Turisme reorienta 21 milions de fons NextGenerationEU per a accions en empreses afectades per la riuada

Turisme Comunitat Valenciana ha reorientat el pressupost procedent de fons NextGenerationEU per a impulsar actuacions en les empreses situades en les zones afectades per la riuada del passat mes d’octubre.

Per això s’ha modificat la resolució de la convocatòria d’ajudes, dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, perquè puguen sol·licitar-se per a actuacions de compra o inversió en empreses turístiques i allotjaments de zones afectades per la riuada.

Cal recordar que les ajudes per a projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques compta amb un pressupost de més de 21 milions d’euros (21.037.538,83 euros). Es tracta d’ajudes en règim de concurrència no competitiva i s’emmarquen en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha recordat que “després dels efectes ocasionats per la riuada del passat mes d’octubre, hem revisat esta convocatòria d’ajudes per a adaptar-la a la nova realitat dels establiments turístics situats en els municipis afectats”.

Per això, Cano ha destacat que, en esta convocatòria d’ajudes, “entre altres ajustos, hem introduït l’avançament del 100% de la subvenció en lloc de transferència posterior a la justificació” i, en esta línia, ha remarcat el treball que es realitza des de la Generalitat per a atendre les necessitats de les zones afectades per la riuada.

Per part seua, el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha explicat els principals canvis introduïts en la convocatòria d’ajudes per a projectes d’eficiència energètica en empreses turístiques, com els referits a les memòries tècniques que han de presentar els establiments situats en municipis afectats per la dana.

En concret, ha assenyalat que s’han modificat per a “adaptar-se a la seua realitat”, ja que, tal com ha manifestat “els danys han provocat desaparició d’electrodomèstics, a més de la impossibilitat de realitzar auditoria d’eficiència energètica comparant entre instal·lacions anteriors i posteriors a l’actuació”.

També s’han introduït ajustos per a simplificar i flexibilitzar l’exigència de documents en les fases de sol·licitud i justificació. D’esta manera, en el cas d’establiments situats en municipis afectats per la dana, no serà necessària l’aportació de justificació d’instal·lacions i electrodomèstics antics, ja que estos han pogut desaparéixer a conseqüència de les inundacions.

Així mateix, la nova resolució de les ajudes arreplega també que les persones beneficiàries els establiments turístics de les quals es troben en municipis afectats per la dana i que, a causa de les conseqüències del fenomen meteorològic, no conserven les instal·lacions anteriors, podran optar per reemplaçar l’Estudi de Gestió de Residus per una acreditació mitjançant declaració responsable de la correcta disposició dels residus retirats a través de gestors autoritzats, conforme a la normativa vigent.

El secretari autonòmic de Turisme ha destacat que “estos ajustos que hem introduït demostren el ferm compromís de la Generalitat per agilitzar tant els tràmits com el cobrament de les ajudes” i ha anunciat que al gener “organitzarem una sessió informativa en línia per a donar a conéixer a les empreses potencialment beneficiàries tots els detalls d’esta convocatòria d’ajudes”.

Camarero ha recordat que “esta convocatòria d’ajudes es va publicar dies abans de les inundacions, per la qual cosa hem pogut revocar parcialment la resolució de la convocatòria i readaptar-les per a afavorir a establiments turístics situats en les zones afectades”.

Estos canvis, juntament amb altres ajustos de caràcter més tècnic, s’han introduït en la convocatòria d’ajudes dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, i es van publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del 30 de desembre.

Actuacions subvencionables

Les actuacions subvencionables d’esta convocatòria d’ajudes s’agrupen en diferents tipologies. En concret, s’inclouen actuacions destinades a la promoció de l’energia renovable mitjançant la generació i/o emmagatzematge d’energia elèctrica d’origen solar fotovoltaic, de la qual almenys el 80% ha de destinar-se a l’autoconsum.

També es podran subvencionar inversions destinades a la substitució d’electrodomèstics com a rentadores, rentavaixelles, neveres, congeladors i microones. També inclou la renovació d’equips de refrigeració amb funció de venda directa i armaris de conservació refrigerats professionals. Cal assenyalar que es podran subvencionar, però sempre exigint un mínim d’eficiència energètica dels nous equips i instal·lacions (classificació energètica mínima «A»).

Igualment, podran optar a estes ajudes les actuacions de millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions frigorífiques, i també la instal·lació i gestió de sistemes d’automatització i control d’instal·lacions consumidores o productores d’energia i aigua, així com altres subsistemes de generació, distribució, regulació i emissió.

Una altra de les tipologies d’accions subvencionables són les orientades a la millora de l’eficiència energètica mitjançant l’optimització d’elements en les instal·lacions o equips existents, com a sistemes d’il·luminació de baix consum, aïllament de calderes i canonades, climatització eficient, ventilació eficient, calderes d’alta eficiència, emmagatzematge tèrmic, o l’ús d’energia solar tèrmica per a aigua calenta sanitària (ACS) i climatització.

Finalment, també podran optar a estes subvencions, les actuacions enfocades cap a una economia circular, és a dir, les que augmenten l’eficiència en l’ús dels recursos mitjançant la preparació per a la reutilització, descontaminació i reciclatge de residus, facilitant la seua valorització.

*Turisme Comunitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic eficiencia_energetica@turismecv.es per a resolució de dubtes i atenció a consultes.

Últimes notícies

L’acampada per la vivenda seguix a Alacant malgrat l’avanç electoral

El Sindicat de Vivenda de Carolines manté de manera indefinida l’acampada a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant després de la convocatòria d’eleccions generals, fins que s’aproven mesures com lloguers indefinits i més parc públic.

Demanen fins a 6 anys de presó a exempleats de l’Elche CF per quedar-se diners d’entrades

Nou exempleats de l’Elche CF, entre ells l’excap de taquilles, s’enfronten a fins a 6 anys de presó per una presumpta venda fraudulenta d’entrades entre 2007 i 2013 que hauria causat un perjudici d’1,2 milions d’euros al club.

Pedro Sánchez convoca eleccions generals a Espanya

El president fixa els comicis per al 29 de novembre i anuncia un Consell de Ministres extraordinari per a dissoldre les Corts

Avís groc per fortes pluges i tronades a l’interior de València des de les 18 hores

Aemet activa hui dilluns l’avís groc per pluges i tronades a l’interior de la província de València entre les 18.00 i les 24.00 hores. Es preveuen fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, ratxes de vent de més de 70 km/h i graníssos d’un centímetre.

La llista de Sergio Marco s’imposa en les eleccions del Col·legi de Farmacèutics de València

La candidatura Voz Farmacéutica, encapçalada per Sergio Marco Peiró, ha sigut la més votada en les eleccions repetides del MICOF, amb 432 vots i una participació del 22 %. Ara s’obri un termini de deu dies per a possibles al·legacions.

L’acampada per la vivenda aguanta dos nits a València malgrat la pluja forta

L’acampada per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la segona nit, marcada per una forta pluja que ha inundat part del campament. Els acampats asseguren que continuaran i han reorganitzat la logística per a reforçar la seua resistència.

Les pluges deixen fins a 72,6 l/m² a Xert i 27 incidents en una nit

Les pluges de la passada nit han obligat Emergències a gestionar 27 incidents arreu de la Comunitat Valenciana, amb un màxim de 72,6 l/m² a Xert i problemes en el subministrament elèctric, les vies i el tren.

Pedro Sánchez anuncia a les 9.00 si avança les eleccions generals

El president del Govern fa una declaració institucional des de la Moncloa després de la derrota parlamentària dels decrets d'habitatge