València ordena el cessament d’activitat de tres apartaments turístics

El Servici de Llicències Urbanístiques de l’Ajuntament de València ha ordenat el cessament de l’activitat turística de tres habitatges situats als carrers Gran Canària, Santa Pola i Serrans.

“Des de la Regidoria d’Urbanisme continuem pressionant per a impedir l’activitat turística en habitatges sense la corresponent llicència municipal. Des de Llicències s’ha ordenat el tancament d’altres tres habitatges que estaven operant a la nostra ciutat sense l’informe de compatibilitat urbanística. La ciutat de València és un exemple per tindre una normativa de les més estrictes i rigoroses a l’hora de poder operar amb esta mena d’allotjaments turístics”, ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.


En el cas de Serrans, la intervenció es va originar després de la denúncia del president de la comunitat de propietaris per les molèsties que ocasionaven els inquilins dels dos habitatges de la primera planta. Els inspectors van confirmar que el propietari havia realitzat obres per a convertir els dos habitatges en un apartament turístic que anunciava en diferents portals d’internet i que no comptaven amb la llicència de canvi d’ús urbanístic que avalara l’activitat turística. Davant esta situació, des del servici es va ordenar el cessament immediat de l’activitat.


Pel que respecta a l’habitatge del carrer Gran Canari, la intervenció municipal es va iniciar després de comprovar que les obres que s’estaven escometent en l’immoble excedien la declaració responsable que s’havia presentat davant l’Ajuntament perquè havien propiciat un canvi d’ús a habitatge turístic. Els tècnics van constatar que tampoc s’havia sol·licitat ni concedit llicència d’obres ni autorització per al canvi d’ús, per la qual cosa també es va procedir a ordenar el cessament immediat de l’activitat.


L’última intervenció s’ha produït al carrer Santa Pola, on també s’ha actuat després de les reclamacions veïnals. S’ha detectat l’ús d’un immoble com a habitatge turístic sense estar inscrit en el registre de Turisme ni disposar de l’autorització municipal per a desenvolupar esta activitat, i per tot això, s’ha ordenat el cessament immediat.


Estes tres actuacions se sumen als cinc cessaments d’activitat que es van ordenar des de la mateixa regidoria el mes de gener passat al Grau, el Cabanyal, Quatre Carreres i Ciutat Vella per desenvolupar un ús turístic sense la llicència de compatibilitat urbanística que exigeix l’Ajuntament de València per a poder operar a la ciutat.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.