El sector turístic insta a abandonar la tramitació de la taxa turística

La patronal turística Hosbec ha instat aquest dilluns a tots els grups polítics en Les Corts a fer “un exercici de coherència i de responsabilitat” amb la situació actual i abandonar la tramitació de la taxa turística.

Segons manifesten des del sector, la situació econòmica “no dona treva i el panorama es complica a mesura que passen les setmanes i totes les autoritats econòmiques i acadèmiques anuncien uns mesos, sinó anys, molt difícils al davant“. Per això, el sector turístic de la Comunitat Valenciana organitzat en la plataforma #Noalatasaturística esperen que els partits “aparquen” ‘sine die’ la tramitació de la Proposició de Llei de Mesures Fiscals per a impulsar un turisme sostenible.

En les condicions actuals ningú entendria la posada en marxa d’un nou impost completament innecessari. Amb una economia afeblida, una inflació desbocada, un empobriment generalitzat dels ciutadans espanyols i europeus, continuar amb aquesta tramitació pesarà com una llosa sobre les empreses i treballadors del sector i sobre tots els ciutadans valencians” asseguren.

En aquesta línia assenyalen que altres governs, com l’Executiu Central, “han aparcat les seues reformes tributàries fins que la mala situació econòmica es puga superar i tots els moviments legislatius giren precisament en sentit contrari: en rebaixes d’impostos, plans d’ajudes i compensacions davant l’alt preu de combustibles, matèries primeres, alimentació i serveis de primera necessitat”.

Per al sector turístic valencià “aquesta l’estratègia que han de seguir els nostres representants polítics en Les Corts Valencianes: un exercici de realitat i d’empatia enfront dels quals més ha patit durant la pandèmia i que tardaran molt a recuperar el seu pols habitual. Ara mateix pesen moltíssim més els arguments i realitats econòmiques i socials que aconsellen abandonar la iniciativa de la taxa turística que qualsevol filosofia fictícia utilitzada per a la seua posada en marxa”.

Cap pacte polític ha de tractar-se com una màxima inamovible ni una veritat absoluta. La política deu adaptara a la realitat a cada moment i els canvis, modificacions i ajustos formen part de la realitat diària. Molt més després de dos anys d’una pandèmia salvatge, una greu crisi energètica i una guerra” recalquen els empresaris del sector.

De la mateixa manera, conclou que en el cas de “no tramitar la proposició de Llei presentada, tota la societat valenciana i tot el teixit empresarial felicitaria els nostres responsables polítics per la seua decisió. Seria la més intel·ligent, responsable i coherent que es pot prendre en aquest moment de dificultat i incertesa”.

Últimes notícies

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.