‘Valencians al món’ viatja a Birmingham, centre de la revolució industrial britànica

Hui, a les 22:00 hores, en À Punt, Valencians al món viatja a Birmingham, segona ciutat més important del Regne Unit i focus principal de la revolució industrial.

Acompanyats pels nostres valencians i valencianes, descobriran el llegat del seu passat fabril. Al llarg dels últims anys, Birmingham ha experimentat una revolució amb l’aparició de l’arquitectura moderna i la reconversió d’antics edificis en restaurants innovadors i d’alta cuina.

Alba Macías de Mislata

Alba Macías de Mislata / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Primerament, estarem amb Alba Macías, natural de Mislata (Horta Sud). Alba, que viu a Birmingham des de fa un any, ens citarà al centre comercial més gran de la ciutat: el Bull Ring, on es troba la famosa estàtua del bou.

Als voltants de l’estació Birmingham New Street trobaran murals dels Peaky Blinders, una banda de criminals que va actuar a la ciutat entre els anys 1880 i 1910. Per a conéixer més de la seua història, visitaran el museu de la policia de West Midlands. Acabaran donant una sorpresa emocionant a Alba de part de la seua àvia.

Virginia Fuente de Benicàssim

Virgina Fuente de Benicàssim / ‘Valencians al Món’ / À Punt

També coneixeran Virginia Fuente, de Benicàssim (Plana Alta). Virginia viu a Birmingham des de fa quatre anys. Els citarà a Digbeth, el barri més alternatiu de la ciutat i ens mostrarà el seu lloc de treball.

Passaran el dia a Dudley, concretament, al Black Country Museum, on veuran els vestigis de la revolució industrial i alguns dels racons on s’han rodat nombroses produccions cinematogràfiques i televisives.

Pablo Oviedo de València

Pablo Oviedo és de València capital i fa tres anys que viu a Birmingham. Amb ell, faran un passeig pel Moseley Bog, lloc que va servir d’inspiració a Tolkien per a escriure ‘El señor de los Anillos‘.

A més a més, caminaran pel barri de Balti Triangle, on va arribar molta població índia després de la Segona Guerra Mundial.

Després, visitaran l’Ajuntament, situat al centre de la ciutat, i el cementeri de Brookfields. S’acomiadaran de Pablo realitzant una de les seues activitats preferides: escalar un rocòdrom.

Cristina Escribano de València

Cristina Escribano de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Més tard, ens trobaran a la Universitat de Birmingham amb Cristina Escribano. Ella és natural de València capital i viu des de fa huit anys a Birmingham.

Cristina es dedica a la investigació del metabolisme del càncer i els mostrarà el lloc on treballa.

Seguidament, aniran al Jewellery Quarter, el barri de joieries més important del Regne Unit. Visitaran, també, el museu del taüt a la fàbrica dels Newman Brothers, una de les empreses més conegudes de la ciutat.

Alejandro García de València

Alejnadro García de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A Gas Street es reuniran amb Alejandro García, de València capital, també. Alejandro viu a Birmingham des de fa set anys.

Guiats per ell, veuran la gran quantitat de canals que té la ciutat. Els Black Sabbath són originalment de Birmingham i aniran al pont que la ciutat els ha dedicat i que porta el seu nom.

Alejandro els obrirà les portes de sa casa per a presentar-los la seua dona, Ana, també valenciana, i el seu fill. El programa els sorprendran amb un vídeo d’alguns dels seus familiars més estimats.

Mónica d’Alacant

Mónica Mateo d’Alacant / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A uns 48 quilòmetres de Birmingham es troba Stratford-upon-Avon, la ciutat on va nàixer Shakespeare, i allí ens reunirem amb Mónica Mateo. Mónica és natural d’Alacant i viu des de fa set anys en aquesta zona.

Visitaran la casa de William Shakespeare i l’església de la Santíssima Trinitat, lloc on va ser batejat i soterrat el famós escriptor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.