Turisme reorienta 21 milions de fons NextGenerationEU per a accions en empreses afectades per la riuada

Turisme Comunitat Valenciana ha reorientat el pressupost procedent de fons NextGenerationEU per a impulsar actuacions en les empreses situades en les zones afectades per la riuada del passat mes d’octubre.

Per això s’ha modificat la resolució de la convocatòria d’ajudes, dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, perquè puguen sol·licitar-se per a actuacions de compra o inversió en empreses turístiques i allotjaments de zones afectades per la riuada.

Cal recordar que les ajudes per a projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques compta amb un pressupost de més de 21 milions d’euros (21.037.538,83 euros). Es tracta d’ajudes en règim de concurrència no competitiva i s’emmarquen en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha recordat que “després dels efectes ocasionats per la riuada del passat mes d’octubre, hem revisat esta convocatòria d’ajudes per a adaptar-la a la nova realitat dels establiments turístics situats en els municipis afectats”.

Per això, Cano ha destacat que, en esta convocatòria d’ajudes, “entre altres ajustos, hem introduït l’avançament del 100% de la subvenció en lloc de transferència posterior a la justificació” i, en esta línia, ha remarcat el treball que es realitza des de la Generalitat per a atendre les necessitats de les zones afectades per la riuada.

Per part seua, el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha explicat els principals canvis introduïts en la convocatòria d’ajudes per a projectes d’eficiència energètica en empreses turístiques, com els referits a les memòries tècniques que han de presentar els establiments situats en municipis afectats per la dana.

En concret, ha assenyalat que s’han modificat per a “adaptar-se a la seua realitat”, ja que, tal com ha manifestat “els danys han provocat desaparició d’electrodomèstics, a més de la impossibilitat de realitzar auditoria d’eficiència energètica comparant entre instal·lacions anteriors i posteriors a l’actuació”.

També s’han introduït ajustos per a simplificar i flexibilitzar l’exigència de documents en les fases de sol·licitud i justificació. D’esta manera, en el cas d’establiments situats en municipis afectats per la dana, no serà necessària l’aportació de justificació d’instal·lacions i electrodomèstics antics, ja que estos han pogut desaparéixer a conseqüència de les inundacions.

Així mateix, la nova resolució de les ajudes arreplega també que les persones beneficiàries els establiments turístics de les quals es troben en municipis afectats per la dana i que, a causa de les conseqüències del fenomen meteorològic, no conserven les instal·lacions anteriors, podran optar per reemplaçar l’Estudi de Gestió de Residus per una acreditació mitjançant declaració responsable de la correcta disposició dels residus retirats a través de gestors autoritzats, conforme a la normativa vigent.

El secretari autonòmic de Turisme ha destacat que “estos ajustos que hem introduït demostren el ferm compromís de la Generalitat per agilitzar tant els tràmits com el cobrament de les ajudes” i ha anunciat que al gener “organitzarem una sessió informativa en línia per a donar a conéixer a les empreses potencialment beneficiàries tots els detalls d’esta convocatòria d’ajudes”.

Camarero ha recordat que “esta convocatòria d’ajudes es va publicar dies abans de les inundacions, per la qual cosa hem pogut revocar parcialment la resolució de la convocatòria i readaptar-les per a afavorir a establiments turístics situats en les zones afectades”.

Estos canvis, juntament amb altres ajustos de caràcter més tècnic, s’han introduït en la convocatòria d’ajudes dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, i es van publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del 30 de desembre.

Actuacions subvencionables

Les actuacions subvencionables d’esta convocatòria d’ajudes s’agrupen en diferents tipologies. En concret, s’inclouen actuacions destinades a la promoció de l’energia renovable mitjançant la generació i/o emmagatzematge d’energia elèctrica d’origen solar fotovoltaic, de la qual almenys el 80% ha de destinar-se a l’autoconsum.

També es podran subvencionar inversions destinades a la substitució d’electrodomèstics com a rentadores, rentavaixelles, neveres, congeladors i microones. També inclou la renovació d’equips de refrigeració amb funció de venda directa i armaris de conservació refrigerats professionals. Cal assenyalar que es podran subvencionar, però sempre exigint un mínim d’eficiència energètica dels nous equips i instal·lacions (classificació energètica mínima «A»).

Igualment, podran optar a estes ajudes les actuacions de millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions frigorífiques, i també la instal·lació i gestió de sistemes d’automatització i control d’instal·lacions consumidores o productores d’energia i aigua, així com altres subsistemes de generació, distribució, regulació i emissió.

Una altra de les tipologies d’accions subvencionables són les orientades a la millora de l’eficiència energètica mitjançant l’optimització d’elements en les instal·lacions o equips existents, com a sistemes d’il·luminació de baix consum, aïllament de calderes i canonades, climatització eficient, ventilació eficient, calderes d’alta eficiència, emmagatzematge tèrmic, o l’ús d’energia solar tèrmica per a aigua calenta sanitària (ACS) i climatització.

Finalment, també podran optar a estes subvencions, les actuacions enfocades cap a una economia circular, és a dir, les que augmenten l’eficiència en l’ús dels recursos mitjançant la preparació per a la reutilització, descontaminació i reciclatge de residus, facilitant la seua valorització.

*Turisme Comunitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic eficiencia_energetica@turismecv.es per a resolució de dubtes i atenció a consultes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.