Vetusta Morla i Pep Gimeno ‘Botifarra’, noves incorporacions de Nits Voramar

El nou cicle Nits Voramar, que se celebrarà del 16 al 22 de juny a l’Auditori Marina Nord de La Marina de València, suma dos nous noms al seu cartell, els de Vetusta Morla i Pep Gimeno Botifarra“.

Fa uns dies, l’organització saba a conèixer la visita de la banda de rock alternatiu i new wave The Pretenders; de Seguridad Social en un format especial amb la formació original que va gravar ‘Introglicerina‘ el 1990, i de Rozalén, que actuarà el divendres 21 de juny. Precisament, a aquesta data s’uneix ara com a artista convidat el “Botifarra“, “gran fenomen de la música popular valenciana”.

Amb veu profunda, actitud irònica i un gran cor vinculat a l’horta, “Botifarra” porta des dels tretze anys recorrent poble a poble per a gravar a les persones majors i rescatar de l’oblit i preservar tradicions orals que eren a punt de desaparèixer.

Ha cantat amb tots els grans noms de la música del nostre territori, des d’Al Tall fins a Obrint Pas passant per Feliu Ventura, Pau Alabajos o Mireia Vives. Ha publicat 9 discos i rebut un bon nombre de reconeixements (Premi Ovidi, Premi Enderrock, Premi Carles Santos de la Música Valenciana, Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat Valenciana, Medalla d’Honor del Consell Valencià de Cultura).

En aquest concert presentarà el seu disc i espectacle ‘Ja veu l’aire‘, una recopilació de cançons de treball en clau femenina que compta amb les col·laboracions en el CD de Maria Arnal, Noelia Llorens ‘Titana’, Carmen París i Judit Neddermann. L’àlbum compta amb temes de melodies tradicionals i cants de magatzem i de treball, que s’han complementat amb arranjaments i revisions per a adaptar-les a l’actualitat i aportar-los una sonoritat contemporània sense perdre de vista les bases de la cançó d’arrel tradicional.

Per la seua banda, Vetusta Morla pujarà a l’escenari un dia després per a demostrar per què són capaços de reunir, per exemple, a l’Estadi Metropolità de Madrid a 35.000 persones.

El grup compta amb quatre discos d’estudi, diversos directes, bandes sonores, un llibre i han protagonitzat multitudinàries gires a Espanya, Llatinoamèrica i Europa amb aforaments i nombres històrics en la història de la música en el nostre país. El 2024 publicaran nou àlbum, del que ja han avançat ‘Las sábanas de mi fantasma’ i ‘Puentes y Catedrales’.

La jornada l’obrirà Tenda, jove banda valenciana que des del 2017 comparteixen cançons d’indie pop-rock cantades en valencià i castellà i amb lletres carregades de somnis, reflexions, desenganys i molt amor, fent-se un buit en l’escena valenciana i a poc a poc, en la nacional. Han tocat en multitud de festivals i amb el seu primer disc, ‘Tenda’ (2019), van guanyar el Premi Ovidi a “Millor àlbum revelació”. Després van publicar ‘Última generació(n)’ (2021) i l’últim, l’EP ‘Una mica regular’.

Les entrades del cicle cicle que pretén oferir a l’inici de l’època estival una programació musical de nivell i per a tots els gustos, ja estan a la venda en nitsvoramar.com.

NITS VORAMAR SOLIDARI

El cicle col·labora amb l’Associació valenciana Àmbit, organització que treballa per a la reinserció de col·lectius vulnerables amb el projecte “Casa d’ acollida Espai“.

L’associació porta 30 anys treballant en la reinserció de persones judicialitzades, especialment amb problemes de salut mental, des de la perspectiva de recuperació sobre la base d’un model comunitari des de l’enfocament dels drets humans. Part de la recaptació del got ressò reutilitzable utilitzat durant Nits Voramar es destinarà a aquest projecte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.