‘Festivals Intel·ligents’, per a impulsar la digitalització i la sostenibilitat d’aquests esdeveniments

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat a Castelló de la Plana el nou model de ‘Festivals Intel·ligents’ de la Comunitat Valenciana, a través d’una jornada informativa en la qual han participat representants de festivals de música com el Rototom, SanSan Festival i Diversity València.

Per a Colomer, aquests esdeveniments suposen una activitat que “integra turisme, oci, cultura i tecnologies“, així com “la detecció d’oportunitats a partir de l’aplicació de les tecnologies com a clau diferencial”, ha afegit.

El model ‘Festivals Intel·ligents’, creat a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), consisteix en una metodologia que serveix als festivals de música per a aplicar sistemes de mesurament que els aporten dades sobre els quals reflexionar i aplicar millores de gestió i sostenibilitat.

Jornada de presentació

La Guia d’Implementació d’aquest model aporta les indicacions perquè els esdeveniments i festivals de la Comunitat Valenciana s’alineen amb un esquema tecnològic innovador i s’implemente de manera integral, un model de gestió comuna de ‘Festivals Intel·ligents’. L’objectiu és que els promotors siguen coneixedors dels beneficis i objectius del model i disposen d’un full de ruta per a la seua materialització.

Durant la seua intervenció, el titular de Turisme ha ressaltat que “hem volgut fer aquesta presentació a Castelló pel seu significat en aquesta província i la seua experiència acumulada en aquest producte“.

Colomer ha explicat que la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat situa al festival com un “producte turístic de primer ordre”, per la qual cosa ha recalcat que la música és un producte turístic que forma part de “la nostra identitat i de la nostra millor versió com a territori turístic“.

En aquesta línia, ha incidit en què des de Turisme “portem temps percebent que els festivals no es poden despenjar de la transformació tecnològica, de la intel·ligència artificial i de la gestió de les dades per a la vivència del turista, en termes de sostenibilitat, d’accessibilitat o de seguretat”.

Així mateix, Colomer ha recordat que la Generalitat, a través de Turisme, ha impulsat projectes pilot com el de Platges Intel·ligents o els Espais Naturals Intel·ligents, i ara és el torn dels Festivals.

Per part seua, Francisco Morcillo, un dels consultors que ha treballat en l’elaboració del Manual de ‘Festivals Intel·ligents’, ha assenyalat que “aquest nou concepte resumeix la nova manera d’entendre l’activitat cultural i els esdeveniments relacionats amb el turisme“.

Morcillo ha explicat que el primer pas va ser fer una anàlisi de tots els esdeveniments que s’estan fent en la Comunitat Valenciana i correlacionar aquests festivals, dividint-los en tres grans línies: “grans festivals, mitjans festivals i festivals d’experiències“, i veure com la tecnologia pot impactar en ells.

Així mateix, ha explicat que “tractem d’analitzar què passa abans del festival, durant i després de l’esdeveniment“. Per a Francisco Morcillo la conclusió final és que la dada s’ha convertit en “l’eix tractor de tot el que està ocorrent”, perquè no sols els esdeveniments tenen un impacte cultural, també tenen un impacte turístic i “cal traure-li el màxim rendiment”, ha recalcat.

Durant aquesta jornada, també ha tingut lloc una taula de diàleg que, moderada pel director d’Intel·ligència Turística de la Comunitat Valenciana, Mario Villar, ha reunit representants d’alguns dels principals festivals de música celebrats en la Comunitat, com el SanSan Festival, Rototom, Diversity València Festival.

Eines i beneficis

Aquest model de ‘Festivals Intel·ligents’ promou la implementació de noves eines tecnològiques, que permetran entre altres beneficis, controlar el nombre d’accessos i personal dimensionat al detall; a més el públic assistent podrà conéixer quin és l’accés més buidat, i els organitzadors podran disposar d’un sistema d’avisos d’aglomeracions.

D’altra banda, a través de la pròpia aplicació mòbil oficial (app) del festival, l’usuari podrà consultar en temps real l’ocupació d’escenaris i barres del recinte, així com veure la programació i obtindre informació actualitzada de l’entorn, referent a allotjaments, comunicats municipals del destí on se celebra el festival, alertes o avisos meteorològics. Tot això per a oferir una informació personalitzada que s’adapte a cada perfil de l’assistent.

Aquest model també impulsa una nova polsera per al públic, amb informació sanitària integrada, la qual cosa ajudarà a millorar el rastreig de contactes sanitaris. Una altra de les eines que promou és el mesurament automatitzat de residus generats, així com el mesurament sensoritzada del soroll, la qual cosa permetrà avaluar la petjada del festival i millorar així la gestió dels residus que es generen.

Més informació: https://invattur.es/festivales.html

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.