Batalla campal en el Grau de Castelló: un policia ferit, un detingut i 20 denúncies

vandalisme

Aldarulls al Grau de Castelló durant el concert del raper Morad en el SOM | Twitter

 

Aquest dimarts a la nit, es van viure greus incidents al Grau de Castelló, que van culminar amb un policia nacional ferit i una vintena de propostes d’infracció de la llei de seguretat ciutadana

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, uns 60 joves, molts d’ells menors d’edat, van intentar entrar de manera il·legal a un dels concerts del Som Festival, en el qual actuava l’artista Morad. En ser interceptats per l’organització de l’esdeveniment musical, els presumptes autors dels fets van respondre amb una actitud extremadament violenta, fins al punt de desencadenar greus altercats en els voltants del Real Club Nàutic i en alguns carrers del districte marítim.

 

Els sospitosos van desplegar tota la seua ira en l’exterior del recinte de concerts, on van arribar a destrossar un cotxe de la Policia Portuària. Un gran nombre de testimonis van gravar amb els seus telèfons mòbils com els agitadors anaven armats amb tanques metàl·liques i van rebentar les llunes i cristalls dels vehicles.

 

Al voltant de les 23.00 hores, després de donar-se la veu d’alarma, agents de la Policia Nacional, amb membres de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) es van personar en la zona. A més, fins al lloc dels fets va acudir també la Policia Local de Castelló. Els causants dels disturbis, lluny de detindre’s, es van enfrontar als agents, que anaven protegits amb cascos i escuts antidisturbis.

 

Un dels agents va resultar ferit en rebre una forta pedrada en el genoll. El jove que el va agredir va ser l’únic detingut durant la nit. Els disturbis es van prolongar durant tota la nit, amb enfrontaments i alçament de barricades al Grau de Castelló.

 

Les imatges gravades, peces clau en la investigació

Els malfactors, van arribar a intentar calar foc a diversos contenidors. Ho feien a la vista de tots i sense màscares. Les imatges gravades, que han sigut difoses en xarxes socials i grups de WhatsApp seran fonamentals per a la investigació.

 

Un testimoni del succeït ha explicat el que va viure. «L’artista va eixir a l’escenari i només va poder tocar una o dues cançons. De seguida, va començar l’escàndol. El cantant va demanar calma, però la gent no feia cas i en l’exterior van començar els disturbis», explica. «Vaig decidir anar-me’n del lloc perquè la cosa es posava lletja i, en eixir, vaig veure a la policia amb cascos i escuts. Em va impressionar molt veure a la multitud pegant puntades a tot el que trobava al seu pas i vaig tindre por. Em vaig anar corrent cap al meu cotxe», diu.

 

El comunicat de l’organització del Som Festival

L’organització del Som Festival lamenta aquests fets, aliens completament a aquest esdeveniment musical i que es van produir fora del recinte, ja que els implicats van ser interceptats en el primer dels controls d’accés. Som Festival ha emés un comunicat de repulsa en el qual ha reprovat «el comportament incívic d’una part del públic assistent i de persones que es trobaven fora del recinte».

 

La direcció del festival va decidir cancel·lar el concert  de l’artista Morad 45 minuts abans del que es preveu, una vegada completada l’actuació de l’artista principal, «amb l’única fi de preservar amb garanties el compliment de la normativa actual».

comunicat

Comunicat del SOM FESTIVAL | Som Festival

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.