La Policia Nacional ha detingut en València un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi, com a presumpte responsable d’un delicte de tràfic de drogues per distribuir substàncies estupefaents a xicoteta escala dins del seu propi establiment.
Segons ha informat la policia, la investigació ha arrancat arran d’informacions rebudes pel Grup Operatiu de Policia Judicial del Districte de Patraix. Estes dades apuntaven que el responsable d’un bar de la zona, situat a escassos metres d’un centre educatiu, estaria venent substàncies estupefaents de forma continuada.
Dispositiu de vigilància al voltant del local
Després d’estos indicis, els agents han establit diversos dispositius de vigilància en les immediacions del bar. L’objectiu era comprovar si, efectivament, s’estava fent distribució de droga a xicoteta escala entre la clientela que freqüentava el local.
Al llarg d’estos seguiments, els investigadors han pogut confirmar la veracitat de la informació inicial. Segons les mateixes fonts, els moviments observats en el bar i les persones que hi acudien resultaven compatibles amb un presumpte punt de venda de substàncies estupefaents.
Una vegada reunits els indicis necessaris, l’operació ha culminat amb l’entrada i registre tant del domicili de l’investigat com del propi bar. Durant el dispositiu, els agents han intervingut 63 paperetes amb un pes total superior als 44 grams de cocaïna preparada per a la venda.
Intervinguts diners en efectiu, arma de fogueig i material per al tràfic
En el registre, la Policia Nacional també ha comissat més de 8.000 euros en efectiu. Segons els investigadors, estos diners podrien estar relacionats amb les transaccions per la venda de droga realitzades en el local.
A més, s’ha localitzat una arma de fogueig amb el seu carregador, un cartutx i una funda, així com una balança de precisió. Este tipus d’instrument s’utilitza habitualment per a pesar les substàncies abans de preparar-les en xicotetes dosis destinades a la distribució directe al consumidor.
Els agents també han trobat dos llibrets amb anotacions. La policia considera que estos documents podrien recollir detalls sobre vendes, deutes ou clients, un extrem que ara haurà de ser analitzat dins de la instrucció del cas.
Com a resultat de totes estes diligències, els agents han detingut el propietari del bar, un home de 54 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues. Després de passar a disposició judicial, el detingut ha quedat en llibertat amb càrrecs mentres continua la investigació.







