Un de cada cinc cotxes que viatjarà en el Pont d’Agost circularà per la Comunitat Valenciana

Demà divendres 12 d’agost a les 15 hores, i fins a les 24 hores del pròxim dilluns, arranca l’Operació Especial “15 d’agost” que la Direcció General de Trànsit ha posat en marxa amb la finalitat de donar cobertura als 7.070.000 moviments previstos per a aquests dies, la qual cosa suposa un 2,19% més respecte a les dades reals de 2021.

Aquest cap de setmana llarg, gràcies a la celebració el dilluns de la festivitat nacional del 15 d’agost, s’uniran, als desplaçaments d’eixida i retorn pel canvi de quinzena del mes de vacances d’agost, els de curt recorregut que es produïsquen a llocs en els quals se celebren festes populars així com els que es realitzen a poblacions del litoral i platges o zones de segona residència per tractar-se d’uns dies d’oci i descans de cap de setmana dins del mes típicament vacacional que és agost.

Per aquest motiu, durant aquests dies Trànsit ha establit una sèrie de mesures de regulació, ordenació i vigilància del trànsit amb la finalitat de donar cobertura de seguretat als milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut previstos.

Per a donar cobertura a aquesta operació i fer que tots aquests moviments siguen segurs, Trànsit compta amb la màxima disponibilitat dels seus mitjans tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 7 Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera, a més del personal dels serveis d’emergències) com a materials (780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de la *ATGC, 12 helicòpters i 39 drons, 23 d’ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 cambres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tot tipus de vies amb la finalitat de vigilar qualsevol infracció).

Aquest operatiu coincideix a més amb la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i drogues que, tant els agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, com les Policies locals que s’han sumat a aquesta, estan duent a terme des de dilluns passat i fins al diumenge 14, tant en carreteres com en nuclis urbans amb l’objectiu de conscienciar sobre el risc que suposa la suma del consum d’alcohol i/o drogues i la conducció.

Aquest pont de festes patronals, en les quals el consum d’alcohol és una cosa habitual, és important insistir en la tolerància zero amb aquesta mena de conductes per a impedir que persones que hagen begut o hagen ingerit qualsevol tipus de drogues es posen al volant i, en qualsevol cas, evitar sempre pujar-se a un vehicle en el qual el conductor es trobe en aqueixes condicions.

Previsions de circulació i mesures

Les previsions de circulació elaborades per Trànsit contemplen que el major increment de vehicles tindrà lloc el divendres a la vesprada, principalment entre les 16 i les 23 hores, el qual provocarà intensitats elevades i problemes de circulació en les eixides de les grans ciutats, així com en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques del litoral, segona residència i poblacions en festes. A més, el dissabte al matí (de 9 a 14 hores) continuarà el trànsit intens d’eixida dels nuclis urbans, així com en zones de destí a última hora del matí, que se sumaran als habituals de curt recorregut d’accés a platges i per les festivitats en nombroses poblacions de tota la geografia nacional.

Pel que fa al retorn, els moments de major intensitat circulatòria tindran lloc entre les 18 i les 23 hores del dilluns, moment en el qual poden presentar-se problemes en els principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de retorn des de les zones turístiques de costa, descans i segones residències cap als accessos dels grans nuclis urbans.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives s’instal·laran carrils reversibles i addicionals amb cons en les hores de major afluència circulatòria i s’establiran itineraris alternatius. Així mateix, es paralitzaran les obres en les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als quals transporten determinades mercaderies en uns certs trams, dates i hores.

Últimes notícies

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.