SOS Hostaleria ha rebutjat la vaga general convocada per al pròxim 11 de novembre, que considera una mobilització de caràcter polític. L’organització ha acusat UGT i CCOO de voler utilitzar els treballadors per a intervindre en el debat electoral i condicionar el desenvolupament de la campanya.
En un comunicat, l’entitat que agrupa autònoms i empresaris de l’hostaleria en tot Espanya, i que és membre de Conpymes, ha criticat durament els sindicats convocants. Els acusa de posar per davant els seus interessos polítics i no les necessitats reals dels treballadors i del teixit empresarial.
Segons SOS Hostaleria, la vaga promou una paralització de l’activitat econòmica amb conseqüències especialment greus per als autònoms i per a les xicotetes i mitjanes empreses. Afig que molts negocis encara estan en una situació fràgil després d’anys complicats per al sector.
Impacte en bars i restaurants
L’organització ha advertit que la hostaleria serà un dels grans perjudicats per esta convocatòria. Recorda que, a diferència d’altres activitats econòmiques, els establiments hostalers depenen d’una facturació diària que no poden recuperar més avant.
‘Cada jornada de faena perduda suposa uns ingressos que desaparixen definitivament, mentres els empresaris han de continuar afrontant els costos d’alguilers, subministraments, salaris i obligacions fiscals’, ha alertat SOS Hostaleria.
L’entitat ha assenyalat també que les acampades i mobilitzacions que ja s’estan produint estan generant pèrdues econòmiques als locals situats en les seues immediacions. Aquests establiments veuen perjudicada la seua activitat comercial per circumstàncies que, segons recalquen, són completament alienes a la seua responsabilitat.
El president de SOS Hostaleria, Rafael Asensio, ha remarcat que la vaga provocarà pèrdues per a treballadors, autònoms i empreses. Tanmateix, considera que ‘no va a resoldre cap dels problemes que diuen voler combatre’.
Asensio ha insistit que la hostaleria ‘no pot convertir-se en la víctima de les estratègies polítiques dels sindicats’. Ha remarcat que un establiment que perd un dia de facturació ‘no pot recuperar-lo’ després.
‘Els problemes dels treballadors i de les xicotetes empreses necessiten solucions, no vagues polítiques. No es pot pretendre defendre l’ocupació castigant precisament a qui la crea i la manté’, ha conclòs el president de SOS Hostaleria.






