Un tren ix des de València amb 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna

Després de la seua arribada dilluns passat a l’estació ferroviària intermodal de Silla (València), el tren, carregat d’ajuda humanitària per a Ucraïna, ha partit cap a França amb els seus 400.000 quilos de mercaderies. El Grupo Alonso, gestor d’aquesta terminal valenciana, s’ha ocupat de l’operativa de transbord de contenidors de manera altruista. Després de passar la frontera francoespanyola, la mercaderia viatjarà fins a Alemanya, on s’unirà el corredor humanitari organitzat per DB Cargo Ag que està entrant a diversos punts d’Ucraïna.

El tren transportarà en un sol viatge 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid, que ha cedit l’espai de magatzematge de l’Hospital Zendal, amb 5.000 metres quadrats, convertint-se en un centre d’ajuda en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna. Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. La iniciativa està organitzada per Transfesa Logistics en col·laboració amb Renfe Mercaderies, la Comunitat de Madrid, amb MSC i Grupo Alonso. 

Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa

Precisament a València operen les quatre companyies que s’han involucrat en la iniciativa, fent possible aquest projecte. A aquesta operativa ja s’ha sumat Renfe Mercaderies, que posa a la disposició d’aquest corredor solidari tracció a Espanya, vagons i contenidors; MSC, que cedeix 20 contenidors i Grupo Alonso, que fa l’operativa de transbord de contenidors en la seua Terminal Intermodal de Silla. 

Transfesa Logistics juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant en la davantera hispanofrancesa com en la polonesa-ucraïnesa. Després d’aquesta primera parada, el comboi continuarà la seua trajectòria a través de Cerbère, a França, a més de Saarbrücken, Mannheim i Berlín, a Alemanya, per a finalment, descarregar totes les donacions a Ucraïna.

Ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna

Idoia Galindo, membre del Comité Executiu de Transfesa Logistics i responsable de liderar la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ha destacat que «és un corredor ferroviari que arriba fins a diverses ciutats d’Ucraïna i que hem posat a la disposició de totes aquelles companyies, ONGs o institucions que puguen necessitar transportar ajuda humanitària. Creiem que és important que sàpien que existeix aquest corredor i que poden utilitzar-lo, ja que ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna. També convidem a totes les empreses i institucions, a col·laborar amb aquest corredor humanitari per a poder mantenir-lo el major temps possible en funcionament».

Per la seua part, Bernd Hullerum, CEO de Transfesa Logistics ha explicat que «estem orgullosos d’unir-nos a aquest pont ferroviari que està permetent ajudar a les víctimes de la guerra d’Ucraïna. M’agradaria agrair a totes les empreses i companys que han fet possible que aquest tren solidari siga una realitat.» I ha afegit que «continuarem ajudant a través del ferrocarril que, una vegada més, demostra ser essencial en situacions d’emergència com aquesta.»

Com sumar-se a aquesta iniciativa solidària?

Des de Transfesa Logistics animen a sumar-se a aquesta iniciativa a totes les empreses en institucions que vulguen pujar mercaderia solidària amb destinació Ucraïna a tren.

L’operativa es durà a terme de la següent manera: les donacions es carreguen en contenidors que es traslladen en camió des d’on estiguen emmagatzemades (en aquest primer tren, és l’Hospital Zendal) fins a la terminal ferroviària a Madrid on se’n pugen al tren, mitjà pel qual arriben fins a Ucraïna.

Poden pujar-se’n també càrregues en pròxims trens en la terminal intermodal de Silla. El tren fa una parada a Alemanya, on s’uneix al corredor solidari de DB Cargo, que ja està en funcionament, portant l’ajuda humanitària des de diferents països europeus fins a diversos punts d’Ucraïna.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.