29.4 C
València
Diumenge, 15 juny, 2025

Li fan una cesària a la llum dels mòbils i tallen una orella al bebé

No em vull operar així, no em vull morir” amb aquest lament de desesperació recorda Karla Araceli la seua traumàtica experiència el passat 6 de juny perquè la seua filla arribara al món.

Aquesta jove de 19 anys ha denunciat que va ser víctima d’una negligència mèdica en un centre de salut privat en Mexicali, Mèxic. A Karla li van programar el naixement de la seua filla a través d’una cesària per al passat 6 de juny, però ja en quiròfan va haver-hi una apagada elèctrica i ella va sentir pànic per si es produïen complicacions en la intervenció pel que va verbalitzar el seu temor als metges.

- Advertisement -Telegram València Diari

La mare es va adonar que les circumstàncies no eren les més propícies per a realitzar la intervenció, encara que ja se li havia administrat la sedació corresponent per a efectuar la cesària. Així li ho va fer saber als metges, que, pese a l’apagada i a la petició expressa de la mare que detingueren la intervenció, van seguir avant il·luminant-se amb les llanternes dels seus telèfons mòbils! Una situació surrealista!

La meua filla va ser programada. No era una cirurgia d’urgència. Va ingressar a les 12.40 en el quiròfan. Posen l’anestèsia i es va la llum. El metge va dir: ‘L’operaré amb la llum del meu mòbil“, explica ella.

La família està ja ficada en un procés judicial, ja que en el transcurs de la cesària li “van retallar” l’orella esquerra del bebé, provocant-li lesions. A més de l’orella, també van tallar part d’un hemangioma en la mateixa zona, i temen que puga arribar a perdre l’audició, segons compten a ‘El Imparcial.

La família assegura que aquesta negligència la van dur a terme per a “estalviar-se uns pesos” i defensa que comptaven amb una planta elèctrica d’emergència, però així i tot van seguir avant amb la llum del mòbil.

Independentment de com acabe la denúncia i de la possible sanció que recaiga sobre l’hospital o l’equip mèdic responsable de la intervenció, la veritat és que aquesta xicoteta i la seua família han patit un mal que no es pot pagar amb diners.

Ens sembla irresponsable el comportament de l’equip mèdic en aquestes circumstàncies. No arribem a comprendre per què van decidir seguir avant amb la cesària, quan fins a la pròpia mare els suplicava que no ho feren.

Les negligències en les quals van incórrer són innombrables i, des d’ací, manem tot el nostre suport i afecte a aquesta família.

Últimes notícies

Les Corts aprovarà set mesos després el calendari de treball sobre la DANA que va causar 288 morts a València

La comissió d'investigació sobre la DANA que va deixar 288 morts a València aprovarà el seu calendari de treball huit mesos després, preparant les primeres compareixences.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com l’entrenador amb més victòries a València Basket amb 143 triomfs

Pedro Martínez ha igualat el rècord històric de Miki Vukovic com a entrenador amb més victòries oficials al València Basket, aconseguint 143 triomfs després de la semifinal de la Lliga Endesa davant La Llacuna Tenerife.

El Vila-real i Marcelino analitzen el futur dels seus jóvens talents cedits esta temporada

El Vila-real estudiarà el retorn de set canteranos cedits en clubs de Primera i Segona Divisió sota la supervisió de Marcelino. Destaquen Carlos Romero, Adriá Altimira i Pau Cabanes en Primera, i Jorge Pascual, Álex Forés, Carlo Adriano i Gerard Hernández en Segona.

Nou ferits després de xoc de dos vehicles en el polígon industrial de La Pobla Llarga

Un accident entre dos vehicles en el polígon industrial de La Pobla Llarga, València, ha deixat nou ferits que van ser traslladats a hospitals de la regió.

Elx renova a Eder Sarabia i es prepara per a una profunda remodelació després de l’ascens

L'Elx ha renovat a l'entrenador Eder Sarabia com la seua única operació després d'aconseguir l'ascens a Primera Divisió i s'apresta a una remodelació significativa del planter.

San Fulgencio, el poble més anglés d’Espanya, afronta la seua quarta moció de censura este dijous

San Fulgencio a Alacant, conegut com el poble més anglés d'Espanya per la seua majoria de residents britànics, viurà la seua quarta moció de censura del segle, que canviarà l'alcaldia del PP al PSPV-PSOE.

Concert solidari a València unix a conservatoris afectats per la DANA per a donar suport a la reconstrucció musical

El Palau de la Música de València acull un concert solidari amb la participació de 180 intèrprets i 300 coralistas. La recaptació serà destinada a l'ONG Song for València per a fer costat a conservatoris afectats per les inundacions de la DANA.

PSPV assegura que 300.000 euros per a memòria democràtica arribaran malgrat el Consell de Mazón

El PSPV confirma que 300.000 euros arribaran per a l'exhumació i reparació de víctimes de la guerra en la Comunitat Valenciana, malgrat l'abstenció del Consell en la votació d'estos fons.