Un tren ix des de València amb 400 tones d’ajuda humanitària per a Ucraïna

Després de la seua arribada dilluns passat a l’estació ferroviària intermodal de Silla (València), el tren, carregat d’ajuda humanitària per a Ucraïna, ha partit cap a França amb els seus 400.000 quilos de mercaderies. El Grupo Alonso, gestor d’aquesta terminal valenciana, s’ha ocupat de l’operativa de transbord de contenidors de manera altruista. Després de passar la frontera francoespanyola, la mercaderia viatjarà fins a Alemanya, on s’unirà el corredor humanitari organitzat per DB Cargo Ag que està entrant a diversos punts d’Ucraïna.

El tren transportarà en un sol viatge 21 contenidors amb donacions de diferents ONGs, ajuntaments i institucions, canalitzades a través de la Comunitat de Madrid, que ha cedit l’espai de magatzematge de l’Hospital Zendal, amb 5.000 metres quadrats, convertint-se en un centre d’ajuda en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna. Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa. La iniciativa està organitzada per Transfesa Logistics en col·laboració amb Renfe Mercaderies, la Comunitat de Madrid, amb MSC i Grupo Alonso. 

Aquest tren permetrà transportar l’equivalent a vint-i-un camions, la qual cosa simplifica i accelera l’arribada de l’ajuda humanitària a la població ucraïnesa

Precisament a València operen les quatre companyies que s’han involucrat en la iniciativa, fent possible aquest projecte. A aquesta operativa ja s’ha sumat Renfe Mercaderies, que posa a la disposició d’aquest corredor solidari tracció a Espanya, vagons i contenidors; MSC, que cedeix 20 contenidors i Grupo Alonso, que fa l’operativa de transbord de contenidors en la seua Terminal Intermodal de Silla. 

Transfesa Logistics juntament amb DB Cargo, organitza l’operativa, posa tracció a França, Alemanya, Polònia i Ucraïna, vagons, contenidors, camions, magatzems i l’operació de canvi d’eixos dels vagons, tant en la davantera hispanofrancesa com en la polonesa-ucraïnesa. Després d’aquesta primera parada, el comboi continuarà la seua trajectòria a través de Cerbère, a França, a més de Saarbrücken, Mannheim i Berlín, a Alemanya, per a finalment, descarregar totes les donacions a Ucraïna.

Ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna

Idoia Galindo, membre del Comité Executiu de Transfesa Logistics i responsable de liderar la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ha destacat que “és un corredor ferroviari que arriba fins a diverses ciutats d’Ucraïna i que hem posat a la disposició de totes aquelles companyies, ONGs o institucions que puguen necessitar transportar ajuda humanitària. Creiem que és important que sàpien que existeix aquest corredor i que poden utilitzar-lo, ja que ara mateix el tren és l’única alternativa per a fer arribar aliments, medicines i altres productes de primera necessitat a moltes poblacions d’Ucraïna. També convidem a totes les empreses i institucions, a col·laborar amb aquest corredor humanitari per a poder mantenir-lo el major temps possible en funcionament”.

Per la seua part, Bernd Hullerum, CEO de Transfesa Logistics ha explicat que “estem orgullosos d’unir-nos a aquest pont ferroviari que està permetent ajudar a les víctimes de la guerra d’Ucraïna. M’agradaria agrair a totes les empreses i companys que han fet possible que aquest tren solidari siga una realitat.” I ha afegit que “continuarem ajudant a través del ferrocarril que, una vegada més, demostra ser essencial en situacions d’emergència com aquesta.”

Com sumar-se a aquesta iniciativa solidària?

Des de Transfesa Logistics animen a sumar-se a aquesta iniciativa a totes les empreses en institucions que vulguen pujar mercaderia solidària amb destinació Ucraïna a tren.

L’operativa es durà a terme de la següent manera: les donacions es carreguen en contenidors que es traslladen en camió des d’on estiguen emmagatzemades (en aquest primer tren, és l’Hospital Zendal) fins a la terminal ferroviària a Madrid on se’n pugen al tren, mitjà pel qual arriben fins a Ucraïna.

Poden pujar-se’n també càrregues en pròxims trens en la terminal intermodal de Silla. El tren fa una parada a Alemanya, on s’uneix al corredor solidari de DB Cargo, que ja està en funcionament, portant l’ajuda humanitària des de diferents països europeus fins a diversos punts d’Ucraïna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.