Llum verda als viatges de l’Imserso: podran començar a finals d’octubre

Els viatges que organitza l’Institut de Majors i Serveis Socials (Imserso) podran iniciar-se a la segona quinzena d’octubre.

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), que depén del Ministeri d’Hisenda, ha rebutjat els recursos presentats a la licitació pels grups turístics que no van resultar adjudicataris, segons indica el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, en un concurs que es va adjudicar Avoris, que forma part del grup Barceló.

L’Imserso confia “que els usuaris i usuàries dels viatges al nostre país puguen estar començant esta temporada de Turisme Social amb normalitat”, apunta. Per això, aprofundeix, “treballa perquè estiga tot llest per a les dates marcades usualment al calendari, durant la segona quinzena d’octubre«.

Després del rebuig dels recursos pel TACRC, els següents passos que ha de fer l’Imserso seran, primer, la signatura del contracte amb Avoris i després, l’enviament de les cartes d’acreditació a les persones usuàries dels viatges.

Els viatges de Tursimo Social comptaran este any amb quasi 900.000 places (886.269, 70.000 més que la temporada anterior), que es divideixen en tres lots443.887 places per a viatges de costa peninsular30.039 places de costa insular y 212.343 places de turisme d’escapada (amb circuits culturals, de naturalesa o de visita de capitals de província), segons ha informat el Ministeri en un comunicat este matí.

El mes de març passat l’Imserso va anunciar una nova oferta de licitació dels viatges de Turisme Social. Per a l’entitat, “era una prioritat adaptar els viatges a les preferències expressades per les persones usuàries, a les quals està destinat este programa. Així, s’han modificat els criteris d’adjudicació, i s’ha primat la qualitat de l’oferta, s’han augmentat les places, incloent-hi les places individuals, s’han incorporat noves rutes culturals i de naturalesa. De la mateixa manera i, per primera vegada, els circuits d’interior s’han estés a totes les capitals de província del país”, van concloure des del Ministeri.

A prop d’un milió de cartes

«Estes cartes contenen la informació que necessiten els pensionistes per posteriorment reservar el viatge”, indica el Ministeri. “Després d’estos passos, començarà la comercialització per part de les agències autoritzades per poder començar a la temporada de viatges”.

A més, el programa de l’Imserso d’este any cercava un replantejament. No només combatre l’envelliment actiu de la gent gran, també incidir “de manera determinant en un altre fenomen sobri el qual treballa este Institut, per trobar-se dins de l’àmbit dels plans de serveis socials estatals: la solitud no desitjada”, segons recollien els plecs del concurs.

Nuria Montes valora la reactivació dels viatges de l’Imserso

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat la reactivació del programa de l’Imserso, després de conéixer este dimarts que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), dependent del Ministeri d’Hisenda, haja desestimat els recursos presentats a la licitació.

D’esta manera, les preparacions dels viatges arrancaran les pròximes setmanes per al començament de la temporada 2023-2024. Sobre això, la titular de Turisme ha assenyalat, per una banda, que, “el fet que s’haja alçat la suspensió del programa de l’Imserso farà que el turisme de temporada baixa vinga com més prompte millor a la Comunitat Valenciana«.

Però, per altra banda, Montes ha manifestat la seua sorpresa per la “celeritat” de la resolució del recurs, “per a unes coses són tremendament lents i tardans a prendre decisions, i no obstant, per analitzar els recursos per a les empreses que no han estat concessionàries, s’han afanyat tantíssima pressa”, ha argumentat.

De tota manera, la responsable de la política turística del Consell creu que “l’Imserso ha perdut una oportunitat per dissenyar un programa que siga econòmicament sostenible, i en què els empresaris puguen participar sense incórrer en pèrdues”. De la mateixa manera, Montes confia que “este 2023 siga l’últim any amb esta formulació i, de cara al pròxim any, es produïsca la veritable revolució del programa Imserso”.

Un programa, que des de la Generalitat Valenciana “es continuarà donant suport a través d’una línia d’ajuts als empresaris turístics”, ha reiterat la Consellera.

Últimes notícies

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.