Avís de la DGT: T’envien multes falses i et poden robar els teus diners

Les estafes via internet estan a l’ordre del dia. Amb les noves tecnologies i les xarxes socials és cada vegada més fàcil per als delinqüents enganyar la població.

És per això que no deixen de sorgir cada vegada més estafes en la xarxa. En un món en el qual pràcticament tot està automatitzat i es fa per internet, és més fàcil enganyar els usuaris.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat un advertiment a través de les xarxes socials davant una estafa que està circulant a través del correu.

Es tracta d’una falsa denúncia que ja es va produir diversos mesos arrere i que ara torna a produir-se de manera massiva.

Es tracta d’un correu fraudulent mitjançant el qual els estafadors intenten suplantar a la pròpia DGT amb l’objectiu d’aconseguir dades personals dels conductors, sota el pretext d’imposar el pagament d’una multa de trànsit o la caducitat del permís de conduir.

La DGT ha compartit en les xarxes socials alguns dels missatges que estan enviant els . Per a guanyar credibilitat davant les seues víctimes, insereixen el llot de la pròpia institució i del Ministeri de l’Interior, juntament amb un fals número de referència inserit en l’assumpte del missatge.

Correus electrònics falsos amb enllaços maliciosos

 

Estos correus electrònics formen part del que es coneix com una campanya de pishing, consistent a enviar correus massius a un nombre elevat de persones falsificant a organismes oficials i buscant dades personals o bancàries.

Normalment, el que es comunica en el text del missatge és que hi ha una multa pendent de pagar. De fet, el text concret que s’ha detectat en algun d’ells és el següent:

«DGT- ADVERTIMENT IMPORTANT, detectem en el nostre sistema un registre de multa de trànsit no pagada». Este text s’acompanya, a més, d’un enllaç.

És més, en el propi text del correu t’animen a obrir l’enllaç avisant que en ell es podran trobar més detalls sobre la multa i tot el succeït.

«Per a més informació sobre la multa, descarregue la sol·licitud detalladament», s’afig en el correu. Davall d’esta frase, està l’enllaç amb el qual realitzen l’estafa.

Es tracta d’un link en el qual pot llegir-se «seu.dgt.gob«, per la qual cosa es pot enganyar fàcilment l’usuari. Este pot arribar a pensar, pel nom, que es tracta d’un enllaç oficial a la web de la DGT.

 

No obstant això, no és així, és el que s’ha advertit des de la Direcció General de Trànsit. Este link porta a una web maliciosa o obri un arxiu amb el qual es descarrega un virus en el teu dispositiu.

És precisament amb això amb el que els estafadors aconsegueixen robar les claus, ja siga del dispositiu, o directament de les dades bancàries, i robar el que vulguen.

És per això que la DGT alerta sobre això. Assegura l’organisme que no s’ha d’obrir cap enllaç d’este tipus que es reba.

És més, des de la Direcció General de Trànsit deixen clar que mai es comunicarà l’impagament d’una multa de tal forma. Ells mai es comuniquen amb l’usuari a través de correus electrònics.

Sempre que hi haja una multa, esta es comunicarà per correu postal. En cas d’estar donat d’alta en l’Adreça Electrònica Viària, es publicaria allí.

És per això que mai cal fiar-se de correus que arriben amb nom de la DGT, perquè no és la manera real en la qual l’organisme procedeix.

Sempre s’ha d’anar amb compte

 

Cal tindre igualment cuidat perquè, encara que el redactat siga diferent, molts correus condueixen a un enllaç que inclou malware, contingut maliciós que instal·la programari en l’ordinador de la víctima que roba dades de les persones que fan clic.

La DGT recorda que, aquells que han comés una infracció en el volant, seran notificats a través d’un correu postal o d’un correu electrònic del DEV, l’Adreça Electrònica Viària.

El DEV és una bústia electrònica que té els mateixos efectes jurídics que el paper de sempre. És una alternativa per a aquells que volen deixar d’utilitzar el paper per a rebre les notificacions de les multes, infraccions o notificacions.

Últimes notícies

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.