València ordena el cessament d’activitat de tres apartaments turístics

El Servici de Llicències Urbanístiques de l’Ajuntament de València ha ordenat el cessament de l’activitat turística de tres habitatges situats als carrers Gran Canària, Santa Pola i Serrans.

“Des de la Regidoria d’Urbanisme continuem pressionant per a impedir l’activitat turística en habitatges sense la corresponent llicència municipal. Des de Llicències s’ha ordenat el tancament d’altres tres habitatges que estaven operant a la nostra ciutat sense l’informe de compatibilitat urbanística. La ciutat de València és un exemple per tindre una normativa de les més estrictes i rigoroses a l’hora de poder operar amb esta mena d’allotjaments turístics”, ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.


En el cas de Serrans, la intervenció es va originar després de la denúncia del president de la comunitat de propietaris per les molèsties que ocasionaven els inquilins dels dos habitatges de la primera planta. Els inspectors van confirmar que el propietari havia realitzat obres per a convertir els dos habitatges en un apartament turístic que anunciava en diferents portals d’internet i que no comptaven amb la llicència de canvi d’ús urbanístic que avalara l’activitat turística. Davant esta situació, des del servici es va ordenar el cessament immediat de l’activitat.


Pel que respecta a l’habitatge del carrer Gran Canari, la intervenció municipal es va iniciar després de comprovar que les obres que s’estaven escometent en l’immoble excedien la declaració responsable que s’havia presentat davant l’Ajuntament perquè havien propiciat un canvi d’ús a habitatge turístic. Els tècnics van constatar que tampoc s’havia sol·licitat ni concedit llicència d’obres ni autorització per al canvi d’ús, per la qual cosa també es va procedir a ordenar el cessament immediat de l’activitat.


L’última intervenció s’ha produït al carrer Santa Pola, on també s’ha actuat després de les reclamacions veïnals. S’ha detectat l’ús d’un immoble com a habitatge turístic sense estar inscrit en el registre de Turisme ni disposar de l’autorització municipal per a desenvolupar esta activitat, i per tot això, s’ha ordenat el cessament immediat.


Estes tres actuacions se sumen als cinc cessaments d’activitat que es van ordenar des de la mateixa regidoria el mes de gener passat al Grau, el Cabanyal, Quatre Carreres i Ciutat Vella per desenvolupar un ús turístic sense la llicència de compatibilitat urbanística que exigeix l’Ajuntament de València per a poder operar a la ciutat.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU