El TSJCV confirma la decisió de la Generalitat de declarar la caducitat anticipada de la ATE del Nou Mestalla

La Secció Primera de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat els dos recursos interposats pel València Club de Futbol SAD contra les resolucions de la Generalitat que denegaven la pròrroga i declaraven la caducitat anticipada, respectivament, de l’Actuació Territorial Estratègica (ATE) que afectava a l’antic i al nou estadi de Mestalla.

Els magistrats estableixen en dos sentències notificades este divendres a les parts que el club va incórrer en diversos incompliments en este pla urbanístic, aprovat definitivament pel Consell el febrer del 2015 i subscrit en un conveni entre ambdues parts a l’abril d’este any, com la seua obligació de construir en la fase 1 un hotel icònic en la parcel·la denominada TER-M, a la Zona A ‘Antic Mestalla’, explica l’alt tribunal en un comunicat.

En la primera de les seues demandes, el València CF sol·licitava la nul·litat de la resolució emesa el 10 de novembre del 2021 per la Conselleria d’Economia Sostenible, que rebutjava la reorganització i la pròrroga de les fases previstes per a l’execució de la ATE.

Ara, el tribunal ha ratificat la legalitat de la resolució administrativa després de determinar que l’entitat «va incomplir, per causes únicament imputables a ell i no a l’Ajuntament de València» la seua obligació de construir, «en l’improrrogable termini de tres anys», l’hotel abans citat.

De la mateixa manera –agrega– consta acreditat l’incompliment de totes les obligacions assumides pel club en la Fase II de la ATE, inclosa la finalització de les obres del nou Mestalla i la seua engegada, alguna cosa que la mateixa entitat va reconéixer en un escrit dirigit al Consistori el juliol del 2021.

Els magistrats descarten que estos incompliments n’hi hagueren de «dilacions procedimentals» o «inactivitat» imputables al consistori.

El segon recurs, desestimat íntegrament com l’anterior, es dirigia contra l’acord del Consell de data 29 de juliol del 2022 pel qual es va declarar la resolució anticipada i la caducitat de la ‘ATE València CF’.

En este cas, el TSJ rebutja la caducitat dels terminis per a dictar esta resolució administrativa i insisteix de nou en l’incompliment del promotor de la seua obligació de construir un hotel en la ‘Zona A Antic Mestalla’.

«Deficiències»

Respecte al Nou Mestalla, ja en la fase 2 de la ATE i en la ‘Zona B Corts Valencianes’, la Sala conclou que l’Ajuntament no va aprovar el projecte modificat que va presentar el club al febrer de l’any 2022 perquè «incorria en diverses deficiències, entre elles l’incompliment de la capacitat d’aforament mínim del nou estadi pactat en el conveni».

En este sentit, segons el parer dels magistrats, la falta d’aprovació d’este nou projecte «no obeeix a inactivitat municipal, sinó a la idoneïtat de la proposta», i també «a l’absència de recursos financers per part del promotor per a l’emplenat de les obligacions que té compromeses».

En esta mateixa línia d’incompliments de l’actuació urbanística esmenta la segona sentència l’obligació que tenia el València CF de construir un poliesportiu municipal en la parcel·la GSP-1, respecte al que el club va adduir tant una inactivitat per part del Consistori com l’impacte negatiu provocat per la pandèmia de Covid-19 i les dificultats per a obtenir finançament.

La Sala rebutja, en definitiva, els principals motius al·legats en tots dos recursos i rebat la tesi del recurrent que la denegació de la pròrroga i la declaració de caducitat de la ATE eren mesures desproporcionades i resultaven contràries a l’interés general.

«El que l’interés general demanda és la ràpida execució de les actuacions previstes en la ATE, que el València Club de Futbol SAD ha incomplit i no ha acreditat poder dur a terme», precisa el Tribunal.

Les dos sentències fetes públiques este divendres no són ferms, ja que contra ambdues cal interposar recurs de cassació davant de la Sala Tercera del Tribunal Suprem o bé davant de la mateixa Sala del Contenciós del TSJCV.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.