Plantegen una ‘taxa turística’ que es convertisca en ajudes per emancipar a joves

La vicepresidenta primera i el vicepresident segon de Consell, Mónica Oltra i Héctor Illueca, Proposaran incloure en els pròxims Pressupostos de la Generalitat una «taxa turística» la recaptació es puga destinar a polítiques d’emancipació dels joves, ja siga a través d’ajudes al lloguer, de la promoció d’habitatge públic o altres mecanismes.

No es tractaria d’una taxa única sinó que el seu import s’ha d’ajustar el tipus de destinació o al tipus de turisme, i encara que queda encara molt per detallar, sembla que sí que hi ha acord en què esta recaptació es destinaria a finançar polítiques d’ajudes al lloguer a joves amb dificultats per a l’emancipació.

Així, una de les primeres propostes que es van a estudiar dins d’este gruix inicial dels pressupostos de la Generalitat per 2022 és treure rendiment addicional a les pernoctacions turístiques en la Comunitat Valenciana, Amb esta taxa, similar a les que s’apliquen en ja en altres autonomies com Balears o Catalunya.

Oltra i Illueca consideren necessari augmentar els ingressos i veuen en la taxa turística una opció viable per afavorir l’emancipació amb promocions d’habitatge o ajudes al lloguer. Una proposta, la de la taxa, que no és nova i que ja es va plantejar abans encara que no va prosperar per la negativa del sector turístic i del responsable autonòmic.

 

L’opinió del PSPV

 

Compromís i Unides Podem confien que el PSPV siga receptiu a esta qüestió un cop la pandèmia sembla controlada. No obstant això, tot i que en referència a aspectes més generals com la pujada dels impostos, Puig, que ha estat hui a Sevilla, ha assegurat que «Ara no estem a augmentar els impostos, sinó en racionalitzar bé el que és ja el pastís fiscal».

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.