‘Valencians al món’ torna i viatja a la Roma dels Borja

Hui a les 22:00 h, en À Punt, a Valencians al món descobriran els secrets de la família Borja en una de les ciutats amb més història i cultura del món, Roma.

En aquest programa, la reportera Cristina Orts mostrarà la influència que ha tingut en la cultura romana aquesta família de Xàtiva.

Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer d’Alzira

Àlex Balaguer d’Alzira / Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer, d’Alzira, és arqueòloga i fa sis anys que viu a Roma. Es dedica a fer visites guiades amb la seua agència de tours. Es citaran amb ella a les portes del Colosseu i visitaran llocs tan importants com l’església de San Nicola in Carcere, l’església dels Quatre Sants Coronats, els Fòrums Imperials, el Fòrum Romà, el barri del Trastevere i l’antic barri jueu i soparan al restau-rant Ivo, on ells mateixos cuinaran l’autèntica pizza romana.

Blanca Asturiano de València

Blanca Asturiano de València / Valencianas al món / À Punt

Blanca Asturiano, de València, és música i cantant. Fa deu anys que viu a Roma i amb ella visitaran el mercat que hi ha a Campo dei Fiori, el carrer Vicolo del Gallo, la Piazza di Sant’Eustachio i la Piazza della Rotonda, on està situat el Panteó d’Agripa.

Soparan al restaurant Il Ferro e il Fuoco, on menjaran un menú inspirat en l’època renaixentista. Aniran, també, a la Fontana di Trevi i a la plaça d’Espanya i, finalment, entraran a l’església Trinità dei Monti per a veure Blanca cantar amb el seu cor.

Els Mazoni de l’Horta Nord

Els Manzoni són un grup de cinc estudiants Erasmus de l’Horta Nord i fa sis mesos que viuen a Roma. Amb ells faran un taller de tagliatelle i tiramisú. Finalment, els ensenyaran el pont de Sant’Angelo.

José Gascó d’Oliva

José Gascó, d’Oliva, és professor de religió al Col·legi dels Jesuïtes de Roma. Fa setze anys que viu a Roma i es trobaran amb ell a la plaça de Sant Pere del Vaticà. Ací veuran el Papa eixir al famós balcó i saludar els feligresos. Aniran també a la basílica de Santa Maria Maggiore i la Saleta dels Borja i, per últim, visitaran l’Església Nacional Espanyola de Santiago i Montserrat, lloc on descansen els cossos de Calitx III i Alexandre VI.

Marta Castells de València

Marta Castells de València / Valencianas al món / À Punt

Marta Castells, de València, fa set anys que viu a Roma. Els estudis van ser els culpables que acabara vivint a Itàlia. Amb ella es convertiran en gladiadors per un dia després d’un dur entrenament.

Després, visitaran la basílica de San Sisto Vecchio i el palau Farnese (actual ambaixada francesa), passeja-ran per Via Condotti, on es troben les tendes de marques de luxe, i s’acomiadaran a la famosa plaça Navona.

El que està clar és que els Borja van ser una família que va difondre la llengua i la cultura valenciana i a la ciutat de Roma és ben fàcil identificar-la.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.

CSIF porta a Fiscalia les suposades coaccions als seus delegats en la negociació d’Educació

El sindicat CSIF ha presentat un escrit a Fiscalia i a Delegacio del Govern perque investiguen els intents de coaccio i intimidacio que, segons denuncia, van patir els seus delegats en la mesa de negociacio d’Educacio per la vaga indefinida del professorat no universitari.

El Ministeri envia a Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni del Parc Central

El Ministeri de Transports ha remés a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat l’esborrany del conveni per al futur Parc Central, amb una inversió prevista de 347 milions d’euros, que ara analitzen els tècnics municipals.

Patricia, assassinada a Callosa de Segura, és la víctima 23 de violència masclista en 2026

Patricia, de 48 anys, ha sigut assassinada presumptament per la seua parella a Callosa de Segura i es convertix en la víctima número 23 de violència masclista en 2026 i la 1.364 des de 2003. Igualtat confirma el cas, trasllada el seu suport a l'entorn de la víctima i recorda els recursos d'atenció disponibles les 24 hores.

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.