11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El Consell inicia el pagament d’ajudes per 4 milions a pimes i comerços afectats per la dana

El Consell ha començat a pagar els primers quatre milions d’euros en acomptes d’ajudes destinades a pimes i comerços afectats per la dana, dins del Pla Llaura Empreses, que compta amb una dotació total de 127,4 milions d’euros. Estes ajudes busquen accelerar la recuperació de les empreses danyades per les fortes pluges i les conseqüències econòmiques derivades.

Els acomptes van beneficiar a sol·licitants que van demanar avançar el 50% de l’import total de la seua ajuda

Esta modalitat extraordinària no exigix aval i té com a objectiu facilitar l’arribada ràpida de fons a les petites i mitjanes empreses per a reactivar la seua activitat de manera immediata.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, va destacar la importància de la celeritat en el tràmit i el compromís amb el teixit empresarial valencià

A més, va assenyalar que les ajudes es continuen tramitant, ja que el termini per a presentar sol·licituds romandrà obert fins a l’1 de juliol.

Fins ara, s’han concedit 271 sol·licituds

Un 65,6% corresponents a comerços, servicis i hostaleria, i el 34,3% restant a pimes industrials. Les sol·licituds es presenten telemàticament a través de la web oficial www.ivace.es i es resolen per orde d’arribada sempre que la documentació estiga completa.

Estes ajudes cobrixen gastos relacionats amb l’adquisició, reparació o substitució de maquinària

Compra de programari, reparació i millora d’instal·lacions, i auditories per a justificar les inversions realitzades.

El Pla Llaura Empreses és una iniciativa amb fons propis de la Generalitat que oferix ajudes excepcionals per a una situació també excepcional

Va ser desenrotllat en col·laboració amb associacions empresarials, sectorials i ajuntaments per a maximitzar l’abast i benefici dels afectats.

A més, la Generalitat manté altres línies d’ajuda

Com els 30 milions destinats a bons de comerç i hostaleria, digitalització de pimes comercials i artesanes, millora d’infraestructures en mercats municipals i plans d’acció comercial.

Mazón va ressaltar que des del Consell s’han abonat més de 76 milions d’euros a empreses i autònoms amb empleats

També 55 milions a autònoms sense empleats. En total, s’han mobilitzat 2.390,27 milions entre ajudes directes, contractes d’emergència i altres accions per a la reconstrucció després de la dana d’octubre.

El president valencià va criticar la baixa eficàcia del Govern central

Que amb un pressupost molt major ha abonat a penes el 17,96% de les ajudes directes, mentres la Generalitat va avançar pagant el 51%. També va lamentar la necessitat d’endeutament autonòmic per la falta de finançament estatal, reclamant fons extraordinaris per a la Comunitat Valenciana.

Este esforç del Consell és clau per a la ràpida recuperació econòmica del territori i el suport als sectors més perjudicats

Especialment el comerç, l’hostaleria i la indústria, afectats directament per la catàstrofe de la dana.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.