Investigades 10 persones per usurpació d’estat civil i falsedat documental

La Guàrdia Civil de Picassent, en el marc de l’operació “TUFAIL”, ha investigat a 10 persones i una altra jurídica, per diversos delictes contra els drets dels treballadors en el municipi de Picassent.

En el dia 15 de setembre del passat any, els investigadors van realitzar una inspecció, dins del Pla Contra les Sostraccions en Explotacions Agrícoles i Ramaderes de la Guàrdia Civil, en un camp de carabasses en el terme municipal de Picassent.

En aquell instant, els agents es van adonar que diversos treballadors van realitzar el posat de fugir del lloc, però, finalment, van desistir. Quan van sol·licitar al responsable el document d’acompanyament i traçabilitat agrícola (DATA), juntament amb el llistat de treballadors, van observar que hi havia 4 homes, d’edats compreses entre els 19 i 45 anys, i de nacionalitat pakistanesa, que es trobaven al país en situació irregular, i que s’identificaven amb altres persones que no estaven en el lloc.

En aqueix mateix moment, se’ls va informar que anaven a ser investigats pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Aquests 4 treballadors, en situació irregular, no parlaven castellà i ni tan sols havien pogut negociar amb l’empresa les seues condicions laborals.

En el transcurs de l’operació, els agents van realitzar les gestions pertinents amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a verificar les irregularitats de la resta de treballadors.

El 7 de desembre de 2021, els agents van investigar a 2 homes de 30 i 38 anys, de nacionalitat romanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

El 13 i 14 de desembre van ser investigats, respectivament, 2 homes de 38 i 39 anys, de nacionalitat pakistanesa, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

L’endemà, també van ser investigats 2 homes, de 36 i 44 anys, de nacionalitats pakistanesa i espanyola, respectivament, pels delictes d’usurpació d’estat civil i falsedat documental.

Finalment, el passat 4 de febrer l’empresa temporal va ser investigada, com a persona jurídica, pels delictes d’usurpació d’estat civil, falsedat documental i contra els drets dels treballadors.
Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número 1 de Picassent.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.