Anuncios

València ordena el cessament d’activitat de tres apartaments turístics

El Servici de Llicències Urbanístiques de l’Ajuntament de València ha ordenat el cessament de l’activitat turística de tres habitatges situats als carrers Gran Canària, Santa Pola i Serrans.

“Des de la Regidoria d’Urbanisme continuem pressionant per a impedir l’activitat turística en habitatges sense la corresponent llicència municipal. Des de Llicències s’ha ordenat el tancament d’altres tres habitatges que estaven operant a la nostra ciutat sense l’informe de compatibilitat urbanística. La ciutat de València és un exemple per tindre una normativa de les més estrictes i rigoroses a l’hora de poder operar amb esta mena d’allotjaments turístics”, ha explicat la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez.

Anuncios


En el cas de Serrans, la intervenció es va originar després de la denúncia del president de la comunitat de propietaris per les molèsties que ocasionaven els inquilins dels dos habitatges de la primera planta. Els inspectors van confirmar que el propietari havia realitzat obres per a convertir els dos habitatges en un apartament turístic que anunciava en diferents portals d’internet i que no comptaven amb la llicència de canvi d’ús urbanístic que avalara l’activitat turística. Davant esta situació, des del servici es va ordenar el cessament immediat de l’activitat.


Pel que respecta a l’habitatge del carrer Gran Canari, la intervenció municipal es va iniciar després de comprovar que les obres que s’estaven escometent en l’immoble excedien la declaració responsable que s’havia presentat davant l’Ajuntament perquè havien propiciat un canvi d’ús a habitatge turístic. Els tècnics van constatar que tampoc s’havia sol·licitat ni concedit llicència d’obres ni autorització per al canvi d’ús, per la qual cosa també es va procedir a ordenar el cessament immediat de l’activitat.


L’última intervenció s’ha produït al carrer Santa Pola, on també s’ha actuat després de les reclamacions veïnals. S’ha detectat l’ús d’un immoble com a habitatge turístic sense estar inscrit en el registre de Turisme ni disposar de l’autorització municipal per a desenvolupar esta activitat, i per tot això, s’ha ordenat el cessament immediat.


Estes tres actuacions se sumen als cinc cessaments d’activitat que es van ordenar des de la mateixa regidoria el mes de gener passat al Grau, el Cabanyal, Quatre Carreres i Ciutat Vella per desenvolupar un ús turístic sense la llicència de compatibilitat urbanística que exigeix l’Ajuntament de València per a poder operar a la ciutat.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios