Turisme reorienta 21 milions de fons NextGenerationEU per a accions en empreses afectades per la riuada

Turisme Comunitat Valenciana ha reorientat el pressupost procedent de fons NextGenerationEU per a impulsar actuacions en les empreses situades en les zones afectades per la riuada del passat mes d’octubre.

Per això s’ha modificat la resolució de la convocatòria d’ajudes, dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, perquè puguen sol·licitar-se per a actuacions de compra o inversió en empreses turístiques i allotjaments de zones afectades per la riuada.

Cal recordar que les ajudes per a projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques compta amb un pressupost de més de 21 milions d’euros (21.037.538,83 euros). Es tracta d’ajudes en règim de concurrència no competitiva i s’emmarquen en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha recordat que “després dels efectes ocasionats per la riuada del passat mes d’octubre, hem revisat esta convocatòria d’ajudes per a adaptar-la a la nova realitat dels establiments turístics situats en els municipis afectats”.

Per això, Cano ha destacat que, en esta convocatòria d’ajudes, “entre altres ajustos, hem introduït l’avançament del 100% de la subvenció en lloc de transferència posterior a la justificació” i, en esta línia, ha remarcat el treball que es realitza des de la Generalitat per a atendre les necessitats de les zones afectades per la riuada.

Per part seua, el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha explicat els principals canvis introduïts en la convocatòria d’ajudes per a projectes d’eficiència energètica en empreses turístiques, com els referits a les memòries tècniques que han de presentar els establiments situats en municipis afectats per la dana.

En concret, ha assenyalat que s’han modificat per a “adaptar-se a la seua realitat”, ja que, tal com ha manifestat “els danys han provocat desaparició d’electrodomèstics, a més de la impossibilitat de realitzar auditoria d’eficiència energètica comparant entre instal·lacions anteriors i posteriors a l’actuació”.

També s’han introduït ajustos per a simplificar i flexibilitzar l’exigència de documents en les fases de sol·licitud i justificació. D’esta manera, en el cas d’establiments situats en municipis afectats per la dana, no serà necessària l’aportació de justificació d’instal·lacions i electrodomèstics antics, ja que estos han pogut desaparéixer a conseqüència de les inundacions.

Així mateix, la nova resolució de les ajudes arreplega també que les persones beneficiàries els establiments turístics de les quals es troben en municipis afectats per la dana i que, a causa de les conseqüències del fenomen meteorològic, no conserven les instal·lacions anteriors, podran optar per reemplaçar l’Estudi de Gestió de Residus per una acreditació mitjançant declaració responsable de la correcta disposició dels residus retirats a través de gestors autoritzats, conforme a la normativa vigent.

El secretari autonòmic de Turisme ha destacat que “estos ajustos que hem introduït demostren el ferm compromís de la Generalitat per agilitzar tant els tràmits com el cobrament de les ajudes” i ha anunciat que al gener “organitzarem una sessió informativa en línia per a donar a conéixer a les empreses potencialment beneficiàries tots els detalls d’esta convocatòria d’ajudes”.

Camarero ha recordat que “esta convocatòria d’ajudes es va publicar dies abans de les inundacions, per la qual cosa hem pogut revocar parcialment la resolució de la convocatòria i readaptar-les per a afavorir a establiments turístics situats en les zones afectades”.

Estos canvis, juntament amb altres ajustos de caràcter més tècnic, s’han introduït en la convocatòria d’ajudes dirigides a finançar en 2024 projectes d’eficiència energètica i economia circular en empreses turístiques, i es van publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del 30 de desembre.

Actuacions subvencionables

Les actuacions subvencionables d’esta convocatòria d’ajudes s’agrupen en diferents tipologies. En concret, s’inclouen actuacions destinades a la promoció de l’energia renovable mitjançant la generació i/o emmagatzematge d’energia elèctrica d’origen solar fotovoltaic, de la qual almenys el 80% ha de destinar-se a l’autoconsum.

També es podran subvencionar inversions destinades a la substitució d’electrodomèstics com a rentadores, rentavaixelles, neveres, congeladors i microones. També inclou la renovació d’equips de refrigeració amb funció de venda directa i armaris de conservació refrigerats professionals. Cal assenyalar que es podran subvencionar, però sempre exigint un mínim d’eficiència energètica dels nous equips i instal·lacions (classificació energètica mínima «A»).

Igualment, podran optar a estes ajudes les actuacions de millora de l’eficiència energètica de les instal·lacions frigorífiques, i també la instal·lació i gestió de sistemes d’automatització i control d’instal·lacions consumidores o productores d’energia i aigua, així com altres subsistemes de generació, distribució, regulació i emissió.

Una altra de les tipologies d’accions subvencionables són les orientades a la millora de l’eficiència energètica mitjançant l’optimització d’elements en les instal·lacions o equips existents, com a sistemes d’il·luminació de baix consum, aïllament de calderes i canonades, climatització eficient, ventilació eficient, calderes d’alta eficiència, emmagatzematge tèrmic, o l’ús d’energia solar tèrmica per a aigua calenta sanitària (ACS) i climatització.

Finalment, també podran optar a estes subvencions, les actuacions enfocades cap a una economia circular, és a dir, les que augmenten l’eficiència en l’ús dels recursos mitjançant la preparació per a la reutilització, descontaminació i reciclatge de residus, facilitant la seua valorització.

*Turisme Comunitat Valenciana ha habilitat el correu electrònic eficiencia_energetica@turismecv.es per a resolució de dubtes i atenció a consultes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.