Llogar un cotxe aquest estiu resulta difícil, per què?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda que la reducció de l’oferta de vehicles de lloguer de l’any passat podria repetir-se aquest estiu. En 2021 el motiu va ser la pandèmia, que va obligar moltes companyies a vendre bona part de la seua flota. I enguany les dificultats per a llogar podrien repetir-se a conseqüència de la falta de subministraments de microxips, puix que limita la possibilitat d’adquirir nous vehicles, segons adverteix la patronal del sector.

Amb la finalitat d’anticipar-se a una possible falta d’oferta de vehicles de lloguer durant aquest estiu, OCU recomana reservar com més prompte millor. Moltes companyies ofereixen polítiques de cancel·lació flexible, sense càrrecs fins dos dies abans del començament previst del lloguer, especialment quan es contracta a través de la pàgina web. En qualsevol cas, abans de contractar res, és més que aconsellable comparar preus entre diferents companyies (hi ha comparadors en línia que faciliten la tasca) i sol·licitar el precontracte bàsic de lloguer, amb les seues clàusules i excepcions.

A l’hora de triar una pòlissa, OCU recorda que no es pot obligar a ampliar la cobertura bàsica de l’assegurança obligatòria. Encara que pot ser recomanable, ja que un 7% dels usuaris adverteix d’accidents o incidències durant l’ús del cotxe, segons una enquesta de l’organització que recull quasi 14.000 experiències de lloguer. En qualsevol cas, si es contractarà, convé comprovar que la franquícia no és excessiva: no són rars les assegurances a tot risc amb franquícies superiors als 1.000 euros.

Últimes notícies

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.