Vetusta Morla i Pep Gimeno ‘Botifarra’, noves incorporacions de Nits Voramar

El nou cicle Nits Voramar, que se celebrarà del 16 al 22 de juny a l’Auditori Marina Nord de La Marina de València, suma dos nous noms al seu cartell, els de Vetusta Morla i Pep Gimeno «Botifarra«.

Fa uns dies, l’organització saba a conèixer la visita de la banda de rock alternatiu i new wave The Pretenders; de Seguridad Social en un format especial amb la formació original que va gravar ‘Introglicerina‘ el 1990, i de Rozalén, que actuarà el divendres 21 de juny. Precisament, a aquesta data s’uneix ara com a artista convidat el «Botifarra«, «gran fenomen de la música popular valenciana».

Amb veu profunda, actitud irònica i un gran cor vinculat a l’horta, «Botifarra» porta des dels tretze anys recorrent poble a poble per a gravar a les persones majors i rescatar de l’oblit i preservar tradicions orals que eren a punt de desaparèixer.

Ha cantat amb tots els grans noms de la música del nostre territori, des d’Al Tall fins a Obrint Pas passant per Feliu Ventura, Pau Alabajos o Mireia Vives. Ha publicat 9 discos i rebut un bon nombre de reconeixements (Premi Ovidi, Premi Enderrock, Premi Carles Santos de la Música Valenciana, Distinció al Mèrit Cultural de la Generalitat Valenciana, Medalla d’Honor del Consell Valencià de Cultura).

En aquest concert presentarà el seu disc i espectacle ‘Ja veu l’aire‘, una recopilació de cançons de treball en clau femenina que compta amb les col·laboracions en el CD de Maria Arnal, Noelia Llorens ‘Titana’, Carmen París i Judit Neddermann. L’àlbum compta amb temes de melodies tradicionals i cants de magatzem i de treball, que s’han complementat amb arranjaments i revisions per a adaptar-les a l’actualitat i aportar-los una sonoritat contemporània sense perdre de vista les bases de la cançó d’arrel tradicional.

Per la seua banda, Vetusta Morla pujarà a l’escenari un dia després per a demostrar per què són capaços de reunir, per exemple, a l’Estadi Metropolità de Madrid a 35.000 persones.

El grup compta amb quatre discos d’estudi, diversos directes, bandes sonores, un llibre i han protagonitzat multitudinàries gires a Espanya, Llatinoamèrica i Europa amb aforaments i nombres històrics en la història de la música en el nostre país. El 2024 publicaran nou àlbum, del que ja han avançat ‘Las sábanas de mi fantasma’ i ‘Puentes y Catedrales’.

La jornada l’obrirà Tenda, jove banda valenciana que des del 2017 comparteixen cançons d’indie pop-rock cantades en valencià i castellà i amb lletres carregades de somnis, reflexions, desenganys i molt amor, fent-se un buit en l’escena valenciana i a poc a poc, en la nacional. Han tocat en multitud de festivals i amb el seu primer disc, ‘Tenda’ (2019), van guanyar el Premi Ovidi a «Millor àlbum revelació». Després van publicar ‘Última generació(n)’ (2021) i l’últim, l’EP ‘Una mica regular’.

Les entrades del cicle cicle que pretén oferir a l’inici de l’època estival una programació musical de nivell i per a tots els gustos, ja estan a la venda en nitsvoramar.com.

NITS VORAMAR SOLIDARI

El cicle col·labora amb l’Associació valenciana Àmbit, organització que treballa per a la reinserció de col·lectius vulnerables amb el projecte «Casa d’ acollida Espai«.

L’associació porta 30 anys treballant en la reinserció de persones judicialitzades, especialment amb problemes de salut mental, des de la perspectiva de recuperació sobre la base d’un model comunitari des de l’enfocament dels drets humans. Part de la recaptació del got ressò reutilitzable utilitzat durant Nits Voramar es destinarà a aquest projecte.

Últimes notícies

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.