‘Valencians al món’ torna i viatja a la Roma dels Borja

Hui a les 22:00 h, en À Punt, a Valencians al món descobriran els secrets de la família Borja en una de les ciutats amb més història i cultura del món, Roma.

En aquest programa, la reportera Cristina Orts mostrarà la influència que ha tingut en la cultura romana aquesta família de Xàtiva.

Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer d’Alzira

Àlex Balaguer d’Alzira / Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer, d’Alzira, és arqueòloga i fa sis anys que viu a Roma. Es dedica a fer visites guiades amb la seua agència de tours. Es citaran amb ella a les portes del Colosseu i visitaran llocs tan importants com l’església de San Nicola in Carcere, l’església dels Quatre Sants Coronats, els Fòrums Imperials, el Fòrum Romà, el barri del Trastevere i l’antic barri jueu i soparan al restau-rant Ivo, on ells mateixos cuinaran l’autèntica pizza romana.

Blanca Asturiano de València

Blanca Asturiano de València / Valencianas al món / À Punt

Blanca Asturiano, de València, és música i cantant. Fa deu anys que viu a Roma i amb ella visitaran el mercat que hi ha a Campo dei Fiori, el carrer Vicolo del Gallo, la Piazza di Sant’Eustachio i la Piazza della Rotonda, on està situat el Panteó d’Agripa.

Soparan al restaurant Il Ferro e il Fuoco, on menjaran un menú inspirat en l’època renaixentista. Aniran, també, a la Fontana di Trevi i a la plaça d’Espanya i, finalment, entraran a l’església Trinità dei Monti per a veure Blanca cantar amb el seu cor.

Els Mazoni de l’Horta Nord

Els Manzoni són un grup de cinc estudiants Erasmus de l’Horta Nord i fa sis mesos que viuen a Roma. Amb ells faran un taller de tagliatelle i tiramisú. Finalment, els ensenyaran el pont de Sant’Angelo.

José Gascó d’Oliva

José Gascó, d’Oliva, és professor de religió al Col·legi dels Jesuïtes de Roma. Fa setze anys que viu a Roma i es trobaran amb ell a la plaça de Sant Pere del Vaticà. Ací veuran el Papa eixir al famós balcó i saludar els feligresos. Aniran també a la basílica de Santa Maria Maggiore i la Saleta dels Borja i, per últim, visitaran l’Església Nacional Espanyola de Santiago i Montserrat, lloc on descansen els cossos de Calitx III i Alexandre VI.

Marta Castells de València

Marta Castells de València / Valencianas al món / À Punt

Marta Castells, de València, fa set anys que viu a Roma. Els estudis van ser els culpables que acabara vivint a Itàlia. Amb ella es convertiran en gladiadors per un dia després d’un dur entrenament.

Després, visitaran la basílica de San Sisto Vecchio i el palau Farnese (actual ambaixada francesa), passeja-ran per Via Condotti, on es troben les tendes de marques de luxe, i s’acomiadaran a la famosa plaça Navona.

El que està clar és que els Borja van ser una família que va difondre la llengua i la cultura valenciana i a la ciutat de Roma és ben fàcil identificar-la.

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.