El sector turístic insta a abandonar la tramitació de la taxa turística

La patronal turística Hosbec ha instat aquest dilluns a tots els grups polítics en Les Corts a fer “un exercici de coherència i de responsabilitat” amb la situació actual i abandonar la tramitació de la taxa turística.

Segons manifesten des del sector, la situació econòmica “no dona treva i el panorama es complica a mesura que passen les setmanes i totes les autoritats econòmiques i acadèmiques anuncien uns mesos, sinó anys, molt difícils al davant“. Per això, el sector turístic de la Comunitat Valenciana organitzat en la plataforma #Noalatasaturística esperen que els partits “aparquen” ‘sine die’ la tramitació de la Proposició de Llei de Mesures Fiscals per a impulsar un turisme sostenible.

En les condicions actuals ningú entendria la posada en marxa d’un nou impost completament innecessari. Amb una economia afeblida, una inflació desbocada, un empobriment generalitzat dels ciutadans espanyols i europeus, continuar amb aquesta tramitació pesarà com una llosa sobre les empreses i treballadors del sector i sobre tots els ciutadans valencians” asseguren.

En aquesta línia assenyalen que altres governs, com l’Executiu Central, “han aparcat les seues reformes tributàries fins que la mala situació econòmica es puga superar i tots els moviments legislatius giren precisament en sentit contrari: en rebaixes d’impostos, plans d’ajudes i compensacions davant l’alt preu de combustibles, matèries primeres, alimentació i serveis de primera necessitat”.

Per al sector turístic valencià “aquesta l’estratègia que han de seguir els nostres representants polítics en Les Corts Valencianes: un exercici de realitat i d’empatia enfront dels quals més ha patit durant la pandèmia i que tardaran molt a recuperar el seu pols habitual. Ara mateix pesen moltíssim més els arguments i realitats econòmiques i socials que aconsellen abandonar la iniciativa de la taxa turística que qualsevol filosofia fictícia utilitzada per a la seua posada en marxa”.

Cap pacte polític ha de tractar-se com una màxima inamovible ni una veritat absoluta. La política deu adaptara a la realitat a cada moment i els canvis, modificacions i ajustos formen part de la realitat diària. Molt més després de dos anys d’una pandèmia salvatge, una greu crisi energètica i una guerra” recalquen els empresaris del sector.

De la mateixa manera, conclou que en el cas de “no tramitar la proposició de Llei presentada, tota la societat valenciana i tot el teixit empresarial felicitaria els nostres responsables polítics per la seua decisió. Seria la més intel·ligent, responsable i coherent que es pot prendre en aquest moment de dificultat i incertesa”.

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.