Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada en la seua història després de golejar este dimecres el Barça (84-108) en el quart partit de la final, jugat al Palau Blaugrana, en una nova exhibició ofensiva que ha coronat la millor temporada del club.

L’alero Kameron Taylor, amb 21 punts, i el base Jean Montero, amb 23 punts, 18 d’ells en la segona part i quatre triples en un tercer quart demolidor, han liderat una actuació coral del conjunt taronja. L’equip ha obert un avantatge clau en el segon quart amb un parcial de 0-12 i, des d’eixe moment, ha manat en el marcador fins a la botzina final.

Sota la direcció de Pedro Martínez, artífex també del primer títol de Lliga del club en 2017, el Valencia Basket ha completat un curs de somni. L’equip ja havia alçat la Supercopa Endesa i havia arribat fins a les semifinals de l’Eurolliga, i ara tanca la temporada amb una Lliga que confirma que disposa de ‘els mimbres per a ser campió’, com ha deixat entreveure el rendiment col·lectiu durant tot l’any.

En clau blaugrana, l’esprint final de curs no ha sigut suficient per a rescatar una temporada que ja és la tercera consecutiva sense títols i que anticipa una profunda renovació. Hernangómez, Laprovittola, Satoransky, Norris, Fall i Cale acaben contracte i no continuaran, igual que Vesely, que es retira, i el tècnic Xavi Pascual, que també ha anunciat que deixa el càrrec.

L’anotador més destacat del Barça ha sigut Punter, amb 26 punts, acompanyat per Shengelia, amb 15. Tots dos han tirat del carro en atac, però s’han vist clarament superats al llarg de la sèrie i no han pogut capgirar un 2-1 advers en la final. La història avisava: només el Real Madrid, en la temporada 2004-2005, havia remuntat un 2-1 en una final de la Lliga Endesa amb el factor pista en contra.

Domini taronja des del segon quart

Després de dos partits molt discrets, Punter ha eixit encés en el primer quart, en què ha sumat 12 punts. Junt amb Shengelia, que n’ha aportat 7 en eixe mateix tram, ha liderat un Barça eficaç en atac però incapaç de contindre arrere el torrent ofensiu del Valencia Basket, molt coral, encertat en el tir i fluid en el joc.

La producció anotadora del primer assalt, que ha acabat amb 22-26 per al conjunt valencià, ha donat pas a un segon quart més travat (30-31 en el minut 15). En este escenari de bàsquet de trinxeres, l’equip de Pedro Martínez s’ha fet fort en el rebot i ha pujat la intensitat defensiva per a, a la carrera, clavar un parcial de 0-12, empentat per Cárdenas i Taylor.

El Barça ha entrat en barrena. Ha fallat tirs ben construïts, ha estat quasi quatre minuts sense anotar i només ha sumat cinc punts en els últims sis minuts de la primera mitat. El 35-47 al descans reflectia el colp psicològic. I el 0-7 amb què s’ha représ el partit, amb un triple de Montero i una entrada còmoda de Taylor, ja deixava entreveure un desenllaç molt negatiu per als locals.

La situació encara ha empitjorat per al Barça quan Montero, discret fins a l’intermedi, ha encadenat dos triples més davant del seu defensor. L’afició visitant, nombrosa i sorollosa, ha respost amb càntics de ‘MVP’ per al base dominicà mentre el marcador s’enfilava fins al 44-62 en el minut 24.

El Barça ha reaccionat a batzegades amb la garra de Shengelia i Vesely i diversos triples de Punter. Però, una vegada més, la incapacitat per a frenar l’atac del Valencia Basket, sumada als errors en els tirs lliures, ha pesat massa per al conjunt català, que ha encaixat tres triples seguits amb sabor de sentència al tancament del tercer quart (64-82).

Últim quart de festa i acomiadaments

Lluny de relaxar-se, el ja virtual campió ha xafat l’accelerador i ha ampliat la diferència més enllà dels vint punts (67-88 en el minut 33). El Barça ha començat a assumir el seu destí, igual que uns aficionats que han anat abandonant les graderies del Palau Blaugrana, alguns amb gestos de desaprovació cap a la llotja.

Amb el partit totalment trencat i el Valencia Basket gaudint sobre el parquet, ha arribat el moment de les despedides blaugrana. El públic ha dedicat ovacions clamoroses a Laprovittola, Vesely i Satoransky, conscients que vivien els seus últims minuts amb la samarreta del Barça.

Per moments, el Palau Blaugrana ha recordat La Fonteta o el Roig Arena. Part de la grada ha acabat entonant el ‘campeones campeones’ amb el resultat ja inapel·lable d’este quart partit de la final: 84-108 i segona Lliga Endesa que va al palmarés del Valencia Basket.

FITXA TÈCNICA

Barça 84 – 108 Valencia Basket
Gols: no aplicable en bàsquet. Anotació per quarts: 23-26, 12-21, 29-35, 20-26.
Àrbitres: Antonio Conde, Martín Caballero i Alfonso Olivares. No hi hagué eliminats. Assenyalaren falta tècnica al local Vesely en el minut 8.

Estadi: Palau Blaugrana, Barcelona. Quart partit de la final de la Lliga Endesa, amb 7.411 espectadors.
Alineacions:
84. Barça (23+12+29+20): Satoransky (3), Punter (26), Clyburn (6), Shengelia (15), Vesely (12) -equip inicial-, Cale (-), Laprovittola (10), Parra (10), Hernangómez (-) i Brizuela (2).
108. Valencia Basket (26+21+35+26): Montero (23), Badio (6), Taylor (21), Key (12), Sako (5) -equip inicial-, De Larrea (4), Costello (3), Pradilla (6), Cárdenas (7), Moore (19) i Reuvers (2).

Últimes notícies

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.

Arcadi Espanya reafirma la confiança en la Justícia tot i veure decisions poc comprensibles

El ministre d’Hisenda, Arcadi Espanya, defensa la seua confiança plena en la Justícia i en les forces de seguretat, però considera difícil d’entendre decisions com la retirada del passaport a Begoña Gómez i alerta del qüestionament del procés electoral.

Quasi 39.500 persones han passat per les Unitats de Conductes Addictives en 2025

Les 39 Unitats de Conductes Addictives de Sanitat han atés 39.418 persones i han fet 454.018 consultes en 2025. L’alcohol concentra el 38 % dels tractaments, seguit de la cocaïna i el cànnabis.

Temporada històrica del València Basket: quatre títols i nova vida al Roig Arena

El València Basket ha tancat una temporada irrepetible amb quatre títols entre els equips masculí i femení i un trasllat multitudinari al nou Roig Arena, que ha disparat la massa social del club.