València ja és oficialment una de les huit candidates a capital verda europea 2024

La Comissió Europea ha notificat a l’Ajuntament que València ja és oficialment candidata a ser capital verda de l’any 2024, una candidatura que es va aprovar en el Ple municipal del passat mes de febrer amb el vot de tots els grups municipals llevat de Vox.

Ara, la Unió Europea ha comprovat que València compleix amb els requisits fixats i oficialitza la seua candidatura, juntament amb la d’altres set ciutats del continent. El pròxim mes de juliol coneixerem les ciutats finalistes i en octubre es coneixerà la capital guanyadora. L’alcalde, Joan Ribó, ha assegurat que “l’acceptació indica que estem en el bon camí”.

L’alcalde ha anunciat que “tenim la satisfacció de comunicar que València és una de les huit ciutats a les quals se’ls ha acceptat la candidatura per a ser capital verda europea en el 2024”. Per a Ribó, “este és un pas molt important i esperem que els dos passos següents que ens falten siguen també en la mateixa direcció”.

Per la seua banda, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, considera que “encara queda molt de camí per recórrer per tal d’aconseguir la nominació, evidentment, però era un primer pas importantíssim i no era un pas automàtic. Des de la Comissió s’ha comprovat que la ciutat compleix amb els requisits per ser capital verda europea”.

Campillo ha explicat que “tenim moltes esperances de passar el tall tècnic i, ja en octubre, poder defensar la candidatura davant del jurat en la ciutat de Grenoble, que és la capital verda europea actual”. Per al vicealcalde, “en Grenoble podrem defensar tota la potència de la ciutat de València, totes les polítiques que hem fet en els últims anys. És una gran oportunitat per a València, per a l’Europa del sud, l’Europa mediterrània, poder tindre la capitalitat verda europea en 2024”.

El premi a la capital verda europea (European Green Capital Award) és un guardó amb el qual la Comissió Europea reconeix i premia els esforços de les ciutats del continent per a millorar el medi ambient i la qualitat de vida. El pròxim mes de juliol es coneixeran les ciutats finalistes. Si València passara el tall, l’Ajuntament defensaria la candidatura de la ciutat el pròxim 27 d’octubre a la ciutat francesa de Grenoble. Eixe mateix dia es coneixeria la capital guanyadora.

A més de València, la Comissió Europea ha acceptat la candidatura de MúrciaCagliari (Itàlia), Prato (Itàlia), Florència (Itàlia), Cracòvia (Polònia), Sofia (Bulgària) i Kosice (Eslovàquia).

Últimes notícies

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.