El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat «va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València» la seua obligació de construir, «en l’improrrogable termini de tres anys», l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de «dilacions procedimentals» o «inactivitat» imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

«Deficiències»

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè «incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni».

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte «no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta», i també «a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses».

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

«El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme», precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.