicial (UOPJ) de la Guàrdia Civil de València, que han comptat amb el suport altres Unitats Territorials de la Companyia de Gandia. Per als registres s’ha tingut la col·laboració de la USECIC de la Guàrdia Civil de València.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia (València).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.