La Universitat de València insta els estudiants russos a tornar al seu país

La Universitat de València (UV) s’ha vist obligada a cancel·lar l’activitat del Centre Rus a causa del conflicte per la guerra d’Ucraïna, i fins i tot ha instat els estudiants russos a tornar al seu país.
«Comptaran amb el suport de la universitat per a poder tornar, tant en termes administratius com, en cas de necessitat, econòmics», han requerit fonts de la institució valenciana a ‘El Mundo’.

És a dir, no se’ls impedeix formalment continuar formant-se a València, però se’ls recomana en la pràctica concloure ací la seua estada formativa. En l’actualitat, gràcies als programes de mobilitat internacional -que ja han sigut també anul·lats- la Universitat de València comptava a les seues aules amb una desena d’alumnes procedents de Rússia.

«Si aquests estudiants decideixen continuar la seua formació a la Universitat de València, tindran també el suport de la UV, però serà sota la seua responsabilitat«, han advertit les mateixes fonts.

Segons ha informat la rectora al Consell de Govern, «se’ls garantirà poder acabar aquest curs, perquè no poden ser víctimes del seu govern, però si desitgen continuar a Espanya, hauran d’assumir les conseqüències que es deriven de les sancions a Rússia adoptades per la comunitat internacional».


L’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE)


Les quatre universitats espanyoles que formen part de l’Aliança d’Universitats Rus-Espanyoles (AURE) -Universitat Carlos III de Madrid, Universitat d’Oviedo, Universitat Rovira i Virgili i Universitat de València- han decidit suspendre de forma temporal l’inici de noves accions o programes emparats en aquesta aliança. Així ho assenyalen en un comunicat en el qual expliquen que la decisió es pren en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, EUA, CRUE, COSCE i FACME, i en el qual, no obstant això, subratllen “el paper que les universitats de tot el món han d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica”.

Segons expliquen en el comunicat, “els llaços creats entre universitats són acadèmics i han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor”.

Així, assenyalen que les institucions acadèmiques són exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i d’un mutu enteniment que transcendeix fronteres i conflictes. “Però no podem ser aliens al que ocorre en el nostre entorn, no per a aprofundir en les diferències i les tensions sinó per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes”, afigen.

Comunicat conjunt 


Les universitats som espais per a la pau i la reflexió. Els nostres llaços acadèmics han d’elevar-se sempre sobre les conjuntures polítiques perquè el que ens inspira i mou és la vocació compartida de construir des de les nostres aules, laboratoris i biblioteques un món millor.

Les universitats sempre hem sigut exemple de progrés social i humà, de convivència pacífica i de mutu enteniment que ha transcendit les fronteres i els conflictes. Però no som, no podem ser, aliens al que ocorre en el nostre entorn. Mai per a aprofundir en les diferències i les tensions. Ans al contrari, per a trobar sempre aqueix espai d’enteniment i resolució pacífica dels conflictes.

No obstant això, la realitat del conflicte bèl·lic deslligat a Ucraïna no pot ser obviada, i en el marc de les recomanacions de la Comissió Europea, els EUA, CRUE, COSCE i FACME, les universitats que formem part de l’aliança AURE hem decidit de mutu acord suspendre la posada en marxa de noves accions o programes conjunts, sense perjudici de la finalització dels ja existents i executant-se, en l’esperança que la pau arribe i ens permeta reprendre com més prompte millor la que fins hui ha sigut una fructífera col·laboració entre els membres d’aquesta aliança estratègica.

Volem subratllar, malgrat les circumstàncies que tots lamentem, el paper que les universitats de tot el món hem d’exercir com a institucions compromeses amb la pau i la col·laboració acadèmica.

Últimes notícies

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.