13.2 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

‘Valencians al món’ viatja a Birmingham, centre de la revolució industrial britànica

Hui, a les 22:00 hores, en À Punt, Valencians al món viatja a Birmingham, segona ciutat més important del Regne Unit i focus principal de la revolució industrial.

Acompanyats pels nostres valencians i valencianes, descobriran el llegat del seu passat fabril. Al llarg dels últims anys, Birmingham ha experimentat una revolució amb l’aparició de l’arquitectura moderna i la reconversió d’antics edificis en restaurants innovadors i d’alta cuina.

Alba Macías de Mislata

Alba Macías de Mislata / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Primerament, estarem amb Alba Macías, natural de Mislata (Horta Sud). Alba, que viu a Birmingham des de fa un any, ens citarà al centre comercial més gran de la ciutat: el Bull Ring, on es troba la famosa estàtua del bou.

Als voltants de l’estació Birmingham New Street trobaran murals dels Peaky Blinders, una banda de criminals que va actuar a la ciutat entre els anys 1880 i 1910. Per a conéixer més de la seua història, visitaran el museu de la policia de West Midlands. Acabaran donant una sorpresa emocionant a Alba de part de la seua àvia.

Virginia Fuente de Benicàssim

Virgina Fuente de Benicàssim / ‘Valencians al Món’ / À Punt

També coneixeran Virginia Fuente, de Benicàssim (Plana Alta). Virginia viu a Birmingham des de fa quatre anys. Els citarà a Digbeth, el barri més alternatiu de la ciutat i ens mostrarà el seu lloc de treball.

Passaran el dia a Dudley, concretament, al Black Country Museum, on veuran els vestigis de la revolució industrial i alguns dels racons on s’han rodat nombroses produccions cinematogràfiques i televisives.

Pablo Oviedo de València

Pablo Oviedo és de València capital i fa tres anys que viu a Birmingham. Amb ell, faran un passeig pel Moseley Bog, lloc que va servir d’inspiració a Tolkien per a escriure ‘El señor de los Anillos‘.

A més a més, caminaran pel barri de Balti Triangle, on va arribar molta població índia després de la Segona Guerra Mundial.

Després, visitaran l’Ajuntament, situat al centre de la ciutat, i el cementeri de Brookfields. S’acomiadaran de Pablo realitzant una de les seues activitats preferides: escalar un rocòdrom.

Cristina Escribano de València

Cristina Escribano de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

Més tard, ens trobaran a la Universitat de Birmingham amb Cristina Escribano. Ella és natural de València capital i viu des de fa huit anys a Birmingham.

Cristina es dedica a la investigació del metabolisme del càncer i els mostrarà el lloc on treballa.

Seguidament, aniran al Jewellery Quarter, el barri de joieries més important del Regne Unit. Visitaran, també, el museu del taüt a la fàbrica dels Newman Brothers, una de les empreses més conegudes de la ciutat.

Alejandro García de València

Alejnadro García de València / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A Gas Street es reuniran amb Alejandro García, de València capital, també. Alejandro viu a Birmingham des de fa set anys.

Guiats per ell, veuran la gran quantitat de canals que té la ciutat. Els Black Sabbath són originalment de Birmingham i aniran al pont que la ciutat els ha dedicat i que porta el seu nom.

Alejandro els obrirà les portes de sa casa per a presentar-los la seua dona, Ana, també valenciana, i el seu fill. El programa els sorprendran amb un vídeo d’alguns dels seus familiars més estimats.

Mónica d’Alacant

Mónica Mateo d’Alacant / ‘Valencians al Món’ / À Punt

A uns 48 quilòmetres de Birmingham es troba Stratford-upon-Avon, la ciutat on va nàixer Shakespeare, i allí ens reunirem amb Mónica Mateo. Mónica és natural d’Alacant i viu des de fa set anys en aquesta zona.

Visitaran la casa de William Shakespeare i l’església de la Santíssima Trinitat, lloc on va ser batejat i soterrat el famós escriptor.

Últimes notícies

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.

El PSPV ha anunciat que blindarà per llei la gestió pública de la sanitat per a evitar privatitzacions

Diana Morant ha anunciat un blindatge legal per a assegurar la gestió pública de la sanitat i ha promés revertir l'hospital del Vinalopó. També ha criticat la paràlisi de reversions del PP i ha avançat un pla de xoc a Torrevieja.

FGV obri 68 places per a conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM

FGV ha obert una convocatòria per concurs oposició amb 68 places per a servicis de conducció i circulació en Metrovalencia i TRAM d'Alacant. La inscripció és telemàtica i tanca el 22 de desembre a les 11.59 h.

Compromís reclama un nou pla de treball en la comissió de la dana de Les Corts

Compromís ha registrat en Les Corts una petició per a replantejar la comissió de la dana, recuperar documentació rebutjada i citar ja a les associacions de víctimes. El grup critica el pla aprovat per PP i Vox i alerta d'absències en la pròxima sessió.

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.