17 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

‘Valencians al món’ viatja a Chicago, la ciutat dels gratacels

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a la tercera ciutat més gran dels Estats Units d’Amèrica: Chicago, tot i patir un incendi l’any 1871, va aconseguir ressorgir de les cendres i construir els pri-mers gratacels del món.

Pepe Carrillo d’Alzira

Pepe Carrillo d’Alzira / ‘Valencians al món’ / À Punt

Pepe Carrillo és d’Alzira i fa huit anys i mig que viu a Chicago, on exerceix la seua professió, l’arquitectura. Quedaran amb ell a DuSable Bridge. Seguidament, caminaran pel Chicago Riverwalk, on visitaran el centre d’arquitectura de la ciutat.

Després, faran una parada per a tastar les roses de formatge i caramel típiques de la ciutat i, més tard, visitaran The Chicago Tribune i el Lincoln Park. Finalment, acabaran a North Avenue Beach.

Rubén Cabanilles de Gandia

Rubén Cabanilles de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

Rubén Cabanilles, de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Es trobaran amb ell a la ciutat de Crystal Lake, on els ensenyarà el col·legi on treballa. Més tard, passejaran pel llac Michigan i visitaran la famosa Torre Willis, el segon edifici més alt dels Estats Units. Per últim, menjaran una pizza a l’estil de Chicago.

David Moncho de Gandia

David Moncho de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

David Moncho també és de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Amb ell, passejaran per Navy Pier, on pujaran a la nòria. A continuació, visitaran el museu Color Factory Chicago i aniran a un local on practicaran el tir amb destral. Rubén, l’anterior valencià entrevistat, i David viuen junts, i es reuniran a la seua casa per a tastar una autèntica hamburguesa nord-americana.

Raúl Hernández d’Alacant

Raúl Hernández d’Alacant /’Valencians al món’ / À Punt

Raúl Hernández, d’Alacant, fa deu mesos que viu a Chicago i treballa en una multinacional que ofereix serveis de tecnologia mèdica. Amb ell, visitaran el Millenium Park, Crown Fountain i el Chicago Cultural Center. Menjaran un hot-dog típic de Chicago i acabaran a la seua casa, on coneixeran la seua dona.

Inés Pulido és de València

Inés Pulido és de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Inés Pulido és de València i fa tres anys que viu a Chicago. Inés és biòloga i investiga el càncer de pulmó. Es trobaran amb ella a l’Illinois Medical District, un dels centres hospitalaris i d’investigació més grans dels Estats Units. Allà, Inés els ensenyarà el seu laboratori. Després, caminaran per uns carrers plens d’art urbà. I, quan arribe la nit, menjaran una paella a casa seua i visitaran el House of Blues, on gaudiran d’un concert de música rock.

Chicago

Chicago, una ciutat amb una història musical rica i diversa A Chicago, s’hi respira música i és que és ben complicat superar la seua extensa història musical. El blues, gènere que va marcar un abans i un després en l’àmbit de la música, té les seues arrels en aquesta ciutat.

A més a més, Chicago és coneguda per la seua contribució al jazz, ja que és el bressol d’alguns dels músics més influents del gènere. I això no ho és tot.

Aquesta ciutat, també, ha sigut un important centre per a la música electrònica: el gènere house es va originar ací durant la dècada dels 80 i es va popularitzar gràcies a molts dels DJ locals. Hui en dia, la música electrònica continua sent una part important de l’escena musical de Chicago.

No obstant això, els temps canvien i els últims anys, hi ha eixit la música hip-hop. És evident que la música és una part integral de la cultura de Chicago i reflecteix tota la diversitat i la creativitat que la ciutat té per a oferir. No hi ha cap dubte que Chicago és una ciutat idònia per a viure a bon ritme.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.