El sector turístic insta a abandonar la tramitació de la taxa turística

La patronal turística Hosbec ha instat aquest dilluns a tots els grups polítics en Les Corts a fer “un exercici de coherència i de responsabilitat” amb la situació actual i abandonar la tramitació de la taxa turística.

Segons manifesten des del sector, la situació econòmica “no dona treva i el panorama es complica a mesura que passen les setmanes i totes les autoritats econòmiques i acadèmiques anuncien uns mesos, sinó anys, molt difícils al davant“. Per això, el sector turístic de la Comunitat Valenciana organitzat en la plataforma #Noalatasaturística esperen que els partits “aparquen” ‘sine die’ la tramitació de la Proposició de Llei de Mesures Fiscals per a impulsar un turisme sostenible.

En les condicions actuals ningú entendria la posada en marxa d’un nou impost completament innecessari. Amb una economia afeblida, una inflació desbocada, un empobriment generalitzat dels ciutadans espanyols i europeus, continuar amb aquesta tramitació pesarà com una llosa sobre les empreses i treballadors del sector i sobre tots els ciutadans valencians” asseguren.

En aquesta línia assenyalen que altres governs, com l’Executiu Central, “han aparcat les seues reformes tributàries fins que la mala situació econòmica es puga superar i tots els moviments legislatius giren precisament en sentit contrari: en rebaixes d’impostos, plans d’ajudes i compensacions davant l’alt preu de combustibles, matèries primeres, alimentació i serveis de primera necessitat”.

Per al sector turístic valencià “aquesta l’estratègia que han de seguir els nostres representants polítics en Les Corts Valencianes: un exercici de realitat i d’empatia enfront dels quals més ha patit durant la pandèmia i que tardaran molt a recuperar el seu pols habitual. Ara mateix pesen moltíssim més els arguments i realitats econòmiques i socials que aconsellen abandonar la iniciativa de la taxa turística que qualsevol filosofia fictícia utilitzada per a la seua posada en marxa”.

Cap pacte polític ha de tractar-se com una màxima inamovible ni una veritat absoluta. La política deu adaptara a la realitat a cada moment i els canvis, modificacions i ajustos formen part de la realitat diària. Molt més després de dos anys d’una pandèmia salvatge, una greu crisi energètica i una guerra” recalquen els empresaris del sector.

De la mateixa manera, conclou que en el cas de “no tramitar la proposició de Llei presentada, tota la societat valenciana i tot el teixit empresarial felicitaria els nostres responsables polítics per la seua decisió. Seria la més intel·ligent, responsable i coherent que es pot prendre en aquest moment de dificultat i incertesa”.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.