El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat «va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València» la seua obligació de construir, «en l’improrrogable termini de tres anys», l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de «dilacions procedimentals» o «inactivitat» imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

«Deficiències»

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè «incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni».

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte «no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta», i també «a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses».

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

«El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme», precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.