Cinc detinguts per tràfic de drogues a Gandia i Ròtova

La Guàrdia Civil de València deté a 5 persones i investiga a altres 2 per diversos delictes: 2 contra la salut pública, 2 de defraudació de fluid elèctric, 1 de falsedat documental, 1 d’usurpació d’estat civil i un altre de pertinença a organització criminal.

L’operació ‘SERVANA’ es va iniciar el mes de novembre del passat any, quan els agents van tenir notícies de la comissió d’una sèrie de conductes delictives, que van portar els mateixos a posar sobre la pista d’un grup criminal assentat en diferents punts de les províncies de València. Els investigadors van esbrinar que es tractava d’una organització perfectament estructurada d’origen albanés, amb una metodologia criminal ben definida.

L’organització comptava amb naus industrials de grans dimensions, les quals aparentment mancaven de qualsevol mena d’activitat, si bé en el seu interior, vivien i pernoctaven persones, que s’encarregaven d’assegurar, custodiar i optimitzar les labors de producció del cultiu intensiu de cànnabis sativa que s’amagava a l’interior. Els seus cuidadors romanien a l’interior, encarregant-se altres graons de l’organització a aprovisionar-los d’aliments, material per a les instal·lacions i/o qualsevol altra cosa que els anés necessària.

Per a accelerar el creixement de les plantes comptaven amb material lumínic d’última generació. Per a evitar ser detectats, tenien múltiples aires condicionats industrials que evacuaven l’olor de les substàncies. Donat el volum d’energia que necessitaven, havien creat instal·lacions de llum trifàsica, a la qual connectarien a la xarxa elèctrica de manera fraudulenta, generant unes grans pèrdues energètiques que superiors els 900 amperes.

El passat 28 de febrer, es va procedir a l’explotació de l’operació en una primera fase, duent-se a terme 2 registres, un d’ells en una nau industrial a Xeresa, i un altre en un apartament de la platja de Gandia. El dia 25 de març, en una segona fase, s’executaria un altre registre en una altra nau industrial en la localitat de Ròtova.

Els integrants de l’organització havien preparat un entramat per a llogar les naus on va ser portada les operacions policials, ja que per a això, van usurpar la identitat d’un ciutadà i van utilitzar documentació falsa, amb l’única fi d’eludir les hipotètiques responsabilitats penals que pogueren derivar-se.

De totes dues actuacions, s’ha aconseguit aprehendre gairebé una tona de cànnabis sativa, destacant-se d’esta quantitat, l’aprehensió de 308 quilograms de cabdell en procés d’assecament. A més, s’ha procedit a l’aprehensió el següent:

Material intervingut nau (1800 metres quadrats) a Xeresa

7 Aparells d’aire condicionat industrials, filtres de carboni, ventiladors, extractors, dipòsits, lluminàries, focus, pantalles, etc., amb un valor estimat de 170.000 euros.

Material intervingut apartament a Gandia

Diversos dispositius mòbils, 2000 euros en efectiu, una furgoneta i un turisme.

Material intervingut nau (2500 metres quadrats de nau) a Ròtova
Divers material elèctric usat per a instal·lacions d’assecament i cultiu indoor, filtres, aparells d’aire condicionat industrials, transformadors de mitjana tensió, instal·lacions portàtils de cultiu i assecat de marihuana. Tot això valorat en una quantitat molt superior als 250.000 euros.

El valor total del material existent en totes dues naus ronda la xifra de 420.000 euros.

Conseqüència d’estos registres es va procedir a la detenció de 5 persones, entre elles el cap de la citada organització, per a 3 de les quals l’Autoritat Judicial ha decretat l’ingrés a la presó. Tenen edats compreses entre els 29 i els 43 anys i tenen nacionalitats albaneses i cubanes.

A més, s’estan investigant a altres 2 persones, un home i una dona, de 57 i 43 anys i de nacionalitat espanyola. Se’ls atribueixen els següents delictes: 2 delictes de contra la salut pública (cultiu i/o elaboració de droga), 2 defraudacions de fluid elèctric, 1 falsedat documental, 1 usurpació d’estat civil i 1 delicte de pertinença, finançament i/o integració en organització criminal.

La recerca ha estat desenvolupada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de Gandia, pertanyent a la Unitat Orgànica de Policia Judicial (UOPJ) de la Guàrdia Civil de València, que han comptat amb el suport altres Unitats Territorials de la Companyia de Gandia. Per als registres s’ha tingut la col·laboració de la USECIC de la Guàrdia Civil de València.

Les diligències han estat lliurades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Gandia (València).

Últimes notícies

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.