‘Valencians al món’ visita Bolonya, la ciutat universitària dels Erasmus

Hui a les 22.00 hores, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatja a Bolonya, la ciutat docta d’Europa. Ací es troba una de les més universitats més antigues i conegudes d’Itàlia, l’Alma Mater Studiorum Università di Bologna, que amb les seues diverses facultats acull cada any milers d’estudiants estrangers.

De la mà dels valencians i valencianes, visitaran Bolonya, la capital de la regió septentrional de l’Emília-Romanya. Ací és on es troben algunes de les millors gastronomies, arquitectures a més de simpàtics italians.

La ciutat romana és a penes coneguda pels turistes, que acudeixen en massa a altres llocs d’Itàlia, la qual cosa permet viure una experiència local autèntica.

Antonio Serrano de Bunyol

Primer, estaran amb Antonio Serrano, natural de Bunyol. Antonio viu a Bolonya des de fa huit anys. Amb ell, descobriran la casa de Lamborghini, on tindran el plaer de fer una volta amb un Lamborghini Huracan STO de la marca d’automoció italiana, i, a més a més, visitarn el centre de la ciutat de Bolonya: el canal de Sant Rem i la basílica de Sant Lluc.

Acabaran un dia fantàstic en casa d’Antonio donant-li una sorpresa de part de Jesús Vázquez, jugador del València CF.

Salva Torregrosa de Benetússer

Més tard, coneixeran Salva Torregrosa, de Benetússer (Horta Sud). Salva viu a la regió de l’Emília des de fa deu anys i allí es reuniran amb ell i la família, que ens mostraran el centre de la ciutat i un mercat tradicional italià.

Els portaran a Caseificio Scalabrini, on es fa el parmigiano reggiano, el formatge més conegut de tot Itàlia. A la nit, soparan una exquisitat: una carbonara al parmigiano reggiano.

Teresa Arias de Montcada

Tornaran a Bolonya. La valenciana següent serà Teresa Arias. Teresa és de Montcada (Horta Nord) i està cursant el programa Erasmus a Bolonya, per això viu des de fa dos mesos a la ciutat. Visitaran la biblioteca de la universitat, la basílica de Sant Petroni i pujaran la Torre Asinelli, que ofereix unes vistes magnífiques de la ciutat.

María de Ontinynet

Després, s’unirà Maria. Ella és d’Ontinyent (Vall d’Albaida) i també és estudiant del programa Erasmus. Amb un quiz de preguntes sobre literatura italiana, ‘Valencians al món’ posarà a prova les dos amigues i continuaran visitant el centre de la ciutat.

La plaça Major, on està Neptú amb el trident que Maserati va agafar com a símbol de la marca. Finalment, viuran la nit de Halloween des de l’ambient festiu dels estudiants d’Erasmus.

Sol Aguilar de València

Sol Aguilar, de València capital, viu a Ravenna des de fa trenta-dos anys per amor. Amb ella, aniran a la tomba de Dante i farem i menjaran cappelletti, una pasta molt coneguda de la regió. I s’acomiadaran d’Itàlia en casa de Sol. Allí, coneixeran el marit i la filla, i els convidaran a un aperitiu italià deliciós.

Últimes notícies

Un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal rep amb èxit teràpia gènica a La Fe

L’Hospital La Fe de València ha tractat amb èxit amb teràpia gènica un bebé de 19 dies amb atròfia muscular espinal, detectada gràcies a la prova del taló dins del nou programa de cribatge neonatal de la Comunitat Valenciana.

La Unió alerta que 140 pobles es queden sense ajudes per a camins rurals

Només 50 municipis de la Comunitat Valenciana reben ajudes de la Conselleria d'Agricultura per a camins rurals, mentre 140 queden fora per falta de pressupost, segons ha denunciat La Unió.

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.

L’ocupació turística puja un 4,3 % fins a juny i suma 268.949 afiliats a la Comunitat

L’afiliació a la Seguretat Social en activitats turístiques ha crescut un 4,3 % a la Comunitat Valenciana fins a juny, amb 268.949 assalariats, en un context d’augment generalitzat de l’ocupació turística a Espanya.

Avis groc per fortes tempestes al nord de Castelló i calor extrema a València i Alacant

Aemet ha activat per a divendres i dissabte l’avís groc per tempestes intenses a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 38 graus a punts de València i Alacant.

Troben una patera buida entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall a Benidorm

La Policia Local de Benidorm ha localitzat a primera hora del matí una patera a la deriva entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall, sense rastre dels ocupants. Els agents han inspeccionat la zona i no descarten que apareguen altres embarcacions en les pròximes hores.

Educació injecta 8 milions més en obres a 10 col·legis i instituts de la Comunitat

La Conselleria d'Educació ha augmentat en quasi 8 milions el pressupost per a obres en huit col·legis i dos instituts de la Comunitat Valenciana, fins a una inversió global pròxima als 50 milions. València concentra la major part de les actuacions, amb centres a Estivella, Almoines, Puçol, Sagunt, Canals i Bellreguard.

Creix el front veïnal i municipal contra el macroabocador de Zarra

Representants veïnals i ajuntaments del Valle de Ayora-Cofrentes han traslladat al Consell el seu rebuig al macroabocador de Zarra, mentre s’amplia l’oposició social i política al projecte.
FILMOTECA D'ESTIU