12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La vaga de les ITV s’estén a estacions de tota la Comunitat Valenciana amb un seguiment ‘majoritari’

La vaga de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), iniciades fa dues setmanes a Alacant, ha arribat aquest dimarts a les estacions de tota la Comunitat Valenciana, amb un “seguiment majoritari” i sense incidents, per a reclamar a l’administració l’homogeneïtzació salarial de la plantilla, segons han explicat a Europa Press des dels sindicats convocants.

L’autoritat laboral ha fixat uns serveis mínims del 40 per cent per a aquest atur de 24 hores, en el qual s’atenen principalment inspeccions de vehicles d’emergències, ambulàncies, policials, els que han de passar per segona inspecció i els que tenen la ITV caducada. CCOO PV i UGT PV han impugnat aquest percentatge de serveis obligatoris en considerar-ho “abusiu”.

La vaga, que va arrancar el dia 12 de febrer a la província d’Alacant i que aquest dimarts estava convocada per a la resta de la Comunitat, s’ha secundat en la pràctica totalitat de les estacions durant el torn de matí, segons han coincidit els sindicats.

D’acord a la Conselleria d’Indústria, de la qual depèn l’empresa pública Sitval que gestiona les estacions, la jornada transcorre sense incidents i ha tingut seguiment en deu de les onze estacions d’Alacant, en dues de les tres que hi ha a Castelló i en el 45% de les de València.

Els sindicats denuncien l’incompliment de l’acord d’homogeneïtzació que han signat ja en dues ocasions, primer amb el Botànic i després amb l’actual Consell, per a equiparar els sous de tots els treballadors de les estacions després de la reversió pública, ja que abans estaven subjectes a vuit convenis diferents. El personal d’Alacant percep un 40% menys de salari que els seus homòlegs d’altres estacions.

El responsable del sector de l’Administració Autonòmica FSC CCOO PV, Pepe Cloquell, ha explicat que s’esperava percebre el complement d’homogeneïtzació salarial acordat en la nòmina de gener, amb caràcter retroactiu des de juny, però ha arribat ja la mensualitat de febrer i encara no s’ha embutxacat.

Per això, ha assenyalat que seguiran les mobilitzacions amb vagues de 24 hores el 12 i 28 de març. “El nostre desig és que això se solucione abans i no hàgem d’arribar a fer-les efectives“, però no hi ha noves reunions previstes amb l’administració.

El responsable de CCOO ha assenyalat que aquestes accions d’emmarquen en la negociació d’un conveni col·lectiu únic en l’empresa, per la qual cosa “tot el personal se sent afectat“.

En el mateix sentit s’ha pronunciat la secretària d’Acció Sindical i Igualtat d’UGT FICA PV, Rosa Benítez, que afig que entre la plantilla no afectada pel complement hi ha “indignació” per l’incompliment de l’administració, per si “en qualsevol acord en el futur es van a trobar en la mateixa situació”. D’ací el seguiment entre els companys per a reclamar l’equiparació dels treballadors d’Alacant.

Rosa Benítez ha subratllat que l’acord d’equiparació salarial obeeix al “dret bàsic que a igual treball, igual salari”, i ha defensat la seua validesa. “L’Advocacia de la Generalitat diu que, si s’esmenen requeriments, és vàlid”, ha remarcat, abans de criticar que Hisenda i Servei Públic estiguen requerint més informació sobre els convenis, “que són públics i publicats”, i els salaris del 2022.

Aquesta demora, ha assenyalat, deixa a la plantilla en “absoluta desprotecció”.

Estan jugant amb mil persones treballadores pendents d’això i quasi 400 famílies a Alacant” i és a més “una falta de respecte primer a aquest informe de l’Advocacia i després a la legislació bàsica administrativa“, ha asseverat.

Des d’Intersindical Valenciana han reclamat una “negociació urgent d’un conveni únic que equipare les condicions de tot el personal de Sitval“. Aquesta organització ha denunciat que “la Mesa de negociació es troba parada per voluntat política des de l’anterior legislatura”.

Aquest problema es veu agreujat amb la falta de personal en les estacions i la falta de substitucions, la qual cosa està perjudicant el servei pràcticament en la totalitat de les estacions. El personal no és moneda de canvi per a la consellera, vam portar esperant més de sis mesos amb promeses incomplertes i excuses de tot tipus que han portat a aquesta negociació a un punt mort”, ha lamentat.

Últimes notícies

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.