Avís de la DGT: T’envien multes falses i et poden robar els teus diners

Les estafes via internet estan a l’ordre del dia. Amb les noves tecnologies i les xarxes socials és cada vegada més fàcil per als delinqüents enganyar la població.

És per això que no deixen de sorgir cada vegada més estafes en la xarxa. En un món en el qual pràcticament tot està automatitzat i es fa per internet, és més fàcil enganyar els usuaris.

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha llançat un advertiment a través de les xarxes socials davant una estafa que està circulant a través del correu.

Es tracta d’una falsa denúncia que ja es va produir diversos mesos arrere i que ara torna a produir-se de manera massiva.

Es tracta d’un correu fraudulent mitjançant el qual els estafadors intenten suplantar a la pròpia DGT amb l’objectiu d’aconseguir dades personals dels conductors, sota el pretext d’imposar el pagament d’una multa de trànsit o la caducitat del permís de conduir.

La DGT ha compartit en les xarxes socials alguns dels missatges que estan enviant els . Per a guanyar credibilitat davant les seues víctimes, insereixen el llot de la pròpia institució i del Ministeri de l’Interior, juntament amb un fals número de referència inserit en l’assumpte del missatge.

Correus electrònics falsos amb enllaços maliciosos

 

Estos correus electrònics formen part del que es coneix com una campanya de pishing, consistent a enviar correus massius a un nombre elevat de persones falsificant a organismes oficials i buscant dades personals o bancàries.

Normalment, el que es comunica en el text del missatge és que hi ha una multa pendent de pagar. De fet, el text concret que s’ha detectat en algun d’ells és el següent:

DGT- ADVERTIMENT IMPORTANT, detectem en el nostre sistema un registre de multa de trànsit no pagada”. Este text s’acompanya, a més, d’un enllaç.

És més, en el propi text del correu t’animen a obrir l’enllaç avisant que en ell es podran trobar més detalls sobre la multa i tot el succeït.

“Per a més informació sobre la multa, descarregue la sol·licitud detalladament”, s’afig en el correu. Davall d’esta frase, està l’enllaç amb el qual realitzen l’estafa.

Es tracta d’un link en el qual pot llegir-se “seu.dgt.gob“, per la qual cosa es pot enganyar fàcilment l’usuari. Este pot arribar a pensar, pel nom, que es tracta d’un enllaç oficial a la web de la DGT.

 

No obstant això, no és així, és el que s’ha advertit des de la Direcció General de Trànsit. Este link porta a una web maliciosa o obri un arxiu amb el qual es descarrega un virus en el teu dispositiu.

És precisament amb això amb el que els estafadors aconsegueixen robar les claus, ja siga del dispositiu, o directament de les dades bancàries, i robar el que vulguen.

És per això que la DGT alerta sobre això. Assegura l’organisme que no s’ha d’obrir cap enllaç d’este tipus que es reba.

És més, des de la Direcció General de Trànsit deixen clar que mai es comunicarà l’impagament d’una multa de tal forma. Ells mai es comuniquen amb l’usuari a través de correus electrònics.

Sempre que hi haja una multa, esta es comunicarà per correu postal. En cas d’estar donat d’alta en l’Adreça Electrònica Viària, es publicaria allí.

És per això que mai cal fiar-se de correus que arriben amb nom de la DGT, perquè no és la manera real en la qual l’organisme procedeix.

Sempre s’ha d’anar amb compte

 

Cal tindre igualment cuidat perquè, encara que el redactat siga diferent, molts correus condueixen a un enllaç que inclou malware, contingut maliciós que instal·la programari en l’ordinador de la víctima que roba dades de les persones que fan clic.

La DGT recorda que, aquells que han comés una infracció en el volant, seran notificats a través d’un correu postal o d’un correu electrònic del DEV, l’Adreça Electrònica Viària.

El DEV és una bústia electrònica que té els mateixos efectes jurídics que el paper de sempre. És una alternativa per a aquells que volen deixar d’utilitzar el paper per a rebre les notificacions de les multes, infraccions o notificacions.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.