‘Valencians al món’ viatja a Birmingham, centre de la revolució industrial britànica

Hui, a les 22:00 hores, en À Punt, Valencians al món viatja a Birmingham, segona ciutat més important del Regne Unit i focus principal de la revolució industrial.

Acompanyats pels nostres valencians i valencianes, descobriran el llegat del seu passat fabril. Al llarg dels últims anys, Birmingham ha experimentat una revolució amb l’aparició de l’arquitectura moderna i la reconversió d’antics edificis en restaurants innovadors i d’alta cuina.

Alba Macías de Mislata

Alba Macías de Mislata / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Primerament, estarem amb Alba Macías, natural de Mislata (Horta Sud). Alba, que viu a Birmingham des de fa un any, ens citarà al centre comercial més gran de la ciutat: el Bull Ring, on es troba la famosa estàtua del bou.

Als voltants de l’estació Birmingham New Street trobaran murals dels Peaky Blinders, una banda de criminals que va actuar a la ciutat entre els anys 1880 i 1910. Per a conéixer més de la seua història, visitaran el museu de la policia de West Midlands. Acabaran donant una sorpresa emocionant a Alba de part de la seua àvia.

Virginia Fuente de Benicàssim

Virgina Fuente de Benicàssim / ‘Valencians al Món’ / À Punt

També coneixeran Virginia Fuente, de Benicàssim (Plana Alta). Virginia viu a Birmingham des de fa quatre anys. Els citarà a Digbeth, el barri més alternatiu de la ciutat i ens mostrarà el seu lloc de treball.

Passaran el dia a Dudley, concretament, al Black Country Museum, on veuran els vestigis de la revolució industrial i alguns dels racons on s’han rodat nombroses produccions cinematogràfiques i televisives.

Pablo Oviedo de València

Pablo Oviedo és de València capital i fa tres anys que viu a Birmingham. Amb ell, faran un passeig pel Moseley Bog, lloc que va servir d’inspiració a Tolkien per a escriure ‘El señor de los Anillos‘.

A més a més, caminaran pel barri de Balti Triangle, on va arribar molta població índia després de la Segona Guerra Mundial.

Després, visitaran l’Ajuntament, situat al centre de la ciutat, i el cementeri de Brookfields. S’acomiadaran de Pablo realitzant una de les seues activitats preferides: escalar un rocòdrom.

Cristina Escribano de València

Cristina Escribano de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Més tard, ens trobaran a la Universitat de Birmingham amb Cristina Escribano. Ella és natural de València capital i viu des de fa huit anys a Birmingham.

Cristina es dedica a la investigació del metabolisme del càncer i els mostrarà el lloc on treballa.

Seguidament, aniran al Jewellery Quarter, el barri de joieries més important del Regne Unit. Visitaran, també, el museu del taüt a la fàbrica dels Newman Brothers, una de les empreses més conegudes de la ciutat.

Alejandro García de València

Alejnadro García de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A Gas Street es reuniran amb Alejandro García, de València capital, també. Alejandro viu a Birmingham des de fa set anys.

Guiats per ell, veuran la gran quantitat de canals que té la ciutat. Els Black Sabbath són originalment de Birmingham i aniran al pont que la ciutat els ha dedicat i que porta el seu nom.

Alejandro els obrirà les portes de sa casa per a presentar-los la seua dona, Ana, també valenciana, i el seu fill. El programa els sorprendran amb un vídeo d’alguns dels seus familiars més estimats.

Mónica d’Alacant

Mónica Mateo d’Alacant / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A uns 48 quilòmetres de Birmingham es troba Stratford-upon-Avon, la ciutat on va nàixer Shakespeare, i allí ens reunirem amb Mónica Mateo. Mónica és natural d’Alacant i viu des de fa set anys en aquesta zona.

Visitaran la casa de William Shakespeare i l’església de la Santíssima Trinitat, lloc on va ser batejat i soterrat el famós escriptor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.