València l’autonomia amb més banderes blaves d’Espanya: 150

Platja de Llevant de Benidorm | Cedida

 

Enguany, la Comunitat Valenciana lluirà 150 banderes blaves -135 en platges i 15 en ports deportius- que onejaran a partir de juny, cosa que suposa quatre banderes més respecte l’any passat. La xifra és significativa, tenint en compte que, en el conjunt de l’estat, s’han perdut 24 banderes per a la temporada 2019. València, per tant, torna a liderar el rànquing autonòmic de banderes blaves.

 

A nivell mundial en l’hemisferi nord s’han concedit un total de 4.559 banderes blaves, 138 més que en 2018, en els 45 països participants. De les banderes blaves concedides, Espanya representa el 16% del total. Per tant, encara que només en una de cada cinc platges espanyoles onejarà este estiu la bandera blava, una de cada sis de les que onejarà en el món, ho farà a nivell estatal.

 

Llista de les platges amb bandera blava 2019

De nord a sud, i per comarques, la distribució de la qualitat marítima és la següent:

El Baix Maestrat

Vinaròs: Fortí i Fora Forat (2).

Benicarló: Morrongo i la Caracola (2).

Peníscola: Nord i Sud (2).

Alcalà de Xivert: el Carregador, la Romana, el Moro i Manyetes (4).

La Plana Alta

Torreblanca: Nord (1)

Orpesa: les Amplàries, Morro de Gos, la Conxa i les Platgetes de Bellver (4).

Benicàssim: Voramar, l’Almadrava, Torre de Sant Vicent, els Terrers i Heliòpolis (5).

Castelló: la Pineda, Gurugú i el Serradal (3).

La Plana Baixa

Borriana: l’Arenal i el Grau-Malva-rosa (2).

Moncofa: Pedra Roja, Mabó i l’Estanyol (3).

Xilxes: les Cases i el Cirerer (2).

Almenara: Casablanca (1).

Nules: Marins (1) [NOVA]

El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer: Racó del Mar (1).

Sagunt: Corint, l’Almardà i el Port  (3).

L’Horta

Puçol (1).

La Pobla de Farnals (1).

València: el Saler, la Garrofera, la Devesa, l’Arbre del Gos, Recatí-Perellonet, Cabanyal i Malva-rosa (7).

La Ribera

Cullera: el Dosser, el Far, los Olivos, Cap Blanc, Sant Antoni i Racó (6).

La Safor

Tavernes de la Valldigna: Platja de Tavernes i la Goleta (2).

Bellreguard (1).

Daimús (1).

Miramar (1).

Piles (1).

Xeraco (1).

Gandia: Nord (1).

Oliva: Terranova-Burguera, l’Aigua Morta, Pau-Pi i Aigua Blanca (4).

La Marina Alta

Dénia: les Bovetes, les Marines, Molins, Punta Raset, Marineta Casiana i les Deveses (6).

Xàbia: la Grava, l’Arenal i la Granadella (3).

El Poble Nou de Benitatxell: la Cala Moraig (1).

Teulada-Moraira: el Portet, l’Ampolla i les Platgetes (3).

Benissa: la Cala Fustera i tres de

Calp: la Fossa, Cantal Roig i Arenal Bol (3).

La Marina Baixa

Altea: la Roda, l’Espigó [NOVA] i Cap Blanc (3).

l’Alfàs del Pi: el Racó de l’Albir (1).

Benidorm: Llevant, Mal Pas i Ponent (3).

Finestrat: la Cala (1).

La Vila Joiosa: Varadero, Ciutat, la Caleta, Bon Nou i Paradís (5).

L’Alacantí

El Campello: Carrer de la Mar i Mutxavista (2).

Alacant: Sant Joan, l’Albufereta, el Postiguet, el Saladar i Tabarca (5).

El Baix Vinalopó

Elx: l’Altat, Arenales de Sol, la Marina, Carabassí i les Pesqueres-el Rebollo (5).

Santa Pola: Cales de l’Est, Varadero, Llevant, Tamarit i les Cales Santiago Bernabeu (5).

El Baix Segura

Guardamar del Segura: la Roqueta, Centre i el Moncaio (3).

Torrevieja: Cabo Cervera, el Cura, los Náufragos, Cala Piteras i los Locos (5).

Orihuela: Punta Prima, Cala Bosque (la Zenia), Cala Capitán-Cabo Roig, la Caleta-Cabo Roig, Aguamarina, Campoamor, Barranco Rubio, Cala Estaca, Cala Mosca, Cala Cerrada i Mil Palmeras (11).

El Pilar de la Horadada: Jesuitas, Conde, Rocamar i Puerto (4).

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.