20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys de l’incendi que va deixar deu morts i a centenars de famílies sense llar, els veïns de l’edifici de Campanar han posat l’accent en els reptes i en els suports que estan permetent la rehabilitació integral de l’immoble. L’asseguradora Mapfre, que assumix el cost de l’obra, ha reunit testimoniatges per a explicar com es gestiona el procés i quins terminis manegen.

Reptes i avanços de l’obra

Adriana Banu, propietària, ha destacat que la reconstrucció ‘ha sigut un camí replet de reptes’, però que ‘els resultats són esperançadors’ i que ‘tots els veïns tenen l’esperança de poder tornar a casa, si pot ser, per Nadal’. Eixe horitzó, lligat al final d’any, encadena fites tècniques i administratius que condicionen el retorn: culminar treballs, tancar tràmits i validar condicions de seguretat per al lliurament de vivendes.

En paral·lel, els testimoniatges recaptats remarquen el paper de les institucions en la resposta d’emergència i en l’acompanyament posterior. Enrique Salvador, president de l’associació de propietaris Aproicam, ha subratllat que la societat es va bolcar amb els qui es van quedar sense casa des de la mateixa vesprada del sinistre. Ha valorat l’ajuda de l’Ajuntament en gestionar allotjament immediat i vivendes temporals, i de la Generalitat, ‘que va implementar un sistema d’ajudes al lloguer que hui dia continua vigent i que conclourà quan l’edifici estiga rehabilitat’. Eixa continuïtat de suports busca donar estabilitat a les famílies fins a la reobertura de l’immoble.

Salvador també ha enaltit la cohesió veïnal com a palanca de l’obra. ‘Una comunitat de veïns tan gran tendix a ser bastant impersonal però la veritat és que amb el que ens ha succeït hem fet una gran família’, ha sostingut. ‘Som una gran pinya i tots hem anat en direcció de poder rehabilitar l’edifici i ha sigut pràcticament tot consensuat. No hi ha hagut cap problema ressenyable durant el camí. I eixa ha sigut la clau que hui estiguem parlant que estem rehabilitant l’edifici i que a final d’any podrem tornar a les nostres llars’. El consens ha reduït friccions i ha facilitat decisions ràpides en un expedient complex.

Per part seua, Ricardo Garzó, director regional de Mapfre a València-Castelló, ha sostingut el ‘compromís d’estar al costat de tots els afectats per a ajudar-los en tots els processos i en tots els tràmits a realitzar per a avançar en la rehabilitació de l’edifici amb força i que tots els veïns pogueren tornar als seus domicilis amb la major celeritat possible’. Al seu juí, ‘és una satisfacció que en una catàstrofe com esta al final hi haja una relació tan forta i de màxima confiança entre l’administració, l’associació de veïns, la comunitat i la nostra entitat perquè això sens dubte ajuda a accelerar els processos’. Eixa coordinació ha permés centralitzar gestions i acurtar terminis.

De cara al segon aniversari, Banu ha avançat que l’homenatge serà ‘bastant senzill però commovedor’. Salvador ha apuntat que l’objectiu ‘és en primer lloc mostrar respecte als veïns i veïnes que van perdre la vida en este tràgic incendi i també als seus familiars. I en segon lloc posar en valor que tots units hem aconseguit que la rehabilitació de l’edifici hui siga una realitat i que a final d’any concloguen eixos treballs’.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.

El cap d’escortes de Mazón declara que no era la primera vegada que prescindia del servici

El cap del dispositiu de seguretat de Carlos Mazón ha declarat que el 29-O el llavors president va prescindir de l'escorta i que eixa situació ja s'havia donat. Detalla que l'orde es va comunicar per telèfon, sense registre escrit, i explica la cronologia d'aquella vesprada durant la DANA.

El fort vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i buidat en la Comunitat Valenciana

Remeten les ratxes molt fortes en el nord de Castelló i s'imposa un temps més estable. Augmenten les màximes a l'interior i predominen les brises en la costa.