Llogar un cotxe aquest estiu resulta difícil, per què?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que la reducció de l’oferta de vehicles de lloguer de l’any passat podria repetir-se aquest estiu. En 2021 el motiu va ser la pandèmia, que va obligar moltes companyies a vendre bona part de la seua flota. I enguany les dificultats per a llogar podrien repetir-se a conseqüència de la falta de subministraments de microxips, puix que limita la possibilitat d’adquirir nous vehicles, segons adverteix la patronal del sector.

Amb la finalitat d’anticipar-se a una possible falta d’oferta de vehicles de lloguer durant aquest estiu, OCU recomana reservar com més prompte millor. Moltes companyies ofereixen polítiques de cancel·lació flexible, sense càrrecs fins dos dies abans del començament previst del lloguer, especialment quan es contracta a través de la pàgina web. En qualsevol cas, abans de contractar res, és més que aconsellable comparar preus entre diferents companyies (hi ha comparadors en línia que faciliten la tasca) i sol·licitar el precontracte bàsic de lloguer, amb les seues clàusules i excepcions.

A l’hora de triar una pòlissa, OCU recorda que no es pot obligar a ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria. Encara que pot ser recomanable, ja que un 7% dels usuaris adverteix d’accidents o incidències durant l’ús del cotxe, segons una enquesta de l’organització que recull quasi 14.000 experiències de lloguer. En qualsevol cas, si es contractarà, convé comprovar que la franquícia no és excessiva: no són rars les assegurances a tot risc amb franquícies superiors als 1.000 euros.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU