Llogar un cotxe aquest estiu resulta difícil, per què?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que la reducció de l’oferta de vehicles de lloguer de l’any passat podria repetir-se aquest estiu. En 2021 el motiu va ser la pandèmia, que va obligar moltes companyies a vendre bona part de la seua flota. I enguany les dificultats per a llogar podrien repetir-se a conseqüència de la falta de subministraments de microxips, puix que limita la possibilitat d’adquirir nous vehicles, segons adverteix la patronal del sector.

Amb la finalitat d’anticipar-se a una possible falta d’oferta de vehicles de lloguer durant aquest estiu, OCU recomana reservar com més prompte millor. Moltes companyies ofereixen polítiques de cancel·lació flexible, sense càrrecs fins dos dies abans del començament previst del lloguer, especialment quan es contracta a través de la pàgina web. En qualsevol cas, abans de contractar res, és més que aconsellable comparar preus entre diferents companyies (hi ha comparadors en línia que faciliten la tasca) i sol·licitar el precontracte bàsic de lloguer, amb les seues clàusules i excepcions.

A l’hora de triar una pòlissa, OCU recorda que no es pot obligar a ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria. Encara que pot ser recomanable, ja que un 7% dels usuaris adverteix d’accidents o incidències durant l’ús del cotxe, segons una enquesta de l’organització que recull quasi 14.000 experiències de lloguer. En qualsevol cas, si es contractarà, convé comprovar que la franquícia no és excessiva: no són rars les assegurances a tot risc amb franquícies superiors als 1.000 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.