11.7 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Un de cada cinc cotxes que viatjarà en el Pont d’Agost circularà per la Comunitat Valenciana

Demà divendres 12 d’agost a les 15 hores, i fins a les 24 hores del pròxim dilluns, arranca l’Operació Especial “15 d’agost” que la Direcció General de Trànsit ha posat en marxa amb la finalitat de donar cobertura als 7.070.000 moviments previstos per a aquests dies, la qual cosa suposa un 2,19% més respecte a les dades reals de 2021.

Aquest cap de setmana llarg, gràcies a la celebració el dilluns de la festivitat nacional del 15 d’agost, s’uniran, als desplaçaments d’eixida i retorn pel canvi de quinzena del mes de vacances d’agost, els de curt recorregut que es produïsquen a llocs en els quals se celebren festes populars així com els que es realitzen a poblacions del litoral i platges o zones de segona residència per tractar-se d’uns dies d’oci i descans de cap de setmana dins del mes típicament vacacional que és agost.

Per aquest motiu, durant aquests dies Trànsit ha establit una sèrie de mesures de regulació, ordenació i vigilància del trànsit amb la finalitat de donar cobertura de seguretat als milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut previstos.

Per a donar cobertura a aquesta operació i fer que tots aquests moviments siguen segurs, Trànsit compta amb la màxima disponibilitat dels seus mitjans tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 7 Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera, a més del personal dels serveis d’emergències) com a materials (780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de la *ATGC, 12 helicòpters i 39 drons, 23 d’ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 cambres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tot tipus de vies amb la finalitat de vigilar qualsevol infracció).

Aquest operatiu coincideix a més amb la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i drogues que, tant els agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, com les Policies locals que s’han sumat a aquesta, estan duent a terme des de dilluns passat i fins al diumenge 14, tant en carreteres com en nuclis urbans amb l’objectiu de conscienciar sobre el risc que suposa la suma del consum d’alcohol i/o drogues i la conducció.

Aquest pont de festes patronals, en les quals el consum d’alcohol és una cosa habitual, és important insistir en la tolerància zero amb aquesta mena de conductes per a impedir que persones que hagen begut o hagen ingerit qualsevol tipus de drogues es posen al volant i, en qualsevol cas, evitar sempre pujar-se a un vehicle en el qual el conductor es trobe en aqueixes condicions.

Previsions de circulació i mesures

Les previsions de circulació elaborades per Trànsit contemplen que el major increment de vehicles tindrà lloc el divendres a la vesprada, principalment entre les 16 i les 23 hores, el qual provocarà intensitats elevades i problemes de circulació en les eixides de les grans ciutats, així com en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques del litoral, segona residència i poblacions en festes. A més, el dissabte al matí (de 9 a 14 hores) continuarà el trànsit intens d’eixida dels nuclis urbans, així com en zones de destí a última hora del matí, que se sumaran als habituals de curt recorregut d’accés a platges i per les festivitats en nombroses poblacions de tota la geografia nacional.

Pel que fa al retorn, els moments de major intensitat circulatòria tindran lloc entre les 18 i les 23 hores del dilluns, moment en el qual poden presentar-se problemes en els principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de retorn des de les zones turístiques de costa, descans i segones residències cap als accessos dels grans nuclis urbans.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives s’instal·laran carrils reversibles i addicionals amb cons en les hores de major afluència circulatòria i s’establiran itineraris alternatius. Així mateix, es paralitzaran les obres en les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als quals transporten determinades mercaderies en uns certs trams, dates i hores.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca ha admés retards en la DANA i ha assegurat que vol reconduir la gestió

El president ha reconegut que 'moltes coses han arribat tard' després de la DANA d'octubre de 2024 i ha defés que el seu objectiu és reconduir la resposta. Ha detallat perdó institucional, un comissionat específic, reforç de salut mental, la comissió mixta amb el Govern i ajudes a les famílies de les víctimes mortals.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha assegurat davant la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024 que el protocol ferroviari es va aplicar de manera estricta. Ha negat retards en la suspensió del servici i situa el tall total de línies a les 19.45.

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.