12.2 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Un tren ix des de València amb 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna

Després de la seua arribada dilluns passat a l’estació ferroviària intermodal de Silla (València), el tren, carregat d’ajuda humanitària per a Ucraïna, ha partit cap a França amb els seus 400.000 quilos de mercaderies. El Grupo Alonso, gestor d’aquesta terminal valenciana, s’ha ocupat de l’operativa de transbord de contenidors de manera altruista. Després de passar la frontera francoespanyola, la mercaderia viatjarà fins a Alemanya, on s’unirà el corredor humanitari organitzat per DB Cargo Ag que està entrant a diversos punts d’Ucraïna.

El tren transportarà en un sol viatge 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid, que ha cedit l’espai de magatzematge de l’Hospital Zendal, amb 5.000 metres quadrats, convertint-se en un centre d’ajuda en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna. Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. La iniciativa està organitzada per Transfesa Logistics en col·laboració amb Renfe Mercaderies, la Comunitat de Madrid, amb MSC i Grupo Alonso. 

Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa

Precisament a València operen les quatre companyies que s’han involucrat en la iniciativa, fent possible aquest projecte. A aquesta operativa ja s’ha sumat Renfe Mercaderies, que posa a la disposició d’aquest corredor solidari tracció a Espanya, vagons i contenidors; MSC, que cedeix 20 contenidors i Grupo Alonso, que fa l’operativa de transbord de contenidors en la seua Terminal Intermodal de Silla. 

Transfesa Logistics juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant en la davantera hispanofrancesa com en la polonesa-ucraïnesa. Després d’aquesta primera parada, el comboi continuarà la seua trajectòria a través de Cerbère, a França, a més de Saarbrücken, Mannheim i Berlín, a Alemanya, per a finalment, descarregar totes les donacions a Ucraïna.

Ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna

Idoia Galindo, membre del Comité Executiu de Transfesa Logistics i responsable de liderar la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ha destacat que “és un corredor ferroviari que arriba fins a diverses ciutats d’Ucraïna i que hem posat a la disposició de totes aquelles companyies, ONGs o institucions que puguen necessitar transportar ajuda humanitària. Creiem que és important que sàpien que existeix aquest corredor i que poden utilitzar-lo, ja que ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna. També convidem a totes les empreses i institucions, a col·laborar amb aquest corredor humanitari per a poder mantenir-lo el major temps possible en funcionament”.

Per la seua part, Bernd Hullerum, CEO de Transfesa Logistics ha explicat que “estem orgullosos d’unir-nos a aquest pont ferroviari que està permetent ajudar a les víctimes de la guerra d’Ucraïna. M’agradaria agrair a totes les empreses i companys que han fet possible que aquest tren solidari siga una realitat.” I ha afegit que “continuarem ajudant a través del ferrocarril que, una vegada més, demostra ser essencial en situacions d’emergència com aquesta.”

Com sumar-se a aquesta iniciativa solidària?

Des de Transfesa Logistics animen a sumar-se a aquesta iniciativa a totes les empreses en institucions que vulguen pujar mercaderia solidària amb destinació Ucraïna a tren.

L’operativa es durà a terme de la següent manera: les donacions es carreguen en contenidors que es traslladen en camió des d’on estiguen emmagatzemades (en aquest primer tren, és l’Hospital Zendal) fins a la terminal ferroviària a Madrid on se’n pugen al tren, mitjà pel qual arriben fins a Ucraïna.

Poden pujar-se’n també càrregues en pròxims trens en la terminal intermodal de Silla. El tren fa una parada a Alemanya, on s’uneix al corredor solidari de DB Cargo, que ja està en funcionament, portant l’ajuda humanitària des de diferents països europeus fins a diversos punts d’Ucraïna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.