Anuncios

‘Festivals Intel·ligents’, per a impulsar la digitalització i la sostenibilitat d’aquests esdeveniments

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat a Castelló de la Plana el nou model de ‘Festivals Intel·ligents’ de la Comunitat Valenciana, a través d’una jornada informativa en la qual han participat representants de festivals de música com el Rototom, SanSan Festival i Diversity València.

Per a Colomer, aquests esdeveniments suposen una activitat que “integra turisme, oci, cultura i tecnologies“, així com “la detecció d’oportunitats a partir de l’aplicació de les tecnologies com a clau diferencial”, ha afegit.

Anuncios

El model ‘Festivals Intel·ligents’, creat a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), consisteix en una metodologia que serveix als festivals de música per a aplicar sistemes de mesurament que els aporten dades sobre els quals reflexionar i aplicar millores de gestió i sostenibilitat.

Jornada de presentació

La Guia d’Implementació d’aquest model aporta les indicacions perquè els esdeveniments i festivals de la Comunitat Valenciana s’alineen amb un esquema tecnològic innovador i s’implemente de manera integral, un model de gestió comuna de ‘Festivals Intel·ligents’. L’objectiu és que els promotors siguen coneixedors dels beneficis i objectius del model i disposen d’un full de ruta per a la seua materialització.

Durant la seua intervenció, el titular de Turisme ha ressaltat que “hem volgut fer aquesta presentació a Castelló pel seu significat en aquesta província i la seua experiència acumulada en aquest producte“.

Colomer ha explicat que la Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat situa al festival com un “producte turístic de primer ordre”, per la qual cosa ha recalcat que la música és un producte turístic que forma part de “la nostra identitat i de la nostra millor versió com a territori turístic“.

En aquesta línia, ha incidit en què des de Turisme “portem temps percebent que els festivals no es poden despenjar de la transformació tecnològica, de la intel·ligència artificial i de la gestió de les dades per a la vivència del turista, en termes de sostenibilitat, d’accessibilitat o de seguretat”.

Així mateix, Colomer ha recordat que la Generalitat, a través de Turisme, ha impulsat projectes pilot com el de Platges Intel·ligents o els Espais Naturals Intel·ligents, i ara és el torn dels Festivals.

Per part seua, Francisco Morcillo, un dels consultors que ha treballat en l’elaboració del Manual de ‘Festivals Intel·ligents’, ha assenyalat que “aquest nou concepte resumeix la nova manera d’entendre l’activitat cultural i els esdeveniments relacionats amb el turisme“.

Morcillo ha explicat que el primer pas va ser fer una anàlisi de tots els esdeveniments que s’estan fent en la Comunitat Valenciana i correlacionar aquests festivals, dividint-los en tres grans línies: “grans festivals, mitjans festivals i festivals d’experiències“, i veure com la tecnologia pot impactar en ells.

Així mateix, ha explicat que “tractem d’analitzar què passa abans del festival, durant i després de l’esdeveniment“. Per a Francisco Morcillo la conclusió final és que la dada s’ha convertit en “l’eix tractor de tot el que està ocorrent”, perquè no sols els esdeveniments tenen un impacte cultural, també tenen un impacte turístic i “cal traure-li el màxim rendiment”, ha recalcat.

Durant aquesta jornada, també ha tingut lloc una taula de diàleg que, moderada pel director d’Intel·ligència Turística de la Comunitat Valenciana, Mario Villar, ha reunit representants d’alguns dels principals festivals de música celebrats en la Comunitat, com el SanSan Festival, Rototom, Diversity València Festival.

Eines i beneficis

Aquest model de ‘Festivals Intel·ligents’ promou la implementació de noves eines tecnològiques, que permetran entre altres beneficis, controlar el nombre d’accessos i personal dimensionat al detall; a més el públic assistent podrà conéixer quin és l’accés més buidat, i els organitzadors podran disposar d’un sistema d’avisos d’aglomeracions.

D’altra banda, a través de la pròpia aplicació mòbil oficial (app) del festival, l’usuari podrà consultar en temps real l’ocupació d’escenaris i barres del recinte, així com veure la programació i obtindre informació actualitzada de l’entorn, referent a allotjaments, comunicats municipals del destí on se celebra el festival, alertes o avisos meteorològics. Tot això per a oferir una informació personalitzada que s’adapte a cada perfil de l’assistent.

Aquest model també impulsa una nova polsera per al públic, amb informació sanitària integrada, la qual cosa ajudarà a millorar el rastreig de contactes sanitaris. Una altra de les eines que promou és el mesurament automatitzat de residus generats, així com el mesurament sensoritzada del soroll, la qual cosa permetrà avaluar la petjada del festival i millorar així la gestió dels residus que es generen.

Més informació: https://invattur.es/festivales.html

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios