Vetusta Morla i Pep Gimeno ‘Botifarra’, noves incorporacions de Nits Voramar

El nou cicle Nits Voramar, que se celebrarà del 16 al 22 de juny a l’Auditori Marina Nord de La Marina de València, suma dos nous noms al seu cartell, els de Vetusta Morla i Pep Gimeno «Botifarra«.

Fa uns dies, l’organització saba a conèixer la visita de la banda de rock alternatiu i new wave The Pretenders; de Seguridad Social en un format especial amb la formació original que va gravar ‘Introglicerina‘ el 1990, i de Rozalén, que actuarà el divendres 21 de juny. Precisament, a aquesta data s’uneix ara com a artista convidat el «Botifarra«, «gran fenomen de la música popular valenciana».

Amb veu profunda, actitud irònica i un gran cor vinculat a l’horta, «Botifarra» porta des dels tretze anys recorrent poble a poble per a gravar a les persones majors i rescatar de l’oblit i preservar tradicions orals que eren a punt de desaparèixer.

Ha cantat amb tots els grans noms de la música del nostre territori, des d’Al Tall fins a Obrint Pas passant per Feliu Ventura, Pau Alabajos o Mireia Vives. Ha publicat 9 discos i rebut un bon nombre de reconeixements (Premi Ovidi, Premi Enderrock, Premi Carles Santos de la Música Valenciana, Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat Valenciana, Medalla d’Honor del Consell Valencià de Cultura).

En aquest concert presentarà el seu disc i espectacle ‘Ja veu l’aire‘, una recopilació de cançons de treball en clau femenina que compta amb les col·laboracions en el CD de Maria Arnal, Noelia Llorens ‘Titana’, Carmen París i Judit Neddermann. L’àlbum compta amb temes de melodies tradicionals i cants de magatzem i de treball, que s’han complementat amb arranjaments i revisions per a adaptar-les a l’actualitat i aportar-los una sonoritat contemporània sense perdre de vista les bases de la cançó d’arrel tradicional.

Per la seua banda, Vetusta Morla pujarà a l’escenari un dia després per a demostrar per què són capaços de reunir, per exemple, a l’Estadi Metropolità de Madrid a 35.000 persones.

El grup compta amb quatre discos d’estudi, diversos directes, bandes sonores, un llibre i han protagonitzat multitudinàries gires a Espanya, Llatinoamèrica i Europa amb aforaments i nombres històrics en la història de la música en el nostre país. El 2024 publicaran nou àlbum, del que ja han avançat ‘Las sábanas de mi fantasma’ i ‘Puentes y Catedrales’.

La jornada l’obrirà Tenda, jove banda valenciana que des del 2017 comparteixen cançons d’indie pop-rock cantades en valencià i castellà i amb lletres carregades de somnis, reflexions, desenganys i molt amor, fent-se un buit en l’escena valenciana i a poc a poc, en la nacional. Han tocat en multitud de festivals i amb el seu primer disc, ‘Tenda’ (2019), van guanyar el Premi Ovidi a «Millor àlbum revelació». Després van publicar ‘Última generació(n)’ (2021) i l’últim, l’EP ‘Una mica regular’.

Les entrades del cicle cicle que pretén oferir a l’inici de l’època estival una programació musical de nivell i per a tots els gustos, ja estan a la venda en nitsvoramar.com.

NITS VORAMAR SOLIDARI

El cicle col·labora amb l’Associació valenciana Àmbit, organització que treballa per a la reinserció de col·lectius vulnerables amb el projecte «Casa d’ acollida Espai«.

L’associació porta 30 anys treballant en la reinserció de persones judicialitzades, especialment amb problemes de salut mental, des de la perspectiva de recuperació sobre la base d’un model comunitari des de l’enfocament dels drets humans. Part de la recaptació del got ressò reutilitzable utilitzat durant Nits Voramar es destinarà a aquest projecte.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.