El sector turístic insta a abandonar la tramitació de la taxa turística

La patronal turística Hosbec ha instat aquest dilluns a tots els grups polítics en Les Corts a fer “un exercici de coherència i de responsabilitat” amb la situació actual i abandonar la tramitació de la taxa turística.

Segons manifesten des del sector, la situació econòmica “no dona treva i el panorama es complica a mesura que passen les setmanes i totes les autoritats econòmiques i acadèmiques anuncien uns mesos, sinó anys, molt difícils al davant“. Per això, el sector turístic de la Comunitat Valenciana organitzat en la plataforma #Noalatasaturística esperen que els partits “aparquen” ‘sine die’ la tramitació de la Proposició de Llei de Mesures Fiscals per a impulsar un turisme sostenible.

En les condicions actuals ningú entendria la posada en marxa d’un nou impost completament innecessari. Amb una economia afeblida, una inflació desbocada, un empobriment generalitzat dels ciutadans espanyols i europeus, continuar amb aquesta tramitació pesarà com una llosa sobre les empreses i treballadors del sector i sobre tots els ciutadans valencians” asseguren.

En aquesta línia assenyalen que altres governs, com l’Executiu Central, “han aparcat les seues reformes tributàries fins que la mala situació econòmica es puga superar i tots els moviments legislatius giren precisament en sentit contrari: en rebaixes d’impostos, plans d’ajudes i compensacions davant l’alt preu de combustibles, matèries primeres, alimentació i serveis de primera necessitat”.

Per al sector turístic valencià “aquesta l’estratègia que han de seguir els nostres representants polítics en Les Corts Valencianes: un exercici de realitat i d’empatia enfront dels quals més ha patit durant la pandèmia i que tardaran molt a recuperar el seu pols habitual. Ara mateix pesen moltíssim més els arguments i realitats econòmiques i socials que aconsellen abandonar la iniciativa de la taxa turística que qualsevol filosofia fictícia utilitzada per a la seua posada en marxa”.

Cap pacte polític ha de tractar-se com una màxima inamovible ni una veritat absoluta. La política deu adaptara a la realitat a cada moment i els canvis, modificacions i ajustos formen part de la realitat diària. Molt més després de dos anys d’una pandèmia salvatge, una greu crisi energètica i una guerra” recalquen els empresaris del sector.

De la mateixa manera, conclou que en el cas de “no tramitar la proposició de Llei presentada, tota la societat valenciana i tot el teixit empresarial felicitaria els nostres responsables polítics per la seua decisió. Seria la més intel·ligent, responsable i coherent que es pot prendre en aquest moment de dificultat i incertesa”.

Últimes notícies

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.