Tens pensat viatjar a Mallorca este estiu, què has de saber?

 

Arriba l’estiu i amb ell les esperades vacances. Enguany, gràcies al bon ritme de la campanya de vacunació contra la Covid-19 i l’alçament de les restriccions, són moltes les persones que es plantegen fer un viatge.
No obstant això, cal complir tota una sèrie de requisits. Un dels destins tradicionals, són les Balears i com no, a Mallorca.

L’Illa sempre ha sigut una bona destinació per a passar les teues vacances, desconnectar de tot i gaudir amb els teus més reunits, però últimament este lloc està sent notícia per un ‘megabrot’ de coronavirus que està afectant quasi 1.000 persones de diferents punts de la geografia espanyola.

Este fet no té per què afectar-te si compleixes les mesures de seguretat i a més no has estat abans de viatjar a l’Illa amb cap dels contagiats en eixe moment.

 

Això vol dir que Mallorca no és segur?

 

No, continua sent un lloc on viatjar tranquil·lament i sense perill, tan sols has de complir una sèrie de requisits. Estos seran els mateixos si viatges a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera a conseqüència de la Covid-19. T’expliquem quins són.

 

Necessite una PCR o un test d’antígens per a viatjar a les Balears?

 

Totes les persones que viatgen a Balears procedents de comunitats autònomes amb una incidència acumulada superior als 60 casos per cada 100.000 habitants necessiten una PCR.

La prova ha de tindre resultat negatiu en origen. Estan exempts fer presentar la prova a aquelles persones que acrediten que han passat la Covid-19 o hagen rebut almenys una dosi d’alguna de les vacunes autoritzades per l’Agència Europea del Medicament (EMA), en els 15 dies previs al viatge.

La prova PCR o TMA ha de ser de 72 hores abans del viatge, mentre que, en el cas del test d’antígens, ha de ser de 48 hores abans. El govern balear dona l’opció si es fes una prova d’antígens durant les 48 hores posteriors a l’arribada, però llavors cal fer quarantena fins a tindre els resultats. Els no residents han de pagar la prova.

 

Quan no és obligatori presentar una PCR a les illes Balears?

 

Balears ha deixat d’exigir prova negativa als turistes nacionals inoculats amb la primera dosi de la vacuna, almenys 15 dies abans de la seua arribada a l’illa, als viatgers que ja hagen passat el coronavirus, així com als quals provinguen de comunitats on la incidència se situe per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants, en 14 dies.

Actualment, la Comunitat Valenciana (32,45) i Ceuta (20,19) són les úniques autonomies que se situen per davall dels 60 casos per cada cent mil habitants. A més, els desplaçaments entre les illes estan exempts de control documental i sanitari.

Em puc vacunar en segona dosi en les Balears?

 

Ara com ara no és possible vacunar-se fora de la comunitat on es resideix. Es tracta d’una de les qüestions que està estudiant el Consell Interterritorial de Salut.

Els xiquets han de fer-se una PCR per a viatjar a les Balears?

 

Els xiquets i xiquetes menors de sis anys no hauran de fer-se cap prova diagnòstica de la Covid-19 abans de viatjar cap a les Balears.

Formulari obligatori

 

Les persones que viatgen a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera hauran de passar control documental presentant el codi QR que hauran obtingut en emplenar i enviar un formulari de control sanitari digital. 

Este formulari es considera una declaració responsable, i aquells que es negue a omplir-ho o done dades falses podran ser sancionats.

 

Viatgers internacionals

 

Dilluns passat, els països de la Unió Europea van acordar reobrir la seua frontera exterior als turistes inoculats, almenys 14 dies abans del seu viatge, amb la pauta completa de les vacunes autoritzades per l’EMA.

No obstant això, esta decisió encara ha de ser formalitzada entre els ministres del Consell de la Unió Europea, per la qual cosa fins que no entre en vigor, els turistes internacionals, tal com va establir el Govern central el passat 1 de juliol de 2020, han de presentar una PCR negativa.

 

No oblides les mesures de Seguretat

 

1.- Llava’t les mans amb freqüència. Usa aigua i sabó o un desinfectant de mans a base d’alcohol.

2.- Mantingues una distància de seguretat (1,5 m) amb persones que tussen o esternuden.

3.- Utilitza màscara quan no siga possible mantindre el distanciament físic.

4.- No et toques els ulls, el nas ni la boca.

5.- Quan tusses o esternudes, cobreix-te el nas i la boca amb el colze flexionat o amb un mocador.

6.- Si no et trobes bé, queda’t a casa.

7.- En cas que tingues febre, tos o dificultat per a respirar, busca atenció mèdica.

Últimes notícies

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.