Avís de la DGT: T’envien multes falses i et poden robar els teus diners

Les estafes via internet estan a l’ordre del dia. Amb les noves tecnologies i les xarxes socials és cada vegada més fàcil per als delinqüents enganyar la població.

És per això que no deixen de sorgir cada vegada més estafes en la xarxa. En un món en el qual pràcticament tot està automatitzat i es fa per internet, és més fàcil enganyar els usuaris.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat un advertiment a través de les xarxes socials davant una estafa que està circulant a través del correu.

Es tracta d’una falsa denúncia que ja es va produir diversos mesos arrere i que ara torna a produir-se de manera massiva.

Es tracta d’un correu fraudulent mitjançant el qual els estafadors intenten suplantar a la pròpia DGT amb l’objectiu d’aconseguir dades personals dels conductors, sota el pretext d’imposar el pagament d’una multa de trànsit o la caducitat del permís de conduir.

La DGT ha compartit en les xarxes socials alguns dels missatges que estan enviant els . Per a guanyar credibilitat davant les seues víctimes, insereixen el llot de la pròpia institució i del Ministeri de l’Interior, juntament amb un fals número de referència inserit en l’assumpte del missatge.

Correus electrònics falsos amb enllaços maliciosos

 

Estos correus electrònics formen part del que es coneix com una campanya de pishing, consistent a enviar correus massius a un nombre elevat de persones falsificant a organismes oficials i buscant dades personals o bancàries.

Normalment, el que es comunica en el text del missatge és que hi ha una multa pendent de pagar. De fet, el text concret que s’ha detectat en algun d’ells és el següent:

«DGT- ADVERTIMENT IMPORTANT, detectem en el nostre sistema un registre de multa de trànsit no pagada». Este text s’acompanya, a més, d’un enllaç.

És més, en el propi text del correu t’animen a obrir l’enllaç avisant que en ell es podran trobar més detalls sobre la multa i tot el succeït.

«Per a més informació sobre la multa, descarregue la sol·licitud detalladament», s’afig en el correu. Davall d’esta frase, està l’enllaç amb el qual realitzen l’estafa.

Es tracta d’un link en el qual pot llegir-se «seu.dgt.gob«, per la qual cosa es pot enganyar fàcilment l’usuari. Este pot arribar a pensar, pel nom, que es tracta d’un enllaç oficial a la web de la DGT.

 

No obstant això, no és així, és el que s’ha advertit des de la Direcció General de Trànsit. Este link porta a una web maliciosa o obri un arxiu amb el qual es descarrega un virus en el teu dispositiu.

És precisament amb això amb el que els estafadors aconsegueixen robar les claus, ja siga del dispositiu, o directament de les dades bancàries, i robar el que vulguen.

És per això que la DGT alerta sobre això. Assegura l’organisme que no s’ha d’obrir cap enllaç d’este tipus que es reba.

És més, des de la Direcció General de Trànsit deixen clar que mai es comunicarà l’impagament d’una multa de tal forma. Ells mai es comuniquen amb l’usuari a través de correus electrònics.

Sempre que hi haja una multa, esta es comunicarà per correu postal. En cas d’estar donat d’alta en l’Adreça Electrònica Viària, es publicaria allí.

És per això que mai cal fiar-se de correus que arriben amb nom de la DGT, perquè no és la manera real en la qual l’organisme procedeix.

Sempre s’ha d’anar amb compte

 

Cal tindre igualment cuidat perquè, encara que el redactat siga diferent, molts correus condueixen a un enllaç que inclou malware, contingut maliciós que instal·la programari en l’ordinador de la víctima que roba dades de les persones que fan clic.

La DGT recorda que, aquells que han comés una infracció en el volant, seran notificats a través d’un correu postal o d’un correu electrònic del DEV, l’Adreça Electrònica Viària.

El DEV és una bústia electrònica que té els mateixos efectes jurídics que el paper de sempre. És una alternativa per a aquells que volen deixar d’utilitzar el paper per a rebre les notificacions de les multes, infraccions o notificacions.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.