31.5 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Un treballador mor i un altre resulta ferit després del col·lapse d’una obra a Ontinyent (València)

En la localitat valenciana d’Ontinyent, un greu accident laboral es va produir en una obra privada situada en ple nucli urbà, que va acabar amb la vida d’un treballador de 42 anys i va deixar a un altre ferit. L’incident, ocorregut al carrer Saint Lucia, número 19, va tindre lloc al voltant de les 12.45 hores.

Segons van informar fonts oficials com l’Ajuntament, el Consorci de Bombers i el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), l’estructura de la vivenda en obres va col·lapsar quasi íntegrament, provocant la solsida que va causar la defunció.

- Advertisement -Telegram València Diari

Malgrat els esforços de l’equip mèdic del SAMU desplaçat al lloc, els qui van realitzar maniobres de reanimació cardiopulmonar, no va ser possible salvar la vida del treballador. La Policia Local, el servici sanitari i els bombers van acudir també immediatament per a atendre l’emergència.

Sobre les causes de l’accident

L’Ajuntament va indicar que l’obra comptava amb la tramitació corresponent, però que les primeres investigacions apunten a un possible col·lapse de l’estructura a causa del pes de la maquinària utilitzada durant les tasques.

Confirmació sobre els rescats

El Consorci Provincial de Bombers va confirmar que no va ser necessari realitzar rescats addicionals, ja que a la seua arribada la persona ferida ja es trobava fora dels enderrocs. Per part seua, la Policia Nacional va col·laborar en la localització i gestió de l’incident.

Actuació de les autoritats locals

L’alcaldessa accidental d’Ontinyent, al costat de diversos regidors, es van desplaçar fins al lloc per a supervisar la situació i expressar els seus condols a la família, amics i companys del treballador mort. A més, l’Ajuntament ha posat a la disposició dels familiars un equip de suport psicològic.

Compromís del Consistori

Finalment, el Consistori va manifestar la seua col·laboració total amb les autoritats competents per a esclarir les causes del succés i va reafirmar el seu compromís per a garantir la seguretat en les obres dins del municipi.

Reactivació de la seguretat laboral

Este tràgic accident reaviva la importància d’extremar les mesures de seguretat laboral en obres privades, especialment en zones urbanes densament poblades, per a evitar successos similars en el futur.

Últimes notícies

El Govern impulsa la rehabilitació de l’històric Pont Vell de Riba-roja amb una inversió de 1,5 milions d’euros

El Govern d'Espanya destina 1,5 milions per a rehabilitar el Pont Vell de Riba-roja (València), danyat per la dana, millorant connexions i preservant el seu patrimoni històric.

La Diputació de València impulsa un pla de huit milions per a modernitzar els ‘trinquets’ i revitalitzar la pilota valenciana

La Diputació de València ha llançat un ambiciós pla amb una inversió de huit milions d'euros per a modernitzar els 'trinquets' i assegurar el futur de la pilota valenciana, amb 11 actuacions previstes en diversos municipis.

La Diputació de València impulsarà un itinerari ciclopedestre segur entre Tavernes i Xeraco

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió entre Cullera i Gandia.

Carlos Mazón destaca inversió històrica en Bombers Forestals per a reforçar la lluita contra incendis en la Comunitat Valenciana

El president Carlos Mazón anuncia la major inversió pressupostària i dotacional en Bombers Forestals de la Comunitat Valenciana per a la temporada d'incendis amb ampliació de plantilla i modernització de recursos.

La Diputació de València modernitza l’itinerari ciclopedestre entre Tavernes i Xeraco per a augmentar la seguretat viària

La Diputació de València presenta un projecte per a transformar la via pecuària entre Tavernes i Xeraco en una carretera segura amb carril ciclopedestre, millorant la connexió i la seguretat de més de 1.800 vehicles diaris.

Obertura simbòlica de l’IES Azorín a Petrer després d’anys d’abandó i demora

L'IES Azorín de Petrer obri les seues portes després d'una inversió de 13,3 milions i anys de paralització en la seua construcció, amb capacitat per a mil alumnes.

La DOP Xufa de València enfortix el seu compromís amb el cultiu tradicional i presenta la seua nova imatge corporativa

La Denominació d'Origen Protegida Xufa de València renova l'Acord de Vera i presenta una nova imatge que reforça la tradició, qualitat i innovació de la xufa valenciana.

Tràgic accident en obra privada d’Ontinyent: mor un treballador i un altre resulta ferit

Un treballador de 42 anys va perdre la vida i un altre va resultar ferit després del col·lapse d'una obra privada a Ontinyent, València. S'investiguen les causes de l'accident.