6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

‘Valencians al món’ visita Bolonya, la ciutat universitària dels Erasmus

Hui a les 22.00 hores, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatja a Bolonya, la ciutat docta d’Europa. Ací es troba una de les més universitats més antigues i conegudes d’Itàlia, l’Alma Mater Studiorum Università di Bologna, que amb les seues diverses facultats acull cada any milers d’estudiants estrangers.

De la mà dels valencians i valencianes, visitaran Bolonya, la capital de la regió septentrional de l’Emília-Romanya. Ací és on es troben algunes de les millors gastronomies, arquitectures a més de simpàtics italians.

La ciutat romana és a penes coneguda pels turistes, que acudeixen en massa a altres llocs d’Itàlia, la qual cosa permet viure una experiència local autèntica.

Antonio Serrano de Bunyol

Primer, estaran amb Antonio Serrano, natural de Bunyol. Antonio viu a Bolonya des de fa huit anys. Amb ell, descobriran la casa de Lamborghini, on tindran el plaer de fer una volta amb un Lamborghini Huracan STO de la marca d’automoció italiana, i, a més a més, visitarn el centre de la ciutat de Bolonya: el canal de Sant Rem i la basílica de Sant Lluc.

Acabaran un dia fantàstic en casa d’Antonio donant-li una sorpresa de part de Jesús Vázquez, jugador del València CF.

Salva Torregrosa de Benetússer

Més tard, coneixeran Salva Torregrosa, de Benetússer (Horta Sud). Salva viu a la regió de l’Emília des de fa deu anys i allí es reuniran amb ell i la família, que ens mostraran el centre de la ciutat i un mercat tradicional italià.

Els portaran a Caseificio Scalabrini, on es fa el parmigiano reggiano, el formatge més conegut de tot Itàlia. A la nit, soparan una exquisitat: una carbonara al parmigiano reggiano.

Teresa Arias de Montcada

Tornaran a Bolonya. La valenciana següent serà Teresa Arias. Teresa és de Montcada (Horta Nord) i està cursant el programa Erasmus a Bolonya, per això viu des de fa dos mesos a la ciutat. Visitaran la biblioteca de la universitat, la basílica de Sant Petroni i pujaran la Torre Asinelli, que ofereix unes vistes magnífiques de la ciutat.

María de Ontinynet

Després, s’unirà Maria. Ella és d’Ontinyent (Vall d’Albaida) i també és estudiant del programa Erasmus. Amb un quiz de preguntes sobre literatura italiana, ‘Valencians al món’ posarà a prova les dos amigues i continuaran visitant el centre de la ciutat.

La plaça Major, on està Neptú amb el trident que Maserati va agafar com a símbol de la marca. Finalment, viuran la nit de Halloween des de l’ambient festiu dels estudiants d’Erasmus.

Sol Aguilar de València

Sol Aguilar, de València capital, viu a Ravenna des de fa trenta-dos anys per amor. Amb ella, aniran a la tomba de Dante i farem i menjaran cappelletti, una pasta molt coneguda de la regió. I s’acomiadaran d’Itàlia en casa de Sol. Allí, coneixeran el marit i la filla, i els convidaran a un aperitiu italià deliciós.

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.