El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat «va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València» la seua obligació de construir, «en l’improrrogable termini de tres anys», l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de «dilacions procedimentals» o «inactivitat» imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

«Deficiències»

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè «incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni».

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte «no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta», i també «a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses».

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

«El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme», precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.