Un de cada cinc cotxes que viatjarà en el Pont d’Agost circularà per la Comunitat Valenciana

Demà divendres 12 d’agost a les 15 hores, i fins a les 24 hores del pròxim dilluns, arranca l’Operació Especial “15 d’agost” que la Direcció General de Trànsit ha posat en marxa amb la finalitat de donar cobertura als 7.070.000 moviments previstos per a aquests dies, la qual cosa suposa un 2,19% més respecte a les dades reals de 2021.

Aquest cap de setmana llarg, gràcies a la celebració el dilluns de la festivitat nacional del 15 d’agost, s’uniran, als desplaçaments d’eixida i retorn pel canvi de quinzena del mes de vacances d’agost, els de curt recorregut que es produïsquen a llocs en els quals se celebren festes populars així com els que es realitzen a poblacions del litoral i platges o zones de segona residència per tractar-se d’uns dies d’oci i descans de cap de setmana dins del mes típicament vacacional que és agost.

Per aquest motiu, durant aquests dies Trànsit ha establit una sèrie de mesures de regulació, ordenació i vigilància del trànsit amb la finalitat de donar cobertura de seguretat als milions de desplaçaments de curt i llarg recorregut previstos.

Per a donar cobertura a aquesta operació i fer que tots aquests moviments siguen segurs, Trànsit compta amb la màxima disponibilitat dels seus mitjans tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels 7 Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures en carretera, a més del personal dels serveis d’emergències) com a materials (780 radars fixos de control de velocitat, dels quals 92 són de tram, 545 radars mòbils que poden anar embarcats en els vehicles de la *ATGC, 12 helicòpters i 39 drons, 23 d’ells amb capacitat de denúncia, a més de 245 cambres i 15 furgonetes camuflades per a control de l’ús de mòbil i cinturó de seguretat. La DGT disposa també de vehicles i motos sense retolar que circularan per tot tipus de vies amb la finalitat de vigilar qualsevol infracció).

Aquest operatiu coincideix a més amb la campanya especial de vigilància i control d’alcohol i drogues que, tant els agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, com les Policies locals que s’han sumat a aquesta, estan duent a terme des de dilluns passat i fins al diumenge 14, tant en carreteres com en nuclis urbans amb l’objectiu de conscienciar sobre el risc que suposa la suma del consum d’alcohol i/o drogues i la conducció.

Aquest pont de festes patronals, en les quals el consum d’alcohol és una cosa habitual, és important insistir en la tolerància zero amb aquesta mena de conductes per a impedir que persones que hagen begut o hagen ingerit qualsevol tipus de drogues es posen al volant i, en qualsevol cas, evitar sempre pujar-se a un vehicle en el qual el conductor es trobe en aqueixes condicions.

Previsions de circulació i mesures

Les previsions de circulació elaborades per Trànsit contemplen que el major increment de vehicles tindrà lloc el divendres a la vesprada, principalment entre les 16 i les 23 hores, el qual provocarà intensitats elevades i problemes de circulació en les eixides de les grans ciutats, així com en les principals vies de comunicació d’accés a les zones turístiques del litoral, segona residència i poblacions en festes. A més, el dissabte al matí (de 9 a 14 hores) continuarà el trànsit intens d’eixida dels nuclis urbans, així com en zones de destí a última hora del matí, que se sumaran als habituals de curt recorregut d’accés a platges i per les festivitats en nombroses poblacions de tota la geografia nacional.

Pel que fa al retorn, els moments de major intensitat circulatòria tindran lloc entre les 18 i les 23 hores del dilluns, moment en el qual poden presentar-se problemes en els principals eixos viaris de comunicació que canalitzen tot el moviment de retorn des de les zones turístiques de costa, descans i segones residències cap als accessos dels grans nuclis urbans.

Per a afavorir la circulació en les zones més conflictives s’instal·laran carrils reversibles i addicionals amb cons en les hores de major afluència circulatòria i s’establiran itineraris alternatius. Així mateix, es paralitzaran les obres en les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als quals transporten determinades mercaderies en uns certs trams, dates i hores.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.