València l’autonomia amb més banderes blaves d’Espanya: 150

Platja de Llevant de Benidorm | Cedida

 

Enguany, la Comunitat Valenciana lluirà 150 banderes blaves -135 en platges i 15 en ports deportius- que onejaran a partir de juny, cosa que suposa quatre banderes més respecte l’any passat. La xifra és significativa, tenint en compte que, en el conjunt de l’estat, s’han perdut 24 banderes per a la temporada 2019. València, per tant, torna a liderar el rànquing autonòmic de banderes blaves.

 

A nivell mundial en l’hemisferi nord s’han concedit un total de 4.559 banderes blaves, 138 més que en 2018, en els 45 països participants. De les banderes blaves concedides, Espanya representa el 16% del total. Per tant, encara que només en una de cada cinc platges espanyoles onejarà este estiu la bandera blava, una de cada sis de les que onejarà en el món, ho farà a nivell estatal.

 

Llista de les platges amb bandera blava 2019

De nord a sud, i per comarques, la distribució de la qualitat marítima és la següent:

El Baix Maestrat

Vinaròs: Fortí i Fora Forat (2).

Benicarló: Morrongo i la Caracola (2).

Peníscola: Nord i Sud (2).

Alcalà de Xivert: el Carregador, la Romana, el Moro i Manyetes (4).

La Plana Alta

Torreblanca: Nord (1)

Orpesa: les Amplàries, Morro de Gos, la Conxa i les Platgetes de Bellver (4).

Benicàssim: Voramar, l’Almadrava, Torre de Sant Vicent, els Terrers i Heliòpolis (5).

Castelló: la Pineda, Gurugú i el Serradal (3).

La Plana Baixa

Borriana: l’Arenal i el Grau-Malva-rosa (2).

Moncofa: Pedra Roja, Mabó i l’Estanyol (3).

Xilxes: les Cases i el Cirerer (2).

Almenara: Casablanca (1).

Nules: Marins (1) [NOVA]

El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer: Racó del Mar (1).

Sagunt: Corint, l’Almardà i el Port  (3).

L’Horta

Puçol (1).

La Pobla de Farnals (1).

València: el Saler, la Garrofera, la Devesa, l’Arbre del Gos, Recatí-Perellonet, Cabanyal i Malva-rosa (7).

La Ribera

Cullera: el Dosser, el Far, los Olivos, Cap Blanc, Sant Antoni i Racó (6).

La Safor

Tavernes de la Valldigna: Platja de Tavernes i la Goleta (2).

Bellreguard (1).

Daimús (1).

Miramar (1).

Piles (1).

Xeraco (1).

Gandia: Nord (1).

Oliva: Terranova-Burguera, l’Aigua Morta, Pau-Pi i Aigua Blanca (4).

La Marina Alta

Dénia: les Bovetes, les Marines, Molins, Punta Raset, Marineta Casiana i les Deveses (6).

Xàbia: la Grava, l’Arenal i la Granadella (3).

El Poble Nou de Benitatxell: la Cala Moraig (1).

Teulada-Moraira: el Portet, l’Ampolla i les Platgetes (3).

Benissa: la Cala Fustera i tres de

Calp: la Fossa, Cantal Roig i Arenal Bol (3).

La Marina Baixa

Altea: la Roda, l’Espigó [NOVA] i Cap Blanc (3).

l’Alfàs del Pi: el Racó de l’Albir (1).

Benidorm: Llevant, Mal Pas i Ponent (3).

Finestrat: la Cala (1).

La Vila Joiosa: Varadero, Ciutat, la Caleta, Bon Nou i Paradís (5).

L’Alacantí

El Campello: Carrer de la Mar i Mutxavista (2).

Alacant: Sant Joan, l’Albufereta, el Postiguet, el Saladar i Tabarca (5).

El Baix Vinalopó

Elx: l’Altat, Arenales de Sol, la Marina, Carabassí i les Pesqueres-el Rebollo (5).

Santa Pola: Cales de l’Est, Varadero, Llevant, Tamarit i les Cales Santiago Bernabeu (5).

El Baix Segura

Guardamar del Segura: la Roqueta, Centre i el Moncaio (3).

Torrevieja: Cabo Cervera, el Cura, los Náufragos, Cala Piteras i los Locos (5).

Orihuela: Punta Prima, Cala Bosque (la Zenia), Cala Capitán-Cabo Roig, la Caleta-Cabo Roig, Aguamarina, Campoamor, Barranco Rubio, Cala Estaca, Cala Mosca, Cala Cerrada i Mil Palmeras (11).

El Pilar de la Horadada: Jesuitas, Conde, Rocamar i Puerto (4).

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.