9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

‘Valencians al món’ visita Bolonya, la ciutat universitària dels Erasmus

Hui a les 22.00 hores, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatja a Bolonya, la ciutat docta d’Europa. Ací es troba una de les més universitats més antigues i conegudes d’Itàlia, l’Alma Mater Studiorum Università di Bologna, que amb les seues diverses facultats acull cada any milers d’estudiants estrangers.

De la mà dels valencians i valencianes, visitaran Bolonya, la capital de la regió septentrional de l’Emília-Romanya. Ací és on es troben algunes de les millors gastronomies, arquitectures a més de simpàtics italians.

La ciutat romana és a penes coneguda pels turistes, que acudeixen en massa a altres llocs d’Itàlia, la qual cosa permet viure una experiència local autèntica.

Antonio Serrano de Bunyol

Primer, estaran amb Antonio Serrano, natural de Bunyol. Antonio viu a Bolonya des de fa huit anys. Amb ell, descobriran la casa de Lamborghini, on tindran el plaer de fer una volta amb un Lamborghini Huracan STO de la marca d’automoció italiana, i, a més a més, visitarn el centre de la ciutat de Bolonya: el canal de Sant Rem i la basílica de Sant Lluc.

Acabaran un dia fantàstic en casa d’Antonio donant-li una sorpresa de part de Jesús Vázquez, jugador del València CF.

Salva Torregrosa de Benetússer

Més tard, coneixeran Salva Torregrosa, de Benetússer (Horta Sud). Salva viu a la regió de l’Emília des de fa deu anys i allí es reuniran amb ell i la família, que ens mostraran el centre de la ciutat i un mercat tradicional italià.

Els portaran a Caseificio Scalabrini, on es fa el parmigiano reggiano, el formatge més conegut de tot Itàlia. A la nit, soparan una exquisitat: una carbonara al parmigiano reggiano.

Teresa Arias de Montcada

Tornaran a Bolonya. La valenciana següent serà Teresa Arias. Teresa és de Montcada (Horta Nord) i està cursant el programa Erasmus a Bolonya, per això viu des de fa dos mesos a la ciutat. Visitaran la biblioteca de la universitat, la basílica de Sant Petroni i pujaran la Torre Asinelli, que ofereix unes vistes magnífiques de la ciutat.

María de Ontinynet

Després, s’unirà Maria. Ella és d’Ontinyent (Vall d’Albaida) i també és estudiant del programa Erasmus. Amb un quiz de preguntes sobre literatura italiana, ‘Valencians al món’ posarà a prova les dos amigues i continuaran visitant el centre de la ciutat.

La plaça Major, on està Neptú amb el trident que Maserati va agafar com a símbol de la marca. Finalment, viuran la nit de Halloween des de l’ambient festiu dels estudiants d’Erasmus.

Sol Aguilar de València

Sol Aguilar, de València capital, viu a Ravenna des de fa trenta-dos anys per amor. Amb ella, aniran a la tomba de Dante i farem i menjaran cappelletti, una pasta molt coneguda de la regió. I s’acomiadaran d’Itàlia en casa de Sol. Allí, coneixeran el marit i la filla, i els convidaran a un aperitiu italià deliciós.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.