14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Llogar un cotxe aquest estiu resulta difícil, per què?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que la reducció de l’oferta de vehicles de lloguer de l’any passat podria repetir-se aquest estiu. En 2021 el motiu va ser la pandèmia, que va obligar moltes companyies a vendre bona part de la seua flota. I enguany les dificultats per a llogar podrien repetir-se a conseqüència de la falta de subministraments de microxips, puix que limita la possibilitat d’adquirir nous vehicles, segons adverteix la patronal del sector.

Amb la finalitat d’anticipar-se a una possible falta d’oferta de vehicles de lloguer durant aquest estiu, OCU recomana reservar com més prompte millor. Moltes companyies ofereixen polítiques de cancel·lació flexible, sense càrrecs fins dos dies abans del començament previst del lloguer, especialment quan es contracta a través de la pàgina web. En qualsevol cas, abans de contractar res, és més que aconsellable comparar preus entre diferents companyies (hi ha comparadors en línia que faciliten la tasca) i sol·licitar el precontracte bàsic de lloguer, amb les seues clàusules i excepcions.

A l’hora de triar una pòlissa, OCU recorda que no es pot obligar a ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria. Encara que pot ser recomanable, ja que un 7% dels usuaris adverteix d’accidents o incidències durant l’ús del cotxe, segons una enquesta de l’organització que recull quasi 14.000 experiències de lloguer. En qualsevol cas, si es contractarà, convé comprovar que la franquícia no és excessiva: no són rars les assegurances a tot risc amb franquícies superiors als 1.000 euros.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes