València ordena el cessament d’activitat de tres apartaments turístics

El Servici de Llicències Urbanístiques de l’Ajuntament de València ha ordenat el cessament de l’activitat turística de tres habitatges situats als carrers Gran Canària, Santa Pola i Serrans.

“Des de la Regidoria d’Urbanisme continuem pressionant per a impedir l’activitat turística en habitatges sense la corresponent llicència municipal. Des de Llicències s’ha ordenat el tancament d’altres tres habitatges que estaven operant a la nostra ciutat sense l’informe de compatibilitat urbanística. La ciutat de València és un exemple per tindre una normativa de les més estrictes i rigoroses a l’hora de poder operar amb esta mena d’allotjaments turístics”, ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.


En el cas de Serrans, la intervenció es va originar després de la denúncia del president de la comunitat de propietaris per les molèsties que ocasionaven els inquilins dels dos habitatges de la primera planta. Els inspectors van confirmar que el propietari havia realitzat obres per a convertir els dos habitatges en un apartament turístic que anunciava en diferents portals d’internet i que no comptaven amb la llicència de canvi d’ús urbanístic que avalara l’activitat turística. Davant esta situació, des del servici es va ordenar el cessament immediat de l’activitat.


Pel que respecta a l’habitatge del carrer Gran Canari, la intervenció municipal es va iniciar després de comprovar que les obres que s’estaven escometent en l’immoble excedien la declaració responsable que s’havia presentat davant l’Ajuntament perquè havien propiciat un canvi d’ús a habitatge turístic. Els tècnics van constatar que tampoc s’havia sol·licitat ni concedit llicència d’obres ni autorització per al canvi d’ús, per la qual cosa també es va procedir a ordenar el cessament immediat de l’activitat.


L’última intervenció s’ha produït al carrer Santa Pola, on també s’ha actuat després de les reclamacions veïnals. S’ha detectat l’ús d’un immoble com a habitatge turístic sense estar inscrit en el registre de Turisme ni disposar de l’autorització municipal per a desenvolupar esta activitat, i per tot això, s’ha ordenat el cessament immediat.


Estes tres actuacions se sumen als cinc cessaments d’activitat que es van ordenar des de la mateixa regidoria el mes de gener passat al Grau, el Cabanyal, Quatre Carreres i Ciutat Vella per desenvolupar un ús turístic sense la llicència de compatibilitat urbanística que exigeix l’Ajuntament de València per a poder operar a la ciutat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.

Paiporta, eix de la transformació de 138 hectàrees del corredor verd metropolità

Paiporta ha acollit una trobada per a avançar en la intervenció de 138 hectàrees dins del corredor verd metropolità. El pla combina gestió de l'aigua, recuperació agrícola, ciclovías i nous parcs per a més de 100.000 veïns.

El PP avala el pla de vivenda de Pérez Llorca i l’oposició el titlla d’ocurrència

El PP ha qualificat de potent i nova la proposta de Pérez Llorca per a permetre vivendes en sòl dotacional sense desenrotllar. PSPV i Compromís l'han titllada d'ocurrència i alerten d'una cessió a privats; Vox ha defés liberalitzar sòl.

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.