La Universitat de València insta els estudiants russos a tornar al seu país

La Universitat de València (UV) s’ha vist obligada a cancel·lar l’activitat del Centre Rus a causa del conflicte per la guerra d’Ucraïna, i fins i tot ha instat els estudiants russos a tornar al seu país.
«Comptaran amb el suport de la universitat per a poder tornar, tant en termes administratius com, en cas de necessitat, econòmics», han requerit fonts de la institució valenciana a ‘El Mundo’.

És a dir, no se’ls impedeix formalment continuar formant-se a València, però se’ls recomana en la pràctica concloure ací la seua estada formativa. En l’actualitat, gràcies als programes de mobilitat internacional -que ja han sigut també anul·lats- la Universitat de València comptava a les seues aules amb una desena d’alumnes procedents de Rússia.

«Si aquests estudiants decideixen continuar la seua formació a la Universitat de València, tindran també el suport de la UV, però serà sota la seua responsabilitat«, han advertit les mateixes fonts.

Segons ha informat la rectora al Consell de Govern, «se’ls garantirà poder acabar aquest curs, perquè no poden ser víctimes del seu govern, però si desitgen continuar a Espanya, hauran d’assumir les conseqüències que es deriven de les sancions a Rússia adoptades per la comunitat internacional».


L’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE)


Les quatre universitats espanyoles que formen part de l’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE) -Universitat Carlos III de Madrid, Universitat d’Oviedo, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de València- han decidit suspendre de forma temporal l’inici de noves accions o programes emparats en aquesta aliança. Així ho assenyalen en un comunicat en el qual expliquen que la decisió es pren en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, EUA, CRUE, COSCE i FACME, i en el qual, no obstant això, subratllen “el paper que les universitats de tot el món han d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica”.

Segons expliquen en el comunicat, “els llaços creats entre universitats són acadèmics i han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor”.

Així, assenyalen que les institucions acadèmiques són exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i d’un mutu enteniment que transcendeix fronteres i conflictes. “Però no podem ser aliens al que ocorre en el nostre entorn, no per a aprofundir en les diferències i les tensions sinó per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes”, afigen.

Comunicat conjunt 


Les universitats som espais per a la pau i la reflexió. Els nostres llaços acadèmics han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor.

Les universitats sempre hem sigut exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i de mutu enteniment que ha transcendit les fronteres i els conflictes. Però no som, no podem ser, aliens al que ocorre en el nostre entorn. Mai per a aprofundir en les diferències i les tensions. Ans al contrari, per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes.

No obstant això, la realitat del conflicte bèl·lic deslligat a Ucraïna no pot ser obviada, i en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, els EUA, CRUE, COSCE i FACME, les universitats que formem part de l’aliança AURE hem decidit de mutu acord suspendre la posada en marxa de noves accions o programes conjunts, sense perjudici de la finalització dels ja existents i executant-se, en l’esperança que la pau arribe i ens permeta reprendre com més prompte millor la que fins hui ha sigut una fructífera col·laboració entre els membres d’aquesta aliança estratègica.

Volem subratllar, malgrat les circumstàncies que tots lamentem, el paper que les universitats de tot el món hem d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica.

Últimes notícies

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.

Mor una dona de 74 anys atropellada pel TRAM a la Vila Joiosa

Una dona de 74 anys ha mort este dissabte en ser atropellada per un tren del TRAM a la Vila Joiosa. El SAMU ha intentat reanimar-la, però només ha pogut certificar la defunció al lloc dels fets.

Confiscats més de 50.000 productes falsos a Alacant este estiu valorats en 2 milions

La Policia Local d'Alacant ha confiscat més de 50.000 productes falsificats, valorats en més de dos milions d'euros, durant juliol i agost en diversos dispositius contra la venda ambulant il·legal. Les operacions han acabat amb tretze detinguts per delictes contra la propietat industrial i centenars de denúncies per consum d'alcohol al carrer.

Pilar Bernabé es prepara per a ser candidata del PSPV a l’Alcaldia de València en 2027 sense rivals interns

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, presentarà dilluns la seua candidatura a les primàries del PSPV per a l’Alcaldia de València en 2027 i assegura que no espera rivals interns. Afirma que se sent molt recolzada pel partit i que veu el socialisme valencià unit i en un moment polític dolç.

El PSOE exigeix a Feijóo que cesse Mompó per insults masclistes a Diana Morant

Pilar Bernabé ha instat Alberto Núñez Feijóo a destituir Vicent Mompó com a president de la Diputació de València per les seues desqualificacions reiterades contra la ministra Diana Morant i altres dones socialistes.

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.