Investigades 10 persones per usurpació d’estat civil i falsedat documental

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’operació “TUFAIL”, ha investigat a 10 persones i una altra jurídica, per diversos delictes contra els drets dels treballadors en el municipi de Picassent.

En el dia 15 de setembre del passat any, els investigadors van realitzar una inspecció, dins del Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes de la Guàrdia Civil, en un camp de carabasses en el terme municipal de Picassent.

En aquell instant, els agents es van adonar que diversos treballadors van realitzar el posat de fugir del lloc, però, finalment, van desistir. Quan van sol·licitar al responsable el document d’acompanyament i traçabilitat agrícola (DATA), juntament amb el llistat de treballadors, van observar que hi havia 4 homes, d’edats compreses entre els 19 i 45 anys, i de nacionalitat pakistanesa, que es trobaven al país en situació irregular, i que s’identificaven amb altres persones que no estaven en el lloc.

En aqueix mateix moment, se’ls va informar que anaven a ser investigats pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Aquests 4 treballadors, en situació irregular, no parlaven castellà i ni tan sols havien pogut negociar amb l’empresa les seues condicions laborals.

En el transcurs de l’operació, els agents van realitzar les gestions pertinents amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a verificar les irregularitats de la resta de treballadors.

El 7 de desembre de 2021, els agents van investigar a 2 homes de 30 i 38 anys, de nacionalitat romanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

El 13 i 14 de desembre van ser investigats, respectivament, 2 homes de 38 i 39 anys, de nacionalitat pakistanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

L’endemà, també van ser investigats 2 homes, de 36 i 44 anys, de nacionalitats pakistanesa i espanyola, respectivament, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Finalment, el passat 4 de febrer l’empresa temporal va ser investigada, com a persona jurídica, pels delictes d’usurpació d’estat civil, falsedat documental i contra els drets dels treballadors.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.