Vetusta Morla i Pep Gimeno ‘Botifarra’, noves incorporacions de Nits Voramar

El nou cicle Nits Voramar, que se celebrarà del 16 al 22 de juny a l’Auditori Marina Nord de La Marina de València, suma dos nous noms al seu cartell, els de Vetusta Morla i Pep Gimeno «Botifarra«.

Fa uns dies, l’organització saba a conèixer la visita de la banda de rock alternatiu i new wave The Pretenders; de Seguridad Social en un format especial amb la formació original que va gravar ‘Introglicerina‘ el 1990, i de Rozalén, que actuarà el divendres 21 de juny. Precisament, a aquesta data s’uneix ara com a artista convidat el «Botifarra«, «gran fenomen de la música popular valenciana».

Amb veu profunda, actitud irònica i un gran cor vinculat a l’horta, «Botifarra» porta des dels tretze anys recorrent poble a poble per a gravar a les persones majors i rescatar de l’oblit i preservar tradicions orals que eren a punt de desaparèixer.

Ha cantat amb tots els grans noms de la música del nostre territori, des d’Al Tall fins a Obrint Pas passant per Feliu Ventura, Pau Alabajos o Mireia Vives. Ha publicat 9 discos i rebut un bon nombre de reconeixements (Premi Ovidi, Premi Enderrock, Premi Carles Santos de la Música Valenciana, Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat Valenciana, Medalla d’Honor del Consell Valencià de Cultura).

En aquest concert presentarà el seu disc i espectacle ‘Ja veu l’aire‘, una recopilació de cançons de treball en clau femenina que compta amb les col·laboracions en el CD de Maria Arnal, Noelia Llorens ‘Titana’, Carmen París i Judit Neddermann. L’àlbum compta amb temes de melodies tradicionals i cants de magatzem i de treball, que s’han complementat amb arranjaments i revisions per a adaptar-les a l’actualitat i aportar-los una sonoritat contemporània sense perdre de vista les bases de la cançó d’arrel tradicional.

Per la seua banda, Vetusta Morla pujarà a l’escenari un dia després per a demostrar per què són capaços de reunir, per exemple, a l’Estadi Metropolità de Madrid a 35.000 persones.

El grup compta amb quatre discos d’estudi, diversos directes, bandes sonores, un llibre i han protagonitzat multitudinàries gires a Espanya, Llatinoamèrica i Europa amb aforaments i nombres històrics en la història de la música en el nostre país. El 2024 publicaran nou àlbum, del que ja han avançat ‘Las sábanas de mi fantasma’ i ‘Puentes y Catedrales’.

La jornada l’obrirà Tenda, jove banda valenciana que des del 2017 comparteixen cançons d’indie pop-rock cantades en valencià i castellà i amb lletres carregades de somnis, reflexions, desenganys i molt amor, fent-se un buit en l’escena valenciana i a poc a poc, en la nacional. Han tocat en multitud de festivals i amb el seu primer disc, ‘Tenda’ (2019), van guanyar el Premi Ovidi a «Millor àlbum revelació». Després van publicar ‘Última generació(n)’ (2021) i l’últim, l’EP ‘Una mica regular’.

Les entrades del cicle cicle que pretén oferir a l’inici de l’època estival una programació musical de nivell i per a tots els gustos, ja estan a la venda en nitsvoramar.com.

NITS VORAMAR SOLIDARI

El cicle col·labora amb l’Associació valenciana Àmbit, organització que treballa per a la reinserció de col·lectius vulnerables amb el projecte «Casa d’ acollida Espai«.

L’associació porta 30 anys treballant en la reinserció de persones judicialitzades, especialment amb problemes de salut mental, des de la perspectiva de recuperació sobre la base d’un model comunitari des de l’enfocament dels drets humans. Part de la recaptació del got ressò reutilitzable utilitzat durant Nits Voramar es destinarà a aquest projecte.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.