El Palmar acull la setmana que ve el XIII Concurs d’Allipebre

Una trentena de restaurants nacionals i internacionals, la meitat dels quals són membres de l’Associació Hostalera de València, participen el pròxim dilluns 11 de juliol, a les 19 hores, en el Concurs d’Allipebre del Palmar, que celebra enguany la seua tretzena edició.

La regidora de Pobles de València, Lucía Beamud, ha explicat que este certamen té com a objectiu “donar a conéixer l’autèntica recepta que s’ha mantingut a través de generacions en esta comunitat de pescadors i també generar un esdeveniment que visualitze i projecte l’oferta turística i gastronòmica d’este enclavament privilegiat”.

Beamud ha recordat que “l’Ajuntament de València, mitjançant l’alcaldia del Palmar, atorga una subvenció per a la celebració d’este esdeveniment i organitza tot el dispositiu per tal que l’activitat s’hi puga desenvolupar als carrers de la població sense cap classe de problema”. La regidora ha afirmat igualment que “des de l’Ajuntament treballem per facilitar i atraure diverses celebracions de gran importància no només a la ciutat de València, sinó també als seus pobles”.

Per primera vegada, esta edició té la presència d’un jurat amb xefs distingits amb una estrela Michelin, entre ells María José Martínez, del restaurant Lienzo i Emanuel Carlucci del restaurant Atalaya d’Alcossebre. També hi formaran part del jurat Paco Gimeno, del restaurant Racó i vigent campió; José Caballer, president de la Comunitat de Pescadors del Palmar; María Antonia Bru i Maria Dolores Roig, en representació de l’Associació d’Hostaleria del Palmar; Evarist Miralles, cuiner i formador de la Xarxa de Centres de Turisme de la Generalitat; Jorge de Andrés, del grup La Sucursal i xef del restaurant Vertical; Juanma Romero, periodista gastronòmic; i Eduardo Espejo, del grup Tastem. A més, Domingo Ferrer serà president del jurat.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.