Transports aprova el projecte de traçat per millorar l’enllaç entre Quart i Mislata per 21 milions

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i definitivament el projecte de traçat per millorar la capacitat i la funcionalitat de l’enllaç entre l’autovia V-30 d’accés al Port i la CV-30 Ronda Nord, a València, incloent-hi la connexió de la localitat de Quart de Poblet amb la de Mislata.

L’objectiu és reforçar les condicions de circulació i seguretat viària del tram i l’entorn, mitjançant un projecte que compta amb un pressupost estimat d’obra de 21,2 milions d’euros (IVA inclòs), segons ha indicat el Ministeri en un comunicat.

El projecte desenvoluparà les actuacions necessàries per a millorar este enllaç, perllongant les calçades central i lateral del marge dret de la V-30 (sentit A-7), de manera que una continue cap a l’A-7 i l’altra connecte directament amb la CV-30. La longitud del tram de la V-30 (marge dreta) objecte del projecte, segons la seua definició geomètrica, és de 2,16 quilòmetres a la calçada central (cap a la A-7), i d’1,57 km a la calçada lateral (cap a la CV-30).

La remodelació de l’enllaç de connexió de Quart de Poblet amb Mislata inclou la disposició d‟una glorieta i de nous ramals d’enllaç i connexió per reordenar els diferents moviments, a més de calçades de servei i reposició de camins d’accés a les finques confrontants.

També es projecta l’ampliació de tres estructures, dos passes superiors, quatre passes inferiors i quatre murs. L’actuació es completa disposant mesures de protecció acústica i integració ambiental.

Després d’esta aprovació, l’anunci de la qual es publicarà pròximament al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE), el Ministeri continua amb la redacció del projecte de construcció, on es definix esta actuació «amb el grau de detall necessari per a fer factible la seua construcció i explotació, segons el que establix la normativa de carreteres vigent».

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.