Avís de la DGT: T’envien multes falses i et poden robar els teus diners

Les estafes via internet estan a l’ordre del dia. Amb les noves tecnologies i les xarxes socials és cada vegada més fàcil per als delinqüents enganyar la població.

És per això que no deixen de sorgir cada vegada més estafes en la xarxa. En un món en el qual pràcticament tot està automatitzat i es fa per internet, és més fàcil enganyar els usuaris.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat un advertiment a través de les xarxes socials davant una estafa que està circulant a través del correu.

Es tracta d’una falsa denúncia que ja es va produir diversos mesos arrere i que ara torna a produir-se de manera massiva.

Es tracta d’un correu fraudulent mitjançant el qual els estafadors intenten suplantar a la pròpia DGT amb l’objectiu d’aconseguir dades personals dels conductors, sota el pretext d’imposar el pagament d’una multa de trànsit o la caducitat del permís de conduir.

La DGT ha compartit en les xarxes socials alguns dels missatges que estan enviant els . Per a guanyar credibilitat davant les seues víctimes, insereixen el llot de la pròpia institució i del Ministeri de l’Interior, juntament amb un fals número de referència inserit en l’assumpte del missatge.

Correus electrònics falsos amb enllaços maliciosos

 

Estos correus electrònics formen part del que es coneix com una campanya de pishing, consistent a enviar correus massius a un nombre elevat de persones falsificant a organismes oficials i buscant dades personals o bancàries.

Normalment, el que es comunica en el text del missatge és que hi ha una multa pendent de pagar. De fet, el text concret que s’ha detectat en algun d’ells és el següent:

DGT- ADVERTIMENT IMPORTANT, detectem en el nostre sistema un registre de multa de trànsit no pagada”. Este text s’acompanya, a més, d’un enllaç.

És més, en el propi text del correu t’animen a obrir l’enllaç avisant que en ell es podran trobar més detalls sobre la multa i tot el succeït.

“Per a més informació sobre la multa, descarregue la sol·licitud detalladament”, s’afig en el correu. Davall d’esta frase, està l’enllaç amb el qual realitzen l’estafa.

Es tracta d’un link en el qual pot llegir-se “seu.dgt.gob“, per la qual cosa es pot enganyar fàcilment l’usuari. Este pot arribar a pensar, pel nom, que es tracta d’un enllaç oficial a la web de la DGT.

 

No obstant això, no és així, és el que s’ha advertit des de la Direcció General de Trànsit. Este link porta a una web maliciosa o obri un arxiu amb el qual es descarrega un virus en el teu dispositiu.

És precisament amb això amb el que els estafadors aconsegueixen robar les claus, ja siga del dispositiu, o directament de les dades bancàries, i robar el que vulguen.

És per això que la DGT alerta sobre això. Assegura l’organisme que no s’ha d’obrir cap enllaç d’este tipus que es reba.

És més, des de la Direcció General de Trànsit deixen clar que mai es comunicarà l’impagament d’una multa de tal forma. Ells mai es comuniquen amb l’usuari a través de correus electrònics.

Sempre que hi haja una multa, esta es comunicarà per correu postal. En cas d’estar donat d’alta en l’Adreça Electrònica Viària, es publicaria allí.

És per això que mai cal fiar-se de correus que arriben amb nom de la DGT, perquè no és la manera real en la qual l’organisme procedeix.

Sempre s’ha d’anar amb compte

 

Cal tindre igualment cuidat perquè, encara que el redactat siga diferent, molts correus condueixen a un enllaç que inclou malware, contingut maliciós que instal·la programari en l’ordinador de la víctima que roba dades de les persones que fan clic.

La DGT recorda que, aquells que han comés una infracció en el volant, seran notificats a través d’un correu postal o d’un correu electrònic del DEV, l’Adreça Electrònica Viària.

El DEV és una bústia electrònica que té els mateixos efectes jurídics que el paper de sempre. És una alternativa per a aquells que volen deixar d’utilitzar el paper per a rebre les notificacions de les multes, infraccions o notificacions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.