‘Valencians al món’ viatja a Chicago, la ciutat dels gratacels

Ejemplo de shortcode con estilo
El programa creua aquesta setmana l’oceà Atlàntic per a ensenyar-nos la ciutat nord-americana, coneguda per estar situada en una ubicació estratègica i tindre una arquitectura impressionant, una història rica i en-riquidora i una escena cultural variada

Hui, a les 22:00 h, en À Punt, ‘Valencians al món’ viatjarà, amb el reporter Lluís Liñana, a la tercera ciutat més gran dels Estats Units d’Amèrica: Chicago, tot i patir un incendi l’any 1871, va aconseguir ressorgir de les cendres i construir els pri-mers gratacels del món.

Pepe Carrillo d’Alzira

Pepe Carrillo d’Alzira / ‘Valencians al món’ / À Punt

Pepe Carrillo és d’Alzira i fa huit anys i mig que viu a Chicago, on exerceix la seua professió, l’arquitectura. Quedaran amb ell a DuSable Bridge. Seguidament, caminaran pel Chicago Riverwalk, on visitaran el centre d’arquitectura de la ciutat.

Després, faran una parada per a tastar les roses de formatge i caramel típiques de la ciutat i, més tard, visitaran The Chicago Tribune i el Lincoln Park. Finalment, acabaran a North Avenue Beach.

Rubén Cabanilles de Gandia

Rubén Cabanilles de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

Rubén Cabanilles, de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Es trobaran amb ell a la ciutat de Crystal Lake, on els ensenyarà el col·legi on treballa. Més tard, passejaran pel llac Michigan i visitaran la famosa Torre Willis, el segon edifici més alt dels Estats Units. Per últim, menjaran una pizza a l’estil de Chicago.

David Moncho de Gandia

David Moncho de Gandia / ‘Valencians al món’ / À Punt

David Moncho també és de Gandia, fa dos anys que viu a Chicago i és mestre. Amb ell, passejaran per Navy Pier, on pujaran a la nòria. A continuació, visitaran el museu Color Factory Chicago i aniran a un local on practicaran el tir amb destral. Rubén, l’anterior valencià entrevistat, i David viuen junts, i es reuniran a la seua casa per a tastar una autèntica hamburguesa nord-americana.

Raúl Hernández d’Alacant

Raúl Hernández d’Alacant /’Valencians al món’ / À Punt

Raúl Hernández, d’Alacant, fa deu mesos que viu a Chicago i treballa en una multinacional que ofereix serveis de tecnologia mèdica. Amb ell, visitaran el Millenium Park, Crown Fountain i el Chicago Cultural Center. Menjaran un hot-dog típic de Chicago i acabaran a la seua casa, on coneixeran la seua dona.

Inés Pulido és de València

Inés Pulido és de València / ‘Valencians al món’ / À Punt

Inés Pulido és de València i fa tres anys que viu a Chicago. Inés és biòloga i investiga el càncer de pulmó. Es trobaran amb ella a l’Illinois Medical District, un dels centres hospitalaris i d’investigació més grans dels Estats Units. Allà, Inés els ensenyarà el seu laboratori. Després, caminaran per uns carrers plens d’art urbà. I, quan arribe la nit, menjaran una paella a casa seua i visitaran el House of Blues, on gaudiran d’un concert de música rock.

Chicago

Chicago, una ciutat amb una història musical rica i diversa A Chicago, s’hi respira música i és que és ben complicat superar la seua extensa història musical. El blues, gènere que va marcar un abans i un després en l’àmbit de la música, té les seues arrels en aquesta ciutat.

A més a més, Chicago és coneguda per la seua contribució al jazz, ja que és el bressol d’alguns dels músics més influents del gènere. I això no ho és tot.

Aquesta ciutat, també, ha sigut un important centre per a la música electrònica: el gènere house es va originar ací durant la dècada dels 80 i es va popularitzar gràcies a molts dels DJ locals. Hui en dia, la música electrònica continua sent una part important de l’escena musical de Chicago.

No obstant això, els temps canvien i els últims anys, hi ha eixit la música hip-hop. És evident que la música és una part integral de la cultura de Chicago i reflecteix tota la diversitat i la creativitat que la ciutat té per a oferir. No hi ha cap dubte que Chicago és una ciutat idònia per a viure a bon ritme.

Últimes notícies

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.

Cuerpo condemna els disturbis de Barcelona i anuncia responsabilitats

Carlos Cuerpo ha condemnat la violència registrada a Barcelona i ha assegurat que s’investigaran les responsabilitats, també si hi ha menors implicats.

Mor un treballador en caure cinc metres al centre turístic d’Alacant

Un operari de 54 anys ha mort després de caure des d’uns cinc metres al Centre de Desenvolupament Turístic d’Alacant. La Policia Judicial investiga el succés.

El Valencia Basket afronta el repte defensiu del Fenerbahce a l’Eurolliga

Xavi Albert ha destacat la defensa del Fenerbahce abans del partit de dimarts, corresponent a la huitena jornada de l’Eurolliga. Neal Sako ha demanat jugar amb velocitat i executar bé el pla.

Empreses de la Safor demanen que les ajudes per la dana Adam arriben prompte

Els negocis afectats per la dana Adam demanen agilitat en les peritacions i el pagament d’ajudes i indemnitzacions. El càmping Oliva Kiko Park recupera l’activitat.

Restaurants i hotels eviten 200 milions de botelles de plàstic

Tuawa ha reconegut en Gastrónoma els professionals que han contribuït a reduir el consum de botelles d’un litre. L’objectiu equival a 200 milions d’envasos.

Alicant frena la instal·lació il·legal d’una casa prefabricada

La Policia Local d’Alacant ha aturat la instal·lació d’una edificació prefabricada en un terreny rural protegit de la Cañada del Fenollar.

Les comissions de la dana queden interrompudes amb el final de la legislatura

El final de la legislatura ha interromput les comissions parlamentàries sobre la dana de 2024, que va causar 233 morts. Les víctimes hi han pogut explicar la seua experiència.