Avís de la DGT: T’envien multes falses i et poden robar els teus diners

Les estafes via internet estan a l’ordre del dia. Amb les noves tecnologies i les xarxes socials és cada vegada més fàcil per als delinqüents enganyar la població.

És per això que no deixen de sorgir cada vegada més estafes en la xarxa. En un món en el qual pràcticament tot està automatitzat i es fa per internet, és més fàcil enganyar els usuaris.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat un advertiment a través de les xarxes socials davant una estafa que està circulant a través del correu.

Es tracta d’una falsa denúncia que ja es va produir diversos mesos arrere i que ara torna a produir-se de manera massiva.

Es tracta d’un correu fraudulent mitjançant el qual els estafadors intenten suplantar a la pròpia DGT amb l’objectiu d’aconseguir dades personals dels conductors, sota el pretext d’imposar el pagament d’una multa de trànsit o la caducitat del permís de conduir.

La DGT ha compartit en les xarxes socials alguns dels missatges que estan enviant els . Per a guanyar credibilitat davant les seues víctimes, insereixen el llot de la pròpia institució i del Ministeri de l’Interior, juntament amb un fals número de referència inserit en l’assumpte del missatge.

Correus electrònics falsos amb enllaços maliciosos

 

Estos correus electrònics formen part del que es coneix com una campanya de pishing, consistent a enviar correus massius a un nombre elevat de persones falsificant a organismes oficials i buscant dades personals o bancàries.

Normalment, el que es comunica en el text del missatge és que hi ha una multa pendent de pagar. De fet, el text concret que s’ha detectat en algun d’ells és el següent:

«DGT- ADVERTIMENT IMPORTANT, detectem en el nostre sistema un registre de multa de trànsit no pagada». Este text s’acompanya, a més, d’un enllaç.

És més, en el propi text del correu t’animen a obrir l’enllaç avisant que en ell es podran trobar més detalls sobre la multa i tot el succeït.

«Per a més informació sobre la multa, descarregue la sol·licitud detalladament», s’afig en el correu. Davall d’esta frase, està l’enllaç amb el qual realitzen l’estafa.

Es tracta d’un link en el qual pot llegir-se «seu.dgt.gob«, per la qual cosa es pot enganyar fàcilment l’usuari. Este pot arribar a pensar, pel nom, que es tracta d’un enllaç oficial a la web de la DGT.

 

No obstant això, no és així, és el que s’ha advertit des de la Direcció General de Trànsit. Este link porta a una web maliciosa o obri un arxiu amb el qual es descarrega un virus en el teu dispositiu.

És precisament amb això amb el que els estafadors aconsegueixen robar les claus, ja siga del dispositiu, o directament de les dades bancàries, i robar el que vulguen.

És per això que la DGT alerta sobre això. Assegura l’organisme que no s’ha d’obrir cap enllaç d’este tipus que es reba.

És més, des de la Direcció General de Trànsit deixen clar que mai es comunicarà l’impagament d’una multa de tal forma. Ells mai es comuniquen amb l’usuari a través de correus electrònics.

Sempre que hi haja una multa, esta es comunicarà per correu postal. En cas d’estar donat d’alta en l’Adreça Electrònica Viària, es publicaria allí.

És per això que mai cal fiar-se de correus que arriben amb nom de la DGT, perquè no és la manera real en la qual l’organisme procedeix.

Sempre s’ha d’anar amb compte

 

Cal tindre igualment cuidat perquè, encara que el redactat siga diferent, molts correus condueixen a un enllaç que inclou malware, contingut maliciós que instal·la programari en l’ordinador de la víctima que roba dades de les persones que fan clic.

La DGT recorda que, aquells que han comés una infracció en el volant, seran notificats a través d’un correu postal o d’un correu electrònic del DEV, l’Adreça Electrònica Viària.

El DEV és una bústia electrònica que té els mateixos efectes jurídics que el paper de sempre. És una alternativa per a aquells que volen deixar d’utilitzar el paper per a rebre les notificacions de les multes, infraccions o notificacions.

Últimes notícies

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.