Tens pensat viatjar a Mallorca este estiu, què has de saber?

 

Arriba l’estiu i amb ell les esperades vacances. Enguany, gràcies al bon ritme de la campanya de vacunació contra la Covid-19 i l’alçament de les restriccions, són moltes les persones que es plantegen fer un viatge.
No obstant això, cal complir tota una sèrie de requisits. Un dels destins tradicionals, són les Balears i com no, a Mallorca.

L’Illa sempre ha sigut una bona destinació per a passar les teues vacances, desconnectar de tot i gaudir amb els teus més reunits, però últimament este lloc està sent notícia per un ‘megabrot’ de coronavirus que està afectant quasi 1.000 persones de diferents punts de la geografia espanyola.

Este fet no té per què afectar-te si compleixes les mesures de seguretat i a més no has estat abans de viatjar a l’Illa amb cap dels contagiats en eixe moment.

 

Això vol dir que Mallorca no és segur?

 

No, continua sent un lloc on viatjar tranquil·lament i sense perill, tan sols has de complir una sèrie de requisits. Estos seran els mateixos si viatges a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera a conseqüència de la Covid-19. T’expliquem quins són.

 

Necessite una PCR o un test d’antígens per a viatjar a les Balears?

 

Totes les persones que viatgen a Balears procedents de comunitats autònomes amb una incidència acumulada superior als 60 casos per cada 100.000 habitants necessiten una PCR.

La prova ha de tindre resultat negatiu en origen. Estan exempts fer presentar la prova a aquelles persones que acrediten que han passat la Covid-19 o hagen rebut almenys una dosi d’alguna de les vacunes autoritzades per l’Agència Europea del Medicament (EMA), en els 15 dies previs al viatge.

La prova PCR o TMA ha de ser de 72 hores abans del viatge, mentre que, en el cas del test d’antígens, ha de ser de 48 hores abans. El govern balear dona l’opció si es fes una prova d’antígens durant les 48 hores posteriors a l’arribada, però llavors cal fer quarantena fins a tindre els resultats. Els no residents han de pagar la prova.

 

Quan no és obligatori presentar una PCR a les illes Balears?

 

Balears ha deixat d’exigir prova negativa als turistes nacionals inoculats amb la primera dosi de la vacuna, almenys 15 dies abans de la seua arribada a l’illa, als viatgers que ja hagen passat el coronavirus, així com als quals provinguen de comunitats on la incidència se situe per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants, en 14 dies.

Actualment, la Comunitat Valenciana (32,45) i Ceuta (20,19) són les úniques autonomies que se situen per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants. A més, els desplaçaments entre les illes estan exempts de control documental i sanitari.

Em puc vacunar en segona dosi en les Balears?

 

Ara com ara no és possible vacunar-se fora de la comunitat on es resideix. Es tracta d’una de les qüestions que està estudiant el Consell Interterritorial de Salut.

Els xiquets han de fer-se una PCR per a viatjar a les Balears?

 

Els xiquets i xiquetes menors de sis anys no hauran de fer-se cap prova diagnòstica de la Covid-19 abans de viatjar cap a les Balears.

Formulari obligatori

 

Les persones que viatgen a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera hauran de passar control documental presentant el codi QR que hauran obtingut en emplenar i enviar un formulari de control sanitari digital. 

Este formulari es considera una declaració responsable, i aquells que es negue a omplir-ho o done dades falses podran ser sancionats.

 

Viatgers internacionals

 

Dilluns passat, els països de la Unió Europea van acordar reobrir la seua frontera exterior als turistes inoculats, almenys 14 dies abans del seu viatge, amb la pauta completa de les vacunes autoritzades per l’EMA.

No obstant això, esta decisió encara ha de ser formalitzada entre els ministres del Consell de la Unió Europea, per la qual cosa fins que no entre en vigor, els turistes internacionals, tal com va establir el Govern central el passat 1 de juliol de 2020, han de presentar una PCR negativa.

 

No oblides les mesures de Seguretat

 

1.- Llava’t les mans amb freqüència. Usa aigua i sabó o un desinfectant de mans a base d’alcohol.

2.- Mantingues una distància de seguretat (1,5 m) amb persones que tussen o esternuden.

3.- Utilitza màscara quan no siga possible mantindre el distanciament físic.

4.- No et toques els ulls, el nas ni la boca.

5.- Quan tusses o esternudes, cobreix-te el nas i la boca amb el colze flexionat o amb un mocador.

6.- Si no et trobes bé, queda’t a casa.

7.- En cas que tingues febre, tos o dificultat per a respirar, busca atenció mèdica.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.