Atenció amb aquesta estafa relacionada amb el Dia Internacional de la Dona

No, Nespresso no està regalant cafeteres pel Dia Internacional de la Dona. La Guàrdia Civil ha alertat, a través d’un missatge publicat en el seu compte de Twitter, sobre la proliferació d’uns certs missatges relacionats amb l’empresa suïssa que tenen com a objectiu fer-se amb les teues dades tant personals com bancaris.

Casos de phishing, com molts altres que hem vist amb anterioritat, en el qual un grup de ciberdelinqüents es fa passar per una institució pública o una companyia de renom amb l’objectiu de robar-te en qüestió de minuts sense alçar cap mena de sospita.


En aquesta ocasió, l’estafa comença a través d’un missatge de WhatsApp que pot arribar-te tant de part d’un contacte desconegut com d’algú que tingues guardat en l’agenda i vulga compartir aquest sorteig amb tu.

En aquest missatge, en el qual tan sols es mostra una adreça de correu electrònic i un enllaç, els responsables de l’atac t’explicaran, fent-se passar per Nespresso, que estan regalant cafeteres gratis pel Dia Internacional de la Dona. Per a obtindre més informació sobre el sorteig, t’animaran que premes sobre un enllaç que et redirigirà a una pàgina web que s’assembla a la de la marca suïssa.


Com funciona el frau de Nespresso


Una vegada que ingresses en la web falsa, podràs veure que apareix el logo de la marca Nespresso al costat de la suposada cafetera. Després hauràs de començar a respondre una sèrie de preguntes que són senzilles i en completar-les veuràs un missatge que indica que les respostes van ser guardades amb èxit.


Seguidament, t’indica que comptes amb fins a tres oportunitats per a poder guanyar la cafetera i allí tindràs triar entre les 9 caixes que es mostren. En el primer intent et diran que vas fallar, després en el segon intent ja eres el “guanyador del premi” però per a obtindre’l has de compartir la informació entre els teus contactes i aqueix és el mètode de propagació de l’atac.


Després, tindràs accés a una altra enquesta que et donarà accés a una targeta regale de 900 euros de Mercadona, però ací sí que hauràs de donar les teues dades i llavors comença l’atac. Et demanen que afiges informació personal en un formulari.


Al peu de la pàgina veuràs en lletres molt xicotetes, la informació de l’empresa promotora del sorteig, però en estar tan xicotet queda la impressió que la pròpia marca és la responsable de tal activitat. Aquest tipus d’accions de màrqueting, són notificades públicament quan una gran marca les realitza.


Aquest no és el primer intent d’estafa d’aquest tipus, abans l’hem vist amb un suposat sorteig d’un iPhone 13 i també en altres sortejos d’aquest tipus. Així també succeeix amb els intents de phishing que arriben a través de SMS indicant-te que hi ha un paquet al teu nom que no s’ha entregat i has de donar informació en l’enllaç que subministren, però realment és una altra estafa.


Com protegir-se dels atacs de phishing


• Has de mantindre’t atent a la informació personal que puga estar circulant en les xarxes socials i en Internet. Pot ser que algunes dades privades estiguen sent usats sense el teu consentiment.
Pots denunciar davant les autoritats si alguna informació personal està sent utilitzada de manera il·legal. En el cas d’Espanya, pots acudir a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
No participes de manera voluntària en aquesta mena d’enquestes. Les empreses més grans no realitzen aquest tipus de sortejos i ofertes, en cas de portar avant algun tipus d’acció de màrqueting d’aquesta naturalesa el veuràs reflectit en els seus canals oficials com els seus perfils en xarxes socials.
Evita subministrar informació amb dades personals, informació bancària o realitzar cap pagament en llocs que resulten sospitosos.
Mai subministres el teu número telefònic en enquestes i promocions en línia, podries ser víctima d’alguna mena d’estafa o podrien incloure’t en base de dades no autoritzades.
Bloqueja qualsevol classe de missatge que t’haja arribat de manera anònima o no sol·licitada, així evitaràs que puguen posar-se en contacte amb tu novament.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.