16.3 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Llum verda als viatges de l’Imserso: podran començar a finals d’octubre

Els viatges que organitza l’Institut de Majors i Serveis Socials (Imserso) podran iniciar-se a la segona quinzena d’octubre.

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), que depén del Ministeri d’Hisenda, ha rebutjat els recursos presentats a la licitació pels grups turístics que no van resultar adjudicataris, segons indica el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, en un concurs que es va adjudicar Avoris, que forma part del grup Barceló.

L’Imserso confia “que els usuaris i usuàries dels viatges al nostre país puguen estar començant esta temporada de Turisme Social amb normalitat”, apunta. Per això, aprofundeix, “treballa perquè estiga tot llest per a les dates marcades usualment al calendari, durant la segona quinzena d’octubre“.

Després del rebuig dels recursos pel TACRC, els següents passos que ha de fer l’Imserso seran, primer, la signatura del contracte amb Avoris i després, l’enviament de les cartes d’acreditació a les persones usuàries dels viatges.

Els viatges de Tursimo Social comptaran este any amb quasi 900.000 places (886.269, 70.000 més que la temporada anterior), que es divideixen en tres lots443.887 places per a viatges de costa peninsular30.039 places de costa insular y 212.343 places de turisme d’escapada (amb circuits culturals, de naturalesa o de visita de capitals de província), segons ha informat el Ministeri en un comunicat este matí.

El mes de març passat l’Imserso va anunciar una nova oferta de licitació dels viatges de Turisme Social. Per a l’entitat, “era una prioritat adaptar els viatges a les preferències expressades per les persones usuàries, a les quals està destinat este programa. Així, s’han modificat els criteris d’adjudicació, i s’ha primat la qualitat de l’oferta, s’han augmentat les places, incloent-hi les places individuals, s’han incorporat noves rutes culturals i de naturalesa. De la mateixa manera i, per primera vegada, els circuits d’interior s’han estés a totes les capitals de província del país”, van concloure des del Ministeri.

A prop d’un milió de cartes

Estes cartes contenen la informació que necessiten els pensionistes per posteriorment reservar el viatge”, indica el Ministeri. “Després d’estos passos, començarà la comercialització per part de les agències autoritzades per poder començar a la temporada de viatges”.

A més, el programa de l’Imserso d’este any cercava un replantejament. No només combatre l’envelliment actiu de la gent gran, també incidir “de manera determinant en un altre fenomen sobri el qual treballa este Institut, per trobar-se dins de l’àmbit dels plans de serveis socials estatals: la solitud no desitjada”, segons recollien els plecs del concurs.

Nuria Montes valora la reactivació dels viatges de l’Imserso

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat la reactivació del programa de l’Imserso, després de conéixer este dimarts que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), dependent del Ministeri d’Hisenda, haja desestimat els recursos presentats a la licitació.

D’esta manera, les preparacions dels viatges arrancaran les pròximes setmanes per al començament de la temporada 2023-2024. Sobre això, la titular de Turisme ha assenyalat, per una banda, que, “el fet que s’haja alçat la suspensió del programa de l’Imserso farà que el turisme de temporada baixa vinga com més prompte millor a la Comunitat Valenciana“.

Però, per altra banda, Montes ha manifestat la seua sorpresa per la “celeritat” de la resolució del recurs, “per a unes coses són tremendament lents i tardans a prendre decisions, i no obstant, per analitzar els recursos per a les empreses que no han estat concessionàries, s’han afanyat tantíssima pressa”, ha argumentat.

De tota manera, la responsable de la política turística del Consell creu que “l’Imserso ha perdut una oportunitat per dissenyar un programa que siga econòmicament sostenible, i en què els empresaris puguen participar sense incórrer en pèrdues”. De la mateixa manera, Montes confia que “este 2023 siga l’últim any amb esta formulació i, de cara al pròxim any, es produïsca la veritable revolució del programa Imserso”.

Un programa, que des de la Generalitat Valenciana “es continuarà donant suport a través d’una línia d’ajuts als empresaris turístics”, ha reiterat la Consellera.

Últimes notícies

Calum Hill seguix líder a Bahrain i Sergio García es col·loca tercer per a barallar el títol

Calum Hill conserva el lideratge a Bahrain després de firmar el parell del camp i Sergio García ascendix a la tercera plaça amb -12 després d'un 68 competitiu.

Eyong i Julián Álvarez, suplents en un Llevant-Atlètic amb sis canvis blanc-i-vermells

Les suplències de Etta Eyong i Julián Álvarez marquen el Llevant-Atlètic en el Ciutat de València. Iker Losada i Thiago Almada partixen com a titulars en un dol amb rotacions.

Osasuna remunta abans del descans i mana 2-1 davant el Vila-real

Osasuna es va anar al descans per davant després de donar la volta al penal inicial de Gerard Moreno amb punts de Víctor Muñoz i Davant Budimir. El pla de pressió alta va sostindre l'avantatge amb intervencions segures d'Herrera.

El PSPV ha titllat d’insult mantindre al regidor investigat per 134 multes de zona blava a Castelló

El PSPV ha criticat que l'alcaldessa mantinga en el càrrec a l'edil de Mobilitat mentres l'Audiència Provincial ha reobert la investigació per 134 multes.

L’Hospital d’Elx convertix les ressonàncies magnètiques pediàtriques en una missió espacial

L'Hospital General Universitari d'Elx ha posat en marxa una iniciativa per a humanitzar les ressonàncies magnètiques pediàtriques amb un carnet d'astronauta i ambientació espacial. La mesura busca reduir por i nervis, especialment en proves amb sedació, i evita derivacions a altres centres.

El PPCV exigix al Govern que protegisca l’agricultura valenciana davant la competència deslleial que podria provocar l’acord UE-Mercosur

El grup popular en Les Corts ha registrat una Proposició No de Llei per a reclamar més controls, reciprocitat fitosanitària i salvaguardes automàtiques. La iniciativa alerta de caigudes de preus i increments d'importacions vinculats al pacte UE-Mercosur.

Els bombers de Castelló han realitzat 48 servicis pel vent a la província

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha intervingut en 48 actuacions pel temporal de vent, amb retirada d'arbres i sanejament de façanes. Onda ha concentrat més avisos i no s'han registrat ferits.

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.