21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

La UV i l’AVL inicien l’Any Joan Fuster amb el professor J.F. Mira en La Nau

 

El paranimf del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València acull hui la inauguració del cicle de conferències ‘els Dijous a La Nau’ dedicat al professor, escriptor i intel·lectual valencià Joan Fuster i Ortells (Sueca 1922-1992), el que serà punt d’inici de la declaració com a Escriptor de l’Any, coincidint amb el centenari del seu naixement.

El cicle, que està organitzat pel Vicerectorat de Cultura i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que constarà de dotze conferències, serà inaugurat pel professor i acadèmic Joan Francesc Mira, que intervindrà amb una conferència titulada: ‘Un país, un escriptor immens i un canvi d’època’.

Joan Francesc Mira ha avançat que la figura d’Escriptor de l’Any 2022 com un autèntic referent de la societat civil. “Joan Fuster –fins i tot per als qui li són més hostils- forma part ja de la nostra història intel·lectual, lingüística, cultural i social com a despertador de llargues somnolències, i invalidador de tòpics tan perillosos com estèrils i de poc fonament”.

Fuster, assegura el professor Mira, passarà a la història dels valencians com l’impulsor i l’animador de la reflexió i l’acció d’unes generacions, a partir dels primers anys 60, que han resultat crucials i decisives des de l’àmbit acadèmic fins al polític. Amb ell, conclou Mira, comença una època nova i que hi ha “un abans i un després” de Fuster.

El cicle que comença hui en La Nau, a partir de les 19 hores, serà la primera de les activitats contemplades dins de l’Any Fuster, una programació que l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb altres institucions i entitats, com ara la Universitat de València, prepara amb cura i intensitat, amb l’objectiu de transmetre a l’actual societat valenciana la transcendència i la significació de la figura de l’escriptor de Sueca, considerat un dels grans homenots de les nostres lletres.

L’autor de ‘Nosaltres els valencians’ cobrarà vida, 30 anys després de la seua mort, per a retrobar-nos amb la dimensió del gran intel·lectual valencià.

 

Últimes notícies

‘Mazón dimissió’, del fang a la renúncia després d’un any de protestes

El crit 'Mazón dimissió' va nàixer l'endemà passat de la dana que va deixar 229 morts a València i es va mantindre durant dotze mesos. El president ha anunciat la seua dimissió el mateix dia en què es complia un any dels incidents de Paiporta.

Vox en Les Corts diu que no ha parlat amb el PP sobre el substitut de Mazón

José María Llanos afirma que Vox no ha tingut contacte amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón i que no s'ha parlat de substituts. La formació insistix que parlarà de propostes abans que de noms.

Les víctimes de la dana veuen la dimissió de Mazón com un primer pas i exigixen presó

Les associacions d'afectats celebren la renúncia com un èxit de la dignitat dels valencians, però la consideren insuficient. Reivindiquen responsabilitats penals i canvis en la cultura de prevenció i emergències.

Els barons del PP recolzen la dimissió de Mazón i demanen al Govern que seguisca el seu exemple

Líders territorials del PP han aplaudit la dimissió de Carlos Mazón per la seua gestió de la dana i han instat el Govern a assumir responsabilitats. El moviment, conegut abans del Comité Executiu Nacional a Madrid, ha sigut presentat com a referència de responsabilitat política.

Vilaplana afirma que no va ser pressionada i detalla el menjar amb Mazón el dia de la DANA

La periodista ha negat pressions i ha aportat detalls sobre crides, el pagament de l'esmorzar i el tiquet d'aparcament en la causa per la gestió de la DANA.

El Govern acusa a Mazón de culpar a uns altres per la DANA després d’anunciar la seua dimissió

Óscar Puente ha titllat d'espectacle lamentable la compareixença del president en funcions i ha acusat a Carlos Mazón de mentir sobre les ajudes. Morant i Cos han sumat crítiques i han retret que la dimissió arribe tard.

Feijóo recolza la dimissió de Mazón i exigix un relleu ràpid en Les Corts

Feijóo ha considerat correcta la renúncia de Carlos Mazón, ha denunciat una cacera política i ha reclamat agilitzar l'elecció d'un successor en Les Corts.

El relleu de Mazón en la Generalitat podria tancar-se a la fi de novembre

El successor o successora de Carlos Mazón podria ser investit en l'última setmana de novembre si la dimissió es comunica immediatament. El PP necessita a Vox per a la investidura.