El discurs de Manu Sánchez sobre ómicron: He patit el virus i m’han pres per ximple

 

 

El discurs de Manu Sánchez sobre la pandèmia, la sisena ona en la qual la variant Ómicron és la protagonista, l’actuació dels polítics i la situació de la sanitat a Madrid retrunyeix amb força en les xarxes socials, on s’ha fet viral en tot just unes hores.

 

El presentador d’Antena 3 Notícies, que s’ha contagiat de la variant sud-africana, ha compartit la seua experiència, la seua mala experiència. «He patit el virus i m’han pres per ximple. Estic superant el primer, el segon no«, avisa en el seu discurs.

«El 9 de novembre es va detectar l’Ómicron, veritat? Països com Alemanya, Bèlgica i el Regne Unit començaven a batre rècord de contagis. Van aparéixer els nostres polítics per a dir-nos que ací no anava a passar el mateix, que estàvem tots vacunats, que ací no anava a arribar així. Ens van prendre per ximples«, exposa.

Llavors, fa referència a la reunió que van mantindre Govern i CC.AA. a només dos dies de Nit de Nadal. «A dos dies tan sols de la Nit de Nadal es reunien. Per a què? Només perquè la màscara tornara a ser obligatòria en exteriors. Ens prenien per ximples».

Així, posa en el centre de la diana de les seues crítiques a l’estat de la sanitat madrilenya. «Madrid té la millor sanitat d’Espanya, ens ho van dir. M’ho van dir quan des del meu tancament intentava contactar amb el centre de salut per a aconseguir la baixa. Dos dies, dos dies penjat al telèfon. Em van assegurar que m’anava a dir un rastrejador. 16 dies després encara estic esperant. Tots els antígens, totes les PCR, per descomptat, pel privat, una dinerada. Em van prendre per ximple».

A més, fa referència a la inacció per part dels polítics en els dies següents a Nit de cap d’any. «Arribem a final d’any amb la sisena ona desbocada, necessitant analitzar cada corba, cada incidència, cada número de contagiats… Tot es va parar el dia 30, el 31 és Nit de cap d’any, l’1 Any Nou, el 2 diumenge. Com oferirem dades? Apagada. Com si el virus s’anara també de vacances. Ens prenen per ximples».

Finalment, llança una reflexió que serveix com a encàrrec contundent als polítics, als quals demana autocrítica i sinceritat. «Si no prenen decisions, si no solucionen, o almenys ho intenten, els nostres problemes, si cada ona que arriba queden més retratats, deixen-ho o expliquen-nos amb autocrítica, amb sinceritat, la situació. No ens prenguen per ximples».

Últimes notícies

El primer cap de setmana de la tardor manté oratge estable i calor quasi estiuenca

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de la tardor amb estabilitat, cel poc nuvolat i màximes que este divendres superaran els 30 graus, sobretot a l’interior.

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.