La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024 a València ha reconegut una nova víctima mortal i ha situat en 233 la xifra oficial de persones mortes per aquella catàstrofe, segons consta en un auto dictat este dilluns.
La nova víctima és una dona que va morir quasi un mes després de les inundacions, a l’hospital La Fe de València. Segons arreplega la resolució judicial, va patir una hemorràgia intracranial derivada d’un hematoma subdural.
Este hematoma es va produir arran d’una caiguda dins de la seua vivenda de Catarroja, provocada per l’entrada massiva d’aigua durant les fortes pluges. Este municipi de l’Horta ha sigut un dels més castigats per la DANA, tant per danys materials com per conseqüències personals.
Fins ara, el recompte oficial de víctimes s’havia quedat en 232. La magistrada ja havia revisat eixa xifra el passat 2 de setembre, quan va actualitzar el nombre de morts relacionats amb les riuades que van arrasar bona part de la província de València.
Amb este nou reconeixement, el balanç mortal de la DANA de València de 2024 queda fixat en 233 persones. La catàstrofe va provocar greus inundacions, especialment en municipis com Catarroja, i va deixar una forta empremta social i emocional al territori.
Segon aniversari de la catàstrofe
El segon aniversari d’aquella jornada tràgica tindrà lloc el pròxim 29 d’octubre. La data arriba ara marcada per esta actualització judicial, que incorpora una víctima que va morir dies després però que s’atribueix directament a les conseqüències de la DANA.
La causa penal que s’instruïx a Catarroja continua analitzant la gestió de l’episodi de pluges i de les riuades associades. L’objectiu és aclarir responsabilitats i establir si hi hagué decisions o omissions que pogueren influir en la magnitud dels danys humans i materials registrats a la província de València.






