El sector turístic insta a abandonar la tramitació de la taxa turística

La patronal turística Hosbec ha instat aquest dilluns a tots els grups polítics en Les Corts a fer “un exercici de coherència i de responsabilitat” amb la situació actual i abandonar la tramitació de la taxa turística.

Segons manifesten des del sector, la situació econòmica “no dona treva i el panorama es complica a mesura que passen les setmanes i totes les autoritats econòmiques i acadèmiques anuncien uns mesos, sinó anys, molt difícils al davant“. Per això, el sector turístic de la Comunitat Valenciana organitzat en la plataforma #Noalatasaturística esperen que els partits “aparquen” ‘sine die’ la tramitació de la Proposició de Llei de Mesures Fiscals per a impulsar un turisme sostenible.

En les condicions actuals ningú entendria la posada en marxa d’un nou impost completament innecessari. Amb una economia afeblida, una inflació desbocada, un empobriment generalitzat dels ciutadans espanyols i europeus, continuar amb aquesta tramitació pesarà com una llosa sobre les empreses i treballadors del sector i sobre tots els ciutadans valencians” asseguren.

En aquesta línia assenyalen que altres governs, com l’Executiu Central, “han aparcat les seues reformes tributàries fins que la mala situació econòmica es puga superar i tots els moviments legislatius giren precisament en sentit contrari: en rebaixes d’impostos, plans d’ajudes i compensacions davant l’alt preu de combustibles, matèries primeres, alimentació i serveis de primera necessitat”.

Per al sector turístic valencià “aquesta l’estratègia que han de seguir els nostres representants polítics en Les Corts Valencianes: un exercici de realitat i d’empatia enfront dels quals més ha patit durant la pandèmia i que tardaran molt a recuperar el seu pols habitual. Ara mateix pesen moltíssim més els arguments i realitats econòmiques i socials que aconsellen abandonar la iniciativa de la taxa turística que qualsevol filosofia fictícia utilitzada per a la seua posada en marxa”.

Cap pacte polític ha de tractar-se com una màxima inamovible ni una veritat absoluta. La política deu adaptara a la realitat a cada moment i els canvis, modificacions i ajustos formen part de la realitat diària. Molt més després de dos anys d’una pandèmia salvatge, una greu crisi energètica i una guerra” recalquen els empresaris del sector.

De la mateixa manera, conclou que en el cas de “no tramitar la proposició de Llei presentada, tota la societat valenciana i tot el teixit empresarial felicitaria els nostres responsables polítics per la seua decisió. Seria la més intel·ligent, responsable i coherent que es pot prendre en aquest moment de dificultat i incertesa”.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.