Investigades 10 persones per usurpació d’estat civil i falsedat documental

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’operació “TUFAIL”, ha investigat a 10 persones i una altra jurídica, per diversos delictes contra els drets dels treballadors en el municipi de Picassent.

En el dia 15 de setembre del passat any, els investigadors van realitzar una inspecció, dins del Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes de la Guàrdia Civil, en un camp de carabasses en el terme municipal de Picassent.

En aquell instant, els agents es van adonar que diversos treballadors van realitzar el posat de fugir del lloc, però, finalment, van desistir. Quan van sol·licitar al responsable el document d’acompanyament i traçabilitat agrícola (DATA), juntament amb el llistat de treballadors, van observar que hi havia 4 homes, d’edats compreses entre els 19 i 45 anys, i de nacionalitat pakistanesa, que es trobaven al país en situació irregular, i que s’identificaven amb altres persones que no estaven en el lloc.

En aqueix mateix moment, se’ls va informar que anaven a ser investigats pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Aquests 4 treballadors, en situació irregular, no parlaven castellà i ni tan sols havien pogut negociar amb l’empresa les seues condicions laborals.

En el transcurs de l’operació, els agents van realitzar les gestions pertinents amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a verificar les irregularitats de la resta de treballadors.

El 7 de desembre de 2021, els agents van investigar a 2 homes de 30 i 38 anys, de nacionalitat romanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

El 13 i 14 de desembre van ser investigats, respectivament, 2 homes de 38 i 39 anys, de nacionalitat pakistanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

L’endemà, també van ser investigats 2 homes, de 36 i 44 anys, de nacionalitats pakistanesa i espanyola, respectivament, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Finalment, el passat 4 de febrer l’empresa temporal va ser investigada, com a persona jurídica, pels delictes d’usurpació d’estat civil, falsedat documental i contra els drets dels treballadors.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.