Investigades 10 persones per usurpació d’estat civil i falsedat documental

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’operació “TUFAIL”, ha investigat a 10 persones i una altra jurídica, per diversos delictes contra els drets dels treballadors en el municipi de Picassent.

En el dia 15 de setembre del passat any, els investigadors van realitzar una inspecció, dins del Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes de la Guàrdia Civil, en un camp de carabasses en el terme municipal de Picassent.

En aquell instant, els agents es van adonar que diversos treballadors van realitzar el posat de fugir del lloc, però, finalment, van desistir. Quan van sol·licitar al responsable el document d’acompanyament i traçabilitat agrícola (DATA), juntament amb el llistat de treballadors, van observar que hi havia 4 homes, d’edats compreses entre els 19 i 45 anys, i de nacionalitat pakistanesa, que es trobaven al país en situació irregular, i que s’identificaven amb altres persones que no estaven en el lloc.

En aqueix mateix moment, se’ls va informar que anaven a ser investigats pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Aquests 4 treballadors, en situació irregular, no parlaven castellà i ni tan sols havien pogut negociar amb l’empresa les seues condicions laborals.

En el transcurs de l’operació, els agents van realitzar les gestions pertinents amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a verificar les irregularitats de la resta de treballadors.

El 7 de desembre de 2021, els agents van investigar a 2 homes de 30 i 38 anys, de nacionalitat romanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

El 13 i 14 de desembre van ser investigats, respectivament, 2 homes de 38 i 39 anys, de nacionalitat pakistanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

L’endemà, també van ser investigats 2 homes, de 36 i 44 anys, de nacionalitats pakistanesa i espanyola, respectivament, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Finalment, el passat 4 de febrer l’empresa temporal va ser investigada, com a persona jurídica, pels delictes d’usurpació d’estat civil, falsedat documental i contra els drets dels treballadors.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.