València ordena el cessament d’activitat de tres apartaments turístics

El Servici de Llicències Urbanístiques de l’Ajuntament de València ha ordenat el cessament de l’activitat turística de tres habitatges situats als carrers Gran Canària, Santa Pola i Serrans.

“Des de la Regidoria d’Urbanisme continuem pressionant per a impedir l’activitat turística en habitatges sense la corresponent llicència municipal. Des de Llicències s’ha ordenat el tancament d’altres tres habitatges que estaven operant a la nostra ciutat sense l’informe de compatibilitat urbanística. La ciutat de València és un exemple per tindre una normativa de les més estrictes i rigoroses a l’hora de poder operar amb esta mena d’allotjaments turístics”, ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.


En el cas de Serrans, la intervenció es va originar després de la denúncia del president de la comunitat de propietaris per les molèsties que ocasionaven els inquilins dels dos habitatges de la primera planta. Els inspectors van confirmar que el propietari havia realitzat obres per a convertir els dos habitatges en un apartament turístic que anunciava en diferents portals d’internet i que no comptaven amb la llicència de canvi d’ús urbanístic que avalara l’activitat turística. Davant esta situació, des del servici es va ordenar el cessament immediat de l’activitat.


Pel que respecta a l’habitatge del carrer Gran Canari, la intervenció municipal es va iniciar després de comprovar que les obres que s’estaven escometent en l’immoble excedien la declaració responsable que s’havia presentat davant l’Ajuntament perquè havien propiciat un canvi d’ús a habitatge turístic. Els tècnics van constatar que tampoc s’havia sol·licitat ni concedit llicència d’obres ni autorització per al canvi d’ús, per la qual cosa també es va procedir a ordenar el cessament immediat de l’activitat.


L’última intervenció s’ha produït al carrer Santa Pola, on també s’ha actuat després de les reclamacions veïnals. S’ha detectat l’ús d’un immoble com a habitatge turístic sense estar inscrit en el registre de Turisme ni disposar de l’autorització municipal per a desenvolupar esta activitat, i per tot això, s’ha ordenat el cessament immediat.


Estes tres actuacions se sumen als cinc cessaments d’activitat que es van ordenar des de la mateixa regidoria el mes de gener passat al Grau, el Cabanyal, Quatre Carreres i Ciutat Vella per desenvolupar un ús turístic sense la llicència de compatibilitat urbanística que exigeix l’Ajuntament de València per a poder operar a la ciutat.

Últimes notícies

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.