El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat «va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València» la seua obligació de construir, «en l’improrrogable termini de tres anys», l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de «dilacions procedimentals» o «inactivitat» imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

«Deficiències»

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè «incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni».

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte «no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta», i també «a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses».

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

«El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme», precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.

Confinen Vilavella pel fum de l’incendi de La Vall d’Uixó i demanen quedar-se a casa

Emergències ha ordenat el confinament de Vilavella per l’incendi de vegetació de La Vall d’Uixó, que evoluciona de manera negativa i ha activat la situació 2 del Pla especial.

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.