11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

València l’autonomia amb més banderes blaves d’Espanya: 150

Platja de Llevant de Benidorm | Cedida

 

Enguany, la Comunitat Valenciana lluirà 150 banderes blaves -135 en platges i 15 en ports deportius- que onejaran a partir de juny, cosa que suposa quatre banderes més respecte l’any passat. La xifra és significativa, tenint en compte que, en el conjunt de l’estat, s’han perdut 24 banderes per a la temporada 2019. València, per tant, torna a liderar el rànquing autonòmic de banderes blaves.

 

A nivell mundial en l’hemisferi nord s’han concedit un total de 4.559 banderes blaves, 138 més que en 2018, en els 45 països participants. De les banderes blaves concedides, Espanya representa el 16% del total. Per tant, encara que només en una de cada cinc platges espanyoles onejarà este estiu la bandera blava, una de cada sis de les que onejarà en el món, ho farà a nivell estatal.

 

Llista de les platges amb bandera blava 2019

De nord a sud, i per comarques, la distribució de la qualitat marítima és la següent:

El Baix Maestrat

Vinaròs: Fortí i Fora Forat (2).

Benicarló: Morrongo i la Caracola (2).

Peníscola: Nord i Sud (2).

Alcalà de Xivert: el Carregador, la Romana, el Moro i Manyetes (4).

La Plana Alta

Torreblanca: Nord (1)

Orpesa: les Amplàries, Morro de Gos, la Conxa i les Platgetes de Bellver (4).

Benicàssim: Voramar, l’Almadrava, Torre de Sant Vicent, els Terrers i Heliòpolis (5).

Castelló: la Pineda, Gurugú i el Serradal (3).

La Plana Baixa

Borriana: l’Arenal i el Grau-Malva-rosa (2).

Moncofa: Pedra Roja, Mabó i l’Estanyol (3).

Xilxes: les Cases i el Cirerer (2).

Almenara: Casablanca (1).

Nules: Marins (1) [NOVA]

El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer: Racó del Mar (1).

Sagunt: Corint, l’Almardà i el Port  (3).

L’Horta

Puçol (1).

La Pobla de Farnals (1).

València: el Saler, la Garrofera, la Devesa, l’Arbre del Gos, Recatí-Perellonet, Cabanyal i Malva-rosa (7).

La Ribera

Cullera: el Dosser, el Far, los Olivos, Cap Blanc, Sant Antoni i Racó (6).

La Safor

Tavernes de la Valldigna: Platja de Tavernes i la Goleta (2).

Bellreguard (1).

Daimús (1).

Miramar (1).

Piles (1).

Xeraco (1).

Gandia: Nord (1).

Oliva: Terranova-Burguera, l’Aigua Morta, Pau-Pi i Aigua Blanca (4).

La Marina Alta

Dénia: les Bovetes, les Marines, Molins, Punta Raset, Marineta Casiana i les Deveses (6).

Xàbia: la Grava, l’Arenal i la Granadella (3).

El Poble Nou de Benitatxell: la Cala Moraig (1).

Teulada-Moraira: el Portet, l’Ampolla i les Platgetes (3).

Benissa: la Cala Fustera i tres de

Calp: la Fossa, Cantal Roig i Arenal Bol (3).

La Marina Baixa

Altea: la Roda, l’Espigó [NOVA] i Cap Blanc (3).

l’Alfàs del Pi: el Racó de l’Albir (1).

Benidorm: Llevant, Mal Pas i Ponent (3).

Finestrat: la Cala (1).

La Vila Joiosa: Varadero, Ciutat, la Caleta, Bon Nou i Paradís (5).

L’Alacantí

El Campello: Carrer de la Mar i Mutxavista (2).

Alacant: Sant Joan, l’Albufereta, el Postiguet, el Saladar i Tabarca (5).

El Baix Vinalopó

Elx: l’Altat, Arenales de Sol, la Marina, Carabassí i les Pesqueres-el Rebollo (5).

Santa Pola: Cales de l’Est, Varadero, Llevant, Tamarit i les Cales Santiago Bernabeu (5).

El Baix Segura

Guardamar del Segura: la Roqueta, Centre i el Moncaio (3).

Torrevieja: Cabo Cervera, el Cura, los Náufragos, Cala Piteras i los Locos (5).

Orihuela: Punta Prima, Cala Bosque (la Zenia), Cala Capitán-Cabo Roig, la Caleta-Cabo Roig, Aguamarina, Campoamor, Barranco Rubio, Cala Estaca, Cala Mosca, Cala Cerrada i Mil Palmeras (11).

El Pilar de la Horadada: Jesuitas, Conde, Rocamar i Puerto (4).

Últimes notícies

Els presidents autonòmics del PP firmen la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic

El PP ha firmat a Saragossa la Declaració de Saragossa amb la seua proposta de finançament autonòmic i ha escenificat unitat amb Feijóo. La formació ha rebutjat el pla del Govern, ha avisat que el derogarà si s'aprova i Feijóo donarà detalls del document en la seua intervenció.

Un ciclista ha sigut rescatat després d’una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau de Tibi

Un ciclista de 52 anys ha sigut reanimat i evacuat en helicòpter després de patir una parada cardiorespiratòria en la senda de Xirau, a Tibi. L'operació s'ha completat en poc més d'una hora.

Rescaten de matinada a un home en un penya-segat de Peníscola i l’evacuen a Reus

Un helicòpter de Salvament Marítim ha rescatat de matinada a un home amb contusions i hipotèrmia en un penya-segat de Peníscola. Va ser traslladat a Reus i des d'allí en ambulància a un hospital.

Emergències ha establit per a este dilluns l’alerta taronja per nevades a l’interior nord de Castelló

Emergències ha establit l'alerta taronja per nevades a l'interior nord de Castelló per a este dilluns, amb fins a 20 cm per damunt de 1.200-1.300 metres des de les 18.00. També hi haurà avisos grocs per pluges en el litoral nord de Castelló i per mala mar en la costa nord d'Alacant.

Foyth després del 0-2 davant el Betis: ‘Esta derrota no ha de canviar res’

El defensa del Vila-real va assumir la mala actuació en el 0-2 davant el Betis, va demanar autocrítica i equilibri i va posar el focus a reaccionar davant Ajax i Reial Madrid.

Ferrero reapareix en xarxes, agraïx el suport i no descarta tornar al circuit

Juan Carlos Ferrero va reaparéixer en Instagram el dia del debut de Carlos Alcaraz a Austràlia. Va agrair el suport i va deixar oberta la porta a un retorn.

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.