Un tren ix des de València amb 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna

Després de la seua arribada dilluns passat a l’estació ferroviària intermodal de Silla (València), el tren, carregat d’ajuda humanitària per a Ucraïna, ha partit cap a França amb els seus 400.000 quilos de mercaderies. El Grupo Alonso, gestor d’aquesta terminal valenciana, s’ha ocupat de l’operativa de transbord de contenidors de manera altruista. Després de passar la frontera francoespanyola, la mercaderia viatjarà fins a Alemanya, on s’unirà el corredor humanitari organitzat per DB Cargo Ag que està entrant a diversos punts d’Ucraïna.

El tren transportarà en un sol viatge 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid, que ha cedit l’espai de magatzematge de l’Hospital Zendal, amb 5.000 metres quadrats, convertint-se en un centre d’ajuda en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna. Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. La iniciativa està organitzada per Transfesa Logistics en col·laboració amb Renfe Mercaderies, la Comunitat de Madrid, amb MSC i Grupo Alonso. 

Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa

Precisament a València operen les quatre companyies que s’han involucrat en la iniciativa, fent possible aquest projecte. A aquesta operativa ja s’ha sumat Renfe Mercaderies, que posa a la disposició d’aquest corredor solidari tracció a Espanya, vagons i contenidors; MSC, que cedeix 20 contenidors i Grupo Alonso, que fa l’operativa de transbord de contenidors en la seua Terminal Intermodal de Silla. 

Transfesa Logistics juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant en la davantera hispanofrancesa com en la polonesa-ucraïnesa. Després d’aquesta primera parada, el comboi continuarà la seua trajectòria a través de Cerbère, a França, a més de Saarbrücken, Mannheim i Berlín, a Alemanya, per a finalment, descarregar totes les donacions a Ucraïna.

Ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna

Idoia Galindo, membre del Comité Executiu de Transfesa Logistics i responsable de liderar la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ha destacat que «és un corredor ferroviari que arriba fins a diverses ciutats d’Ucraïna i que hem posat a la disposició de totes aquelles companyies, ONGs o institucions que puguen necessitar transportar ajuda humanitària. Creiem que és important que sàpien que existeix aquest corredor i que poden utilitzar-lo, ja que ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna. També convidem a totes les empreses i institucions, a col·laborar amb aquest corredor humanitari per a poder mantenir-lo el major temps possible en funcionament».

Per la seua part, Bernd Hullerum, CEO de Transfesa Logistics ha explicat que «estem orgullosos d’unir-nos a aquest pont ferroviari que està permetent ajudar a les víctimes de la guerra d’Ucraïna. M’agradaria agrair a totes les empreses i companys que han fet possible que aquest tren solidari siga una realitat.» I ha afegit que «continuarem ajudant a través del ferrocarril que, una vegada més, demostra ser essencial en situacions d’emergència com aquesta.»

Com sumar-se a aquesta iniciativa solidària?

Des de Transfesa Logistics animen a sumar-se a aquesta iniciativa a totes les empreses en institucions que vulguen pujar mercaderia solidària amb destinació Ucraïna a tren.

L’operativa es durà a terme de la següent manera: les donacions es carreguen en contenidors que es traslladen en camió des d’on estiguen emmagatzemades (en aquest primer tren, és l’Hospital Zendal) fins a la terminal ferroviària a Madrid on se’n pugen al tren, mitjà pel qual arriben fins a Ucraïna.

Poden pujar-se’n també càrregues en pròxims trens en la terminal intermodal de Silla. El tren fa una parada a Alemanya, on s’uneix al corredor solidari de DB Cargo, que ja està en funcionament, portant l’ajuda humanitària des de diferents països europeus fins a diversos punts d’Ucraïna.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.