‘Festivals Intel·ligents’, per a impulsar la digitalització i la sostenibilitat d’aquests esdeveniments

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat a Castelló de la Plana el nou model de ‘Festivals Intel·ligents’ de la Comunitat Valenciana, a través d’una jornada informativa en la qual han participat representants de festivals de música com el Rototom, SanSan Festival i Diversity València.

Per a Colomer, aquests esdeveniments suposen una activitat que “integra turisme, oci, cultura i tecnologies“, així com “la detecció d’oportunitats a partir de l’aplicació de les tecnologies com a clau diferencial”, ha afegit.

El model ‘Festivals Intel·ligents’, creat a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), consisteix en una metodologia que serveix als festivals de música per a aplicar sistemes de mesurament que els aporten dades sobre els quals reflexionar i aplicar millores de gestió i sostenibilitat.

Jornada de presentació

La Guia d’Implementació d’aquest model aporta les indicacions perquè els esdeveniments i festivals de la Comunitat Valenciana s’alineen amb un esquema tecnològic innovador i s’implemente de manera integral, un model de gestió comuna de ‘Festivals Intel·ligents’. L’objectiu és que els promotors siguen coneixedors dels beneficis i objectius del model i disposen d’un full de ruta per a la seua materialització.

Durant la seua intervenció, el titular de Turisme ha ressaltat que “hem volgut fer aquesta presentació a Castelló pel seu significat en aquesta província i la seua experiència acumulada en aquest producte“.

Colomer ha explicat que la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat situa al festival com un “producte turístic de primer ordre”, per la qual cosa ha recalcat que la música és un producte turístic que forma part de “la nostra identitat i de la nostra millor versió com a territori turístic“.

En aquesta línia, ha incidit en què des de Turisme “portem temps percebent que els festivals no es poden despenjar de la transformació tecnològica, de la intel·ligència artificial i de la gestió de les dades per a la vivència del turista, en termes de sostenibilitat, d’accessibilitat o de seguretat”.

Així mateix, Colomer ha recordat que la Generalitat, a través de Turisme, ha impulsat projectes pilot com el de Platges Intel·ligents o els Espais Naturals Intel·ligents, i ara és el torn dels Festivals.

Per part seua, Francisco Morcillo, un dels consultors que ha treballat en l’elaboració del Manual de ‘Festivals Intel·ligents’, ha assenyalat que “aquest nou concepte resumeix la nova manera d’entendre l’activitat cultural i els esdeveniments relacionats amb el turisme“.

Morcillo ha explicat que el primer pas va ser fer una anàlisi de tots els esdeveniments que s’estan fent en la Comunitat Valenciana i correlacionar aquests festivals, dividint-los en tres grans línies: “grans festivals, mitjans festivals i festivals d’experiències“, i veure com la tecnologia pot impactar en ells.

Així mateix, ha explicat que “tractem d’analitzar què passa abans del festival, durant i després de l’esdeveniment“. Per a Francisco Morcillo la conclusió final és que la dada s’ha convertit en “l’eix tractor de tot el que està ocorrent”, perquè no sols els esdeveniments tenen un impacte cultural, també tenen un impacte turístic i “cal traure-li el màxim rendiment”, ha recalcat.

Durant aquesta jornada, també ha tingut lloc una taula de diàleg que, moderada pel director d’Intel·ligència Turística de la Comunitat Valenciana, Mario Villar, ha reunit representants d’alguns dels principals festivals de música celebrats en la Comunitat, com el SanSan Festival, Rototom, Diversity València Festival.

Eines i beneficis

Aquest model de ‘Festivals Intel·ligents’ promou la implementació de noves eines tecnològiques, que permetran entre altres beneficis, controlar el nombre d’accessos i personal dimensionat al detall; a més el públic assistent podrà conéixer quin és l’accés més buidat, i els organitzadors podran disposar d’un sistema d’avisos d’aglomeracions.

D’altra banda, a través de la pròpia aplicació mòbil oficial (app) del festival, l’usuari podrà consultar en temps real l’ocupació d’escenaris i barres del recinte, així com veure la programació i obtindre informació actualitzada de l’entorn, referent a allotjaments, comunicats municipals del destí on se celebra el festival, alertes o avisos meteorològics. Tot això per a oferir una informació personalitzada que s’adapte a cada perfil de l’assistent.

Aquest model també impulsa una nova polsera per al públic, amb informació sanitària integrada, la qual cosa ajudarà a millorar el rastreig de contactes sanitaris. Una altra de les eines que promou és el mesurament automatitzat de residus generats, així com el mesurament sensoritzada del soroll, la qual cosa permetrà avaluar la petjada del festival i millorar així la gestió dels residus que es generen.

Més informació: https://invattur.es/festivales.html

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.