Vetusta Morla i Pep Gimeno ‘Botifarra’, noves incorporacions de Nits Voramar

El nou cicle Nits Voramar, que se celebrarà del 16 al 22 de juny a l’Auditori Marina Nord de La Marina de València, suma dos nous noms al seu cartell, els de Vetusta Morla i Pep Gimeno Botifarra“.

Fa uns dies, l’organització saba a conèixer la visita de la banda de rock alternatiu i new wave The Pretenders; de Seguridad Social en un format especial amb la formació original que va gravar ‘Introglicerina‘ el 1990, i de Rozalén, que actuarà el divendres 21 de juny. Precisament, a aquesta data s’uneix ara com a artista convidat el “Botifarra“, “gran fenomen de la música popular valenciana”.

Amb veu profunda, actitud irònica i un gran cor vinculat a l’horta, “Botifarra” porta des dels tretze anys recorrent poble a poble per a gravar a les persones majors i rescatar de l’oblit i preservar tradicions orals que eren a punt de desaparèixer.

Ha cantat amb tots els grans noms de la música del nostre territori, des d’Al Tall fins a Obrint Pas passant per Feliu Ventura, Pau Alabajos o Mireia Vives. Ha publicat 9 discos i rebut un bon nombre de reconeixements (Premi Ovidi, Premi Enderrock, Premi Carles Santos de la Música Valenciana, Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat Valenciana, Medalla d’Honor del Consell Valencià de Cultura).

En aquest concert presentarà el seu disc i espectacle ‘Ja veu l’aire‘, una recopilació de cançons de treball en clau femenina que compta amb les col·laboracions en el CD de Maria Arnal, Noelia Llorens ‘Titana’, Carmen París i Judit Neddermann. L’àlbum compta amb temes de melodies tradicionals i cants de magatzem i de treball, que s’han complementat amb arranjaments i revisions per a adaptar-les a l’actualitat i aportar-los una sonoritat contemporània sense perdre de vista les bases de la cançó d’arrel tradicional.

Per la seua banda, Vetusta Morla pujarà a l’escenari un dia després per a demostrar per què són capaços de reunir, per exemple, a l’Estadi Metropolità de Madrid a 35.000 persones.

El grup compta amb quatre discos d’estudi, diversos directes, bandes sonores, un llibre i han protagonitzat multitudinàries gires a Espanya, Llatinoamèrica i Europa amb aforaments i nombres històrics en la història de la música en el nostre país. El 2024 publicaran nou àlbum, del que ja han avançat ‘Las sábanas de mi fantasma’ i ‘Puentes y Catedrales’.

La jornada l’obrirà Tenda, jove banda valenciana que des del 2017 comparteixen cançons d’indie pop-rock cantades en valencià i castellà i amb lletres carregades de somnis, reflexions, desenganys i molt amor, fent-se un buit en l’escena valenciana i a poc a poc, en la nacional. Han tocat en multitud de festivals i amb el seu primer disc, ‘Tenda’ (2019), van guanyar el Premi Ovidi a “Millor àlbum revelació”. Després van publicar ‘Última generació(n)’ (2021) i l’últim, l’EP ‘Una mica regular’.

Les entrades del cicle cicle que pretén oferir a l’inici de l’època estival una programació musical de nivell i per a tots els gustos, ja estan a la venda en nitsvoramar.com.

NITS VORAMAR SOLIDARI

El cicle col·labora amb l’Associació valenciana Àmbit, organització que treballa per a la reinserció de col·lectius vulnerables amb el projecte “Casa d’ acollida Espai“.

L’associació porta 30 anys treballant en la reinserció de persones judicialitzades, especialment amb problemes de salut mental, des de la perspectiva de recuperació sobre la base d’un model comunitari des de l’enfocament dels drets humans. Part de la recaptació del got ressò reutilitzable utilitzat durant Nits Voramar es destinarà a aquest projecte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.