Un tren ix des de València amb 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna

Després de la seua arribada dilluns passat a l’estació ferroviària intermodal de Silla (València), el tren, carregat d’ajuda humanitària per a Ucraïna, ha partit cap a França amb els seus 400.000 quilos de mercaderies. El Grupo Alonso, gestor d’aquesta terminal valenciana, s’ha ocupat de l’operativa de transbord de contenidors de manera altruista. Després de passar la frontera francoespanyola, la mercaderia viatjarà fins a Alemanya, on s’unirà el corredor humanitari organitzat per DB Cargo Ag que està entrant a diversos punts d’Ucraïna.

El tren transportarà en un sol viatge 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid, que ha cedit l’espai de magatzematge de l’Hospital Zendal, amb 5.000 metres quadrats, convertint-se en un centre d’ajuda en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna. Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. La iniciativa està organitzada per Transfesa Logistics en col·laboració amb Renfe Mercaderies, la Comunitat de Madrid, amb MSC i Grupo Alonso. 

Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa

Precisament a València operen les quatre companyies que s’han involucrat en la iniciativa, fent possible aquest projecte. A aquesta operativa ja s’ha sumat Renfe Mercaderies, que posa a la disposició d’aquest corredor solidari tracció a Espanya, vagons i contenidors; MSC, que cedeix 20 contenidors i Grupo Alonso, que fa l’operativa de transbord de contenidors en la seua Terminal Intermodal de Silla. 

Transfesa Logistics juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant en la davantera hispanofrancesa com en la polonesa-ucraïnesa. Després d’aquesta primera parada, el comboi continuarà la seua trajectòria a través de Cerbère, a França, a més de Saarbrücken, Mannheim i Berlín, a Alemanya, per a finalment, descarregar totes les donacions a Ucraïna.

Ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna

Idoia Galindo, membre del Comité Executiu de Transfesa Logistics i responsable de liderar la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ha destacat que «és un corredor ferroviari que arriba fins a diverses ciutats d’Ucraïna i que hem posat a la disposició de totes aquelles companyies, ONGs o institucions que puguen necessitar transportar ajuda humanitària. Creiem que és important que sàpien que existeix aquest corredor i que poden utilitzar-lo, ja que ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna. També convidem a totes les empreses i institucions, a col·laborar amb aquest corredor humanitari per a poder mantenir-lo el major temps possible en funcionament».

Per la seua part, Bernd Hullerum, CEO de Transfesa Logistics ha explicat que «estem orgullosos d’unir-nos a aquest pont ferroviari que està permetent ajudar a les víctimes de la guerra d’Ucraïna. M’agradaria agrair a totes les empreses i companys que han fet possible que aquest tren solidari siga una realitat.» I ha afegit que «continuarem ajudant a través del ferrocarril que, una vegada més, demostra ser essencial en situacions d’emergència com aquesta.»

Com sumar-se a aquesta iniciativa solidària?

Des de Transfesa Logistics animen a sumar-se a aquesta iniciativa a totes les empreses en institucions que vulguen pujar mercaderia solidària amb destinació Ucraïna a tren.

L’operativa es durà a terme de la següent manera: les donacions es carreguen en contenidors que es traslladen en camió des d’on estiguen emmagatzemades (en aquest primer tren, és l’Hospital Zendal) fins a la terminal ferroviària a Madrid on se’n pugen al tren, mitjà pel qual arriben fins a Ucraïna.

Poden pujar-se’n també càrregues en pròxims trens en la terminal intermodal de Silla. El tren fa una parada a Alemanya, on s’uneix al corredor solidari de DB Cargo, que ja està en funcionament, portant l’ajuda humanitària des de diferents països europeus fins a diversos punts d’Ucraïna.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.