15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La Universitat de València insta els estudiants russos a tornar al seu país

La Universitat de València (UV) s’ha vist obligada a cancel·lar l’activitat del Centre Rus a causa del conflicte per la guerra d’Ucraïna, i fins i tot ha instat els estudiants russos a tornar al seu país.
Comptaran amb el suport de la universitat per a poder tornar, tant en termes administratius com, en cas de necessitat, econòmics”, han requerit fonts de la institució valenciana a ‘El Mundo’.

És a dir, no se’ls impedeix formalment continuar formant-se a València, però se’ls recomana en la pràctica concloure ací la seua estada formativa. En l’actualitat, gràcies als programes de mobilitat internacional -que ja han sigut també anul·lats- la Universitat de València comptava a les seues aules amb una desena d’alumnes procedents de Rússia.

“Si aquests estudiants decideixen continuar la seua formació a la Universitat de València, tindran també el suport de la UV, però serà sota la seua responsabilitat“, han advertit les mateixes fonts.

Segons ha informat la rectora al Consell de Govern, “se’ls garantirà poder acabar aquest curs, perquè no poden ser víctimes del seu govern, però si desitgen continuar a Espanya, hauran d’assumir les conseqüències que es deriven de les sancions a Rússia adoptades per la comunitat internacional”.


L’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE)


Les quatre universitats espanyoles que formen part de l’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE) -Universitat Carlos III de Madrid, Universitat d’Oviedo, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de València- han decidit suspendre de forma temporal l’inici de noves accions o programes emparats en aquesta aliança. Així ho assenyalen en un comunicat en el qual expliquen que la decisió es pren en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, EUA, CRUE, COSCE i FACME, i en el qual, no obstant això, subratllen “el paper que les universitats de tot el món han d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica”.

Segons expliquen en el comunicat, “els llaços creats entre universitats són acadèmics i han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor”.

Així, assenyalen que les institucions acadèmiques són exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i d’un mutu enteniment que transcendeix fronteres i conflictes. “Però no podem ser aliens al que ocorre en el nostre entorn, no per a aprofundir en les diferències i les tensions sinó per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes”, afigen.

Comunicat conjunt 


Les universitats som espais per a la pau i la reflexió. Els nostres llaços acadèmics han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor.

Les universitats sempre hem sigut exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i de mutu enteniment que ha transcendit les fronteres i els conflictes. Però no som, no podem ser, aliens al que ocorre en el nostre entorn. Mai per a aprofundir en les diferències i les tensions. Ans al contrari, per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes.

No obstant això, la realitat del conflicte bèl·lic deslligat a Ucraïna no pot ser obviada, i en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, els EUA, CRUE, COSCE i FACME, les universitats que formem part de l’aliança AURE hem decidit de mutu acord suspendre la posada en marxa de noves accions o programes conjunts, sense perjudici de la finalització dels ja existents i executant-se, en l’esperança que la pau arribe i ens permeta reprendre com més prompte millor la que fins hui ha sigut una fructífera col·laboració entre els membres d’aquesta aliança estratègica.

Volem subratllar, malgrat les circumstàncies que tots lamentem, el paper que les universitats de tot el món hem d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.