19.8 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Llum verda als viatges de l’Imserso: podran començar a finals d’octubre

Els viatges que organitza l’Institut de Majors i Serveis Socials (Imserso) podran iniciar-se a la segona quinzena d’octubre.

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), que depén del Ministeri d’Hisenda, ha rebutjat els recursos presentats a la licitació pels grups turístics que no van resultar adjudicataris, segons indica el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, en un concurs que es va adjudicar Avoris, que forma part del grup Barceló.

L’Imserso confia “que els usuaris i usuàries dels viatges al nostre país puguen estar començant esta temporada de Turisme Social amb normalitat”, apunta. Per això, aprofundeix, “treballa perquè estiga tot llest per a les dates marcades usualment al calendari, durant la segona quinzena d’octubre“.

Després del rebuig dels recursos pel TACRC, els següents passos que ha de fer l’Imserso seran, primer, la signatura del contracte amb Avoris i després, l’enviament de les cartes d’acreditació a les persones usuàries dels viatges.

Els viatges de Tursimo Social comptaran este any amb quasi 900.000 places (886.269, 70.000 més que la temporada anterior), que es divideixen en tres lots443.887 places per a viatges de costa peninsular30.039 places de costa insular y 212.343 places de turisme d’escapada (amb circuits culturals, de naturalesa o de visita de capitals de província), segons ha informat el Ministeri en un comunicat este matí.

El mes de març passat l’Imserso va anunciar una nova oferta de licitació dels viatges de Turisme Social. Per a l’entitat, “era una prioritat adaptar els viatges a les preferències expressades per les persones usuàries, a les quals està destinat este programa. Així, s’han modificat els criteris d’adjudicació, i s’ha primat la qualitat de l’oferta, s’han augmentat les places, incloent-hi les places individuals, s’han incorporat noves rutes culturals i de naturalesa. De la mateixa manera i, per primera vegada, els circuits d’interior s’han estés a totes les capitals de província del país”, van concloure des del Ministeri.

A prop d’un milió de cartes

Estes cartes contenen la informació que necessiten els pensionistes per posteriorment reservar el viatge”, indica el Ministeri. “Després d’estos passos, començarà la comercialització per part de les agències autoritzades per poder començar a la temporada de viatges”.

A més, el programa de l’Imserso d’este any cercava un replantejament. No només combatre l’envelliment actiu de la gent gran, també incidir “de manera determinant en un altre fenomen sobri el qual treballa este Institut, per trobar-se dins de l’àmbit dels plans de serveis socials estatals: la solitud no desitjada”, segons recollien els plecs del concurs.

Nuria Montes valora la reactivació dels viatges de l’Imserso

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha valorat la reactivació del programa de l’Imserso, després de conéixer este dimarts que el Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC), dependent del Ministeri d’Hisenda, haja desestimat els recursos presentats a la licitació.

D’esta manera, les preparacions dels viatges arrancaran les pròximes setmanes per al començament de la temporada 2023-2024. Sobre això, la titular de Turisme ha assenyalat, per una banda, que, “el fet que s’haja alçat la suspensió del programa de l’Imserso farà que el turisme de temporada baixa vinga com més prompte millor a la Comunitat Valenciana“.

Però, per altra banda, Montes ha manifestat la seua sorpresa per la “celeritat” de la resolució del recurs, “per a unes coses són tremendament lents i tardans a prendre decisions, i no obstant, per analitzar els recursos per a les empreses que no han estat concessionàries, s’han afanyat tantíssima pressa”, ha argumentat.

De tota manera, la responsable de la política turística del Consell creu que “l’Imserso ha perdut una oportunitat per dissenyar un programa que siga econòmicament sostenible, i en què els empresaris puguen participar sense incórrer en pèrdues”. De la mateixa manera, Montes confia que “este 2023 siga l’últim any amb esta formulació i, de cara al pròxim any, es produïsca la veritable revolució del programa Imserso”.

Un programa, que des de la Generalitat Valenciana “es continuarà donant suport a través d’una línia d’ajuts als empresaris turístics”, ha reiterat la Consellera.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.