El discurs de Manu Sánchez sobre ómicron: He patit el virus i m’han pres per ximple

 

 

El discurs de Manu Sánchez sobre la pandèmia, la sisena ona en la qual la variant Ómicron és la protagonista, l’actuació dels polítics i la situació de la sanitat a Madrid retrunyeix amb força en les xarxes socials, on s’ha fet viral en tot just unes hores.

 

El presentador d’Antena 3 Notícies, que s’ha contagiat de la variant sud-africana, ha compartit la seua experiència, la seua mala experiència. «He patit el virus i m’han pres per ximple. Estic superant el primer, el segon no«, avisa en el seu discurs.

«El 9 de novembre es va detectar l’Ómicron, veritat? Països com Alemanya, Bèlgica i el Regne Unit començaven a batre rècord de contagis. Van aparéixer els nostres polítics per a dir-nos que ací no anava a passar el mateix, que estàvem tots vacunats, que ací no anava a arribar així. Ens van prendre per ximples«, exposa.

Llavors, fa referència a la reunió que van mantindre Govern i CC.AA. a només dos dies de Nit de Nadal. «A dos dies tan sols de la Nit de Nadal es reunien. Per a què? Només perquè la màscara tornara a ser obligatòria en exteriors. Ens prenien per ximples».

Així, posa en el centre de la diana de les seues crítiques a l’estat de la sanitat madrilenya. «Madrid té la millor sanitat d’Espanya, ens ho van dir. M’ho van dir quan des del meu tancament intentava contactar amb el centre de salut per a aconseguir la baixa. Dos dies, dos dies penjat al telèfon. Em van assegurar que m’anava a dir un rastrejador. 16 dies després encara estic esperant. Tots els antígens, totes les PCR, per descomptat, pel privat, una dinerada. Em van prendre per ximple».

A més, fa referència a la inacció per part dels polítics en els dies següents a Nit de cap d’any. «Arribem a final d’any amb la sisena ona desbocada, necessitant analitzar cada corba, cada incidència, cada número de contagiats… Tot es va parar el dia 30, el 31 és Nit de cap d’any, l’1 Any Nou, el 2 diumenge. Com oferirem dades? Apagada. Com si el virus s’anara també de vacances. Ens prenen per ximples».

Finalment, llança una reflexió que serveix com a encàrrec contundent als polítics, als quals demana autocrítica i sinceritat. «Si no prenen decisions, si no solucionen, o almenys ho intenten, els nostres problemes, si cada ona que arriba queden més retratats, deixen-ho o expliquen-nos amb autocrítica, amb sinceritat, la situació. No ens prenguen per ximples».

Últimes notícies

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.

La Fiscalia manté fins a 1 any i 9 mesos de presó per a 4 jóvens que van increpar un diputat de Vox a...

La Fiscalia ha mantingut la petició d’1 any i 9 mesos de presó per a quatre jóvens acusats d’atemptat per increpar i empentar el diputat de Vox David García en un acte a la Universitat d’Alacant, mentre que l’acusació particular reclama fins a 3 anys i 6 mesos i les defenses demanen l’absolució.

La pujada tèrmica ompli la platja del Postiguet abans del retorn de les pluges

La lleugera pujada de temperatures, amb valors pròxims als 30 graus, ha omplit este dimarts de banyistes la platja del Postiguet a Alacant abans de l’arribada de noves pluges prevista per a dijous, segons Aemet.

Luís Castro admet que no està satisfet amb el partit del Levante contra el Barça

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha admés que no està content amb el resultat contra el Barça tot i el bon joc del seu equip i ja mira al duel davant l’Athletic Club, al qual considera un dels millors equips de LaLiga.

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.